Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma - Nikon flitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma - Nikon flitsers

    kan iemand mij verschil zeggen tussen :

    1) Sigma EF-500 DG Super Nikon-D AF en Sigma EF-500 DG Nikon-D AF :
    is dus één versie met super, en één zonder.

    2) Nikon SB600 en SB800 ...

    tnx!
    Kurt
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

  • #2
    Re: sigma - Nikon flitsers

    Bij de sb600 en sb800 staat geen 'super' maar ze zijn het wel.

    Vergelijking 600-800


    Greetz
    The Sky is the limit. Digital Gigi

    Comment


    • #3
      Re: sigma - Nikon flitsers

      Heb zowel een Sigma EF-500 DG Super en een Nikon SB-800.

      Sigma zeker niet slecht voor zijn geld ... Maar SB-800 net beter en betrouwbaardere resultaten ...

      Greets,
      DVdB
      Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

      Comment


      • #4
        Re: sigma - Nikon flitsers

        Hoi,

        ter info:
        Heb me deze week een nikon SB600 aangeschaft en deze voldoet prima....wordt gebruikt in kombinatie met een D50 nikon.( aangekocht bij geheugenkaart.be)

        Ik stond ook te twijfelen tussen sigma en nikon...Maar heb raad gevraagd bij een pro fotograaf en ze raden aan om bij het merk van het fototoestel te blijven.

        Groeten

        Pat

        Comment


        • #5
          Re: sigma - Nikon flitsers

          PRO AUTOFOCUS iTTL BOUNCE FLASH FOR NIKON DIGITAL SLR



          verzending incl. nog geen honderd sleuros!?
          voor diegene die een klein budget hebben
          maar kan wel tippen aan de DG 500 denk ik...

          mvg,
          Michael

          Comment


          • #6
            Re: sigma - Nikon flitsers

            Koop direct de SB800, dan zit je absoluut op de eerste rij en zal je later nooit spijt krijgen....

            Een SB600 kan je er later nog altijd bijkopen.

            Voor flitsers zou ik altijd bij het eigen merk blijven omwille van de vrij complexe interactiviteit.

            Comment


            • #7
              Re: sigma - Nikon flitsers

              Voor flitsers zou ik zeker bij eigen merk blijven zoals hierboven reeds aangehaald.

              Ik zou ook resolut voor de SB-800 gaan. Ik kocht onlangs nog de internationale versie voor 329 euro. Dit is de prijs die je bij velen voor een SB-600 bijna moet betalen. De flitser is echt dezelfde hoor! en dat de garantie via de verkoper moet gaan is ook geen probleem. Zelfs voor de nederlandse uitleg was er een oplossing.

              Intussen gebruik ik al 3x SB-80 en 1x SB-800. Zelfde instellingen, zelfde batterijen en menu's, knopjes op dezelfde plaats enz.

              Trouwens al mijn lenzen en toebehoren zijn en blijven uitsluitend Nikon. ik heb dan ook geen compatibiliteits problemen.

              Hou er ook rekening mee dat je later sneller van camera zult veranderen dan doorgaans van flitser. En ... een flitser is nooit te sterk wel veelal te zwak.

              Frans

              Comment


              • #8
                Re: sigma - Nikon flitsers

                Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                Koop direct de SB800, dan zit je absoluut op de eerste rij en zal je later nooit spijt krijgen....

                Een SB600 kan je er later nog altijd bijkopen.
                IK zou de aanschaf andersom doen, want de verschillen tussen de 600 en 800 zitten voornamelijk in het aansturen van remote flitsers en enkele speciale instellingen en een hoger richtgetal.

                Koop je nu een SB800, dan kun je die op je camera zetten en leren flitsen. Schaf je later een SB800 dan kan die op de camera en kun je remote de SB600 aansturen.

                Met de SB600 heb ik nog nooit gebrek aan flitskracht gehad en weleens over zo'n 40m geflitst.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: sigma - Nikon flitsers

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  IK zou de aanschaf andersom doen, want de verschillen tussen de 600 en 800 zitten voornamelijk in het aansturen van remote flitsers en enkele speciale instellingen en een hoger richtgetal.

                  Koop je nu een SB800, dan kun je die op je camera zetten en leren flitsen. Schaf je later een SB800 dan kan die op de camera en kun je remote de SB600 aansturen.

                  Met de SB600 heb ik nog nooit gebrek aan flitskracht gehad en weleens over zo'n 40m geflitst.
                  Ieder zijn gedacht natuurlijk, maar het hoger richtgetal is imo. alleen al een voldoende reden om direct het beste te kopen...

                  Komt daar nog de bijgeleverde diffusorkap bij, die je bij de SB600 sowieso apart moet aanschaffen...

                  Akkoord, het kost wel iets meer, maar ik heb alleszins niet lang getwijfeld... en heb nog steeds geen spijt dat ik direct voor de SB800 ben gegaan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma - Nikon flitsers

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Met de SB600 heb ik nog nooit gebrek aan flitskracht gehad en weleens over zo'n 40m geflitst.
                    Dit hangt vooral van je flitsstijl af. Het lichtverschil tussen een SB600 en een SB800 is 1 stop. Maar als je indirect flits wat zoveel mogelijk aan te bevelen is in vele gevallen is 1 stop een enorm verschil en zal je heel snel te kort bollen met een SB-600. We spreken dan niet meer van 40m maar van enkele meters afstand.

                    Ook bij highspeed fotografie moet je zoveel mogelijk flits vermogen kunnen afleveren in een korte tijd. Dat kan je enkel als je het beschikbare vermogen drastisch verlaagd liefst tot max 1/32 power. Daar ook zal een SB-800 voelbaar beter scoren.

                    Bij het gebruik van FP mode zoals op de D200 is het vermogen een heel zware beperking. Wil je nog behoorlijk inflitsen op 1/8000 sec dan is de afstand al behoorlijk beperkt. Met de SB-600 wordt dit nog meer begrenst.

                    Zo zie je, een heleboel toepassingen die je minder gunstig kunt uitvoeren omdat je een zogenaamde besparing doorvoerd in je aankoop.

                    Vandaar ik zeker eerst zo gaan voor een SB-800 en voor een 2de zou ik nog kunnen overwegen ( enkel om buget reden) om een SB_600 te nemen omdat die dan soms meer als invullicht zullen gebruikt worden met de SB-800 als master.

                    Frans.
                    Last edited by frans_vdm; 29 oktober 2006, 20:18.

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma - Nikon flitsers

                      Ik heb nog wel eens ooit (met iso 1600 op een fujifil S2 pro) geflitst op 20 meter met de ingebouwde filts... Maar er zijn natrrulijk allerlei mogelijkheden.
                      Als je genoeg geld hebt: de SB-800
                      moet je op budget letten en heb je weinig inzicht in flitstechtniek: sb600 of sigma; en heb je weinig budget en WEL inzicht dan kun je op de Auto stand van veel ouder flitsers vele uitstekende opnames maken voor veel minder investering.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: sigma - Nikon flitsers

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        heb je weinig budget en WEL inzicht dan kun je op de Auto stand van veel ouder flitsers vele uitstekende opnames maken voor veel minder investering.
                        Dat is heel juist! Eigenlijk werken bijna alle flitsers zonder probleem. Als het middenkontakt geen te hoge spanning heeft kun je de flits gebruiken. Het voordeel van digitaal is dat je directe kontrole hebt over de resultaten. Zelfs de flitser volledig manueel gaat perfect.
                        Het hoeft niet altijd vanzelf te gaan.

                        Frans.

                        Comment


                        • #13
                          Re: sigma - Nikon flitsers

                          Voor "gewoon" gebruik is de SB600 zeker voldoende.
                          Wil je toch wat verder gaan in flitstechnieken zo ik zeker voor de SB800 gaan.

                          Ik heb nu 2 maal SB600's maar denk er aan deze te verkopen en 1 SB800 aan te schaffen.

                          Zoveel verschil zit er niet op, maar als je die kleine dingen mist dan wens je toch dat je direct voor de 800 was gegaan.
                          Gravity Sucks ....

                          Comment


                          • #14
                            Re: sigma - Nikon flitsers

                            Oorspronkelijk geplaatst door DVdB Bekijk bericht
                            Heb zowel een Sigma EF-500 DG Super en een Nikon SB-800.

                            Sigma zeker niet slecht voor zijn geld ... Maar SB-800 net beter en betrouwbaardere resultaten ...

                            Greets,
                            DVdB
                            Ik heb ze ook beide en heb dezelfde mening.
                            Dit nog. De SB800 is solieder gebouwd, heeft een metalen flitsvoet en is ook iets krachtiger dan de Sigma

                            Tussen de SB600 en de Sigma zou ik voor de Sigma kiezen en tussen de SB800 en de Sigma zou ik als het budget het toelaat voor de SB800 kiezen.

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: sigma - Nikon flitsers

                              je hebt blijkbaar nog geen andwoord gekregen op je eerste vraag " het verschil tussen de twee sigma's "

                              het verschil tussen de gewone en de super zit hem vooral in de display en bediening . de gewone is analoog maar regelt zijn flitsafstand wel automatisch, terwijl dit op de super allemaal weergegeven is op een digitale display ( waarschijnlijk zal je dan ook wel één en ander extra of meer kunnen instellen )

                              In ieder geval als de prijs gaat vergelijken en weet dat de sigma ( gewoon ) veel meer flitskracht heeft dan de SB600 , je dan al naar de SB800 moet gaan voor een beter resultaat, is de keuze soms snel gemaakt. Het prijsverschil tussen de SB800 en de sigma is dan wel heel groot hé

                              Voor dan toch
                              To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                              Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X