Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke portretlens???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke portretlens???

    aangezien ik mijn Tamron 28-75, 2.8 verkocht heb ben ik op zoek naar een goede portretlens voor mijn Nikon.
    ondanks de goede referenties kon deze lens mij niet bekoren, vooral wide open lieten haar prestaties te wensen over, maar het bereik vond ik zeer aangenaam
    zoek dus ongeveer hetzelfde bereik.
    Ik gebruik voor mijn portretten op dit ogenblik meestal de 50 mm 1.8 en zou graag dezelfde resultaten behalen met een zoomlens. Iemand een idee??
    het mag zelfs een ouder type zijn, als hij maar OK is
    D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
    Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
    en ewa flitsspeelgoed

  • #2
    Re: welke portretlens???

    indien Budget geen probleem is : AFS 28-70 f/2.8D

    MG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: welke portretlens???

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      indien Budget geen probleem is : AFS 28-70 f/2.8D

      MG, Jeff
      Mja, € 1795 voor ne grijze en €1849 voor ne zwarte
      k'weet toch ni of ik da aan mijn vrouwke verkocht krijg

      Ja Jeff, je zegt het aldoor, ik weet het, je kunt beter investeren in goed glas,
      maar ik vraag me hier toch af of die prijs door de prestaties wordt gewettigd?

      grtz
      D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
      Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
      en ewa flitsspeelgoed

      Comment


      • #4
        Re: welke portretlens???

        Het zal niet gemakkelijk worden om een f1,8 50 mm te evenaren. De f1,4 versie is iets beter, met name in de bokeh. En heeft minder plastick.
        Voor portret gebruik je normaal een 85 tot 105 millimeter. Met je huidige 50 mm zie je wel 75 mm, maar het perspectief blijft van een 50 mm.

        De AFS DX 17-55 f/2,8G ED haalt bijna de zelfde kwaliteit als de 50 mm, maar is van wege de groothoek niet echt geschikt voor portret. Het zelfde probleem als wat je met de 50mm ook al hebt.

        De AFS DX 18-70 f/3,5-4,5G ED is echt minder dan de 50mm en de nieuwere AF-S DX 18-135 f/3,5-5,6G is nog minder in kwaliteit. Daar staat dan wel weer meer bereik tegen over.

        De AFS VR 24-120 f/3,5-5,6G ED komt redelijk in de buurt, maar haalt het weer niet bij de hierboven al genoemde AFS 28-70 f/2,8D ED.

        Een AF 35-70mm/2,8D is wel zeer goed maar komt niet in het 85-105 bereik.

        Een AF 80-200 f/2,8D ED is wel redelijk groot, maar zou voor portretten een prima alternatief zijn.
        Dit objectief is ook goed gebruikt te kopen.
        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

        Comment


        • #5
          Re: welke portretlens???

          Ga eens een Sigma 24-70 2.8 proberen, ik ben er erg tevreden over. Nadelen groot, zwaar enorme filtermaat 82mm.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: welke portretlens???

            Ik zal je een portretfoto toesturen genomen met mijn 17-55 AFS DX. Dat zal je wel kunnen overtuigen, denk ik. Ik stuur je een PB voor je e-mailadres.
            "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
            Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
            Uit: Apocrief

            Comment


            • #7
              Re: welke portretlens???

              Ik heb net een 28-70 AFS IF/ED met Silent Wave Motor in huis gehaald.
              Die is scary scherp en heeft de beste bokey die ik ooit zag.
              De AF werking is zo snel dat ik echt moest aan wennen. Ik heb de AF-C af moeten zetten bij het nemen van foto's buiten , dat ding bleef maar scherpstellen bvb op blaadjes in het minste zuchtje wind.. werkt beter met AF-S voor dat soort werk medunkt.
              Wil wel niet scherpstellen op oneindig in 28mm.. niet dat dat een groot probleem is want het is after all een lens die je meestal gebruikt voor portret en dichtbij werk.
              ik heb datzelfde probleem met m'n 50mm F1.8, ook niet scherpstellen op oneindig.

              Hier een voorbeeldje , (werd gecropt op het essentiele)


              EXIF:
              Nikon D2X
              2006/11/04 13:47:04
              JPEG (8-bit) Fine
              Image Size: 1543 x 1256
              Lens: 28-70mm F/2.8 D
              Focal Length: 70mm
              Exposure Mode: Programmed Auto*
              Metering Mode: Multi-Pattern
              1/640 sec - F/3.8
              Exposure Comp.: 0 EV
              Sensitivity: ISO 100
              Optimize Image:
              White Balance: Auto
              AF Mode: AF-C
              Flash Sync Mode: Not Attached
              Color Mode: Mode III (Adobe RGB)
              Tone Comp.: User-Defined Custom Curve
              Hue Adjustment: 0°
              Saturation: Normal
              Sharpening: Medium high
              Image Comment:
              Long Exposure NR: Off
              High ISO NR: Off
              Last edited by Adri H; 10 november 2006, 08:52.
              Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

              Comment


              • #8
                Re: welke portretlens???

                @ Adri H
                Lijkt me toch dat je een en ander even moet laten afstellen want dat hoort gewoon goed te gaan. Met beide lenzen heb ik nooit zulke problemen gehad. Zet eens een 1.8 of 1.4 85mm op je toestel, waarschijnlijk zelfde probleem en dus mankement in camera.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: welke portretlens???

                  Wat ik ga doen is vooreerst de firmware upgraden naar 2.0 en indien er dan nog problemen zijn, ga ik eens even met mijn toestel (en de lens) naar een Nikon dealer.
                  Last edited by Adri H; 10 november 2006, 11:25. Reden: OFFTOPIC
                  Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke portretlens???

                    Zonder twijfel nikon 85mm f1.4 AFD
                    Ik heb mij vandaag een Nikkor 85mm 1.4 aangeschaft, hier een voorbeeldfoto gemaakt, gewoon langs de straat, ik ben toch wel positief verast door de uitmuntende scherpte van deze lens, en de mooie onscherpte in de achtergrond :G Daarom dat ik dit hier even post onder lenzen.:green: Nikon D200 obj. Nikkor 85mm 1.4.

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke portretlens???

                      zeer mooie bokeh heeft dat ding, maar dat heeft de 28-70 f2.8 ook.
                      Ik was ook zo geen groot voorstander van zoomlenzen, maar het is toch handig zo nu en dan.
                      Die 85mm weegt 400g minder dan de 28-70, da's ook leuk
                      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke portretlens???

                        Als je de Nikon 28-70mm 2.8 te duur vindt, ga dan gerust voor de 85mm 1.4. Zoals reeds gezegd : subliem

                        Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke portretlens???

                          I'd suggest a few lens options that I use on a regular basis for professional portraiture work.

                          1. Tamron 28-75 F2.8
                          2. Tamron 28-75 F2.8
                          3. Tamron 28-75 F2.8

                          The only reason I would get the Nikon version would be.. it's weather sealed...

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke portretlens???

                            Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                            I'd suggest a few lens options that I use on a regular basis for professional portraiture work.

                            1. Tamron 28-75 F2.8
                            2. Tamron 28-75 F2.8
                            3. Tamron 28-75 F2.8

                            The only reason I would get the Nikon version would be.. it's weather sealed...
                            Same here... Mijn KM-versie is daarom één van de lenzen die nooit verkocht wordt (zolang ik een Minolta-body heb tenminste).

                            Maar aangezien JP deze lens net verkocht heeft wegens niet tevreden en de Nikon te duur is, zijn de goede zoom-alternatieven uitgeput (tenzij misschien een 70-200/2.8 als je je portretten vanop iets grotere afstand wil maken)...
                            En anders over naar primes zeker ?
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment

                            Working...
                            X