Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alweer een tasvraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • alweer een tasvraag

    Ik denk erover de Lowepro Stealth Reporter D200 AW aan te schaffen. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze tas in combinatie met de Nikon D70 met daarop de 18-200 lens. Blijft er ruimte over voor minstens nog een lens en een flitser? Ik heb op dit forum gezocht, maar iedereen schijnt te gaan voor grotere tassen. Voordat ik een winkel opzoek om het allemaal uit te zoeken wil ik graag gebruik maken van jullie advies.

    Bedankt alvast,

    Yorick

  • #2
    Re: alweer een tasvraag

    Oorspronkelijk geplaatst door Yorick Bekijk bericht
    Ik denk erover de Lowepro Stealth Reporter D200 AW aan te schaffen. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze tas in combinatie met de Nikon D70 met daarop de 18-200 lens. Blijft er ruimte over voor minstens nog een lens en een flitser? Ik heb op dit forum gezocht, maar iedereen schijnt te gaan voor grotere tassen. Voordat ik een winkel opzoek om het allemaal uit te zoeken wil ik graag gebruik maken van jullie advies.

    Bedankt alvast,

    Yorick
    Ik heb de Lowepro Stealth Reporter D400 omdat ik naast mijn Nikon D200; flitser; twee objectieven ook soms een dv-cam mee neem.
    Ik vind het ook makkelijk dat er nog ruimte is voor een lunchpakketje en een regenjas. En op een warme zomerdag wanneer je geen jac draagt je mobieltje en je papieren in je tas kwijt kunt.

    Comment


    • #3
      Re: alweer een tasvraag

      Ik geef ook de voorkeur aan een ruimere tas. Kwestie van al m'n materiaal er in kwijt te kunnen maar ook rekening te houden met eventuele aankopen in de toekomst.

      Ik heb zelf een Lowepro Promag2 AW. Deze tas is vrij ruim, body+70-200 2,8 en nog drie objectieven plus nog een flits en dan is er nog ruimte over voor andere zaken. Doordat deze tas zowel een schouderband als een heupriem heeft zit ze nooit in de weg en hangt ze ook nooit te bungelen. Deze tas is eigenlijk nog vrij compact voor de ruimte die ze biedt.

      Eens je naar een winkel gaat doe je er best aan al je materiaal mee te nemen om te zien hoe alles er in past. Kwestie niet alleen alles er in te krijgen maar ook overal naderhand goed aan te kunnen.

      wouter.
      Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

      Comment


      • #4
        Re: alweer een tasvraag

        Zelf heb ik ook de Lowepro Stealth Reporter D200 AW en ben hier zeer tevreden over.
        Nu zit ik wel op de limiet m.b.t. de "inhoudscapaciteit".
        Mijn Lowepro Stealth Reporter D200 AW bevat momenteel: 1 Nikon D70 met AF-S Nikkor DX 18-70 mm 1:3,5-4,5 G ED, 1 AF Nikkor 50 mm 1:1,8 D, 1 AF Nikkor 80-200 mm 1:2,8 D ED (hetgeen toch geen kleine lens is), 1 Sigma 105 mm 1:2,8 D DG Macro en een flash Peedlight SB-800.
        Ik heb ook voor deze tas gekozen omdat zij compact is.
        Indien ik nu nog materiaal (lenzen en/of bijkomende body) wil aanschaffen zal ik moeten kiezen, grotere tas aanschaffen of het een en ander thuis laten .
        Jan Akkermans
        (BD1097BE)
        Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: alweer een tasvraag

          Bedankt voor de reacties. Ik ben met mijn spullen naar de fotozaak gegaan en heb een aantal tassen vergeleken. Uiteindelijk heb ik de Stealth D300 AW aangeschaft. De tas is groter dan de Nova3 waar ik lang mee gedaan heb, maar die net te klein was toen ik de Nikkor 18-200 aanschafte. In mijn nieuwe tas kan mijn D70+18-200 vertikaal in het middenstuk (mooi voor het evenwicht), samen met de hoekzoeker. Er zijn dan nog vier vakken over voor extra lenzen en flitser. Verder heeft de tas veel extra ruimte voor kleinere zaken. Draagcomfort is prima: hij heeft een goede schouderband en een heupband.
          Groeten,

          Yorick

          Comment

          Working...
          X