Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar vind ik tijdschriftpapier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar vind ik tijdschriftpapier

    Ik ben op zoek naar papier (mat of glossy) waarop bv. tijdschriften worden afgedrukt. Het is om te gebruiken op mijn Epson thuisprinter. Kan ik zo'n soort papier (of iets gelijkaardigs) los kopen in een papierhandel? Of weet iemand waar ze die dingen verkopen?

    Bedankt!


  • #2
    Re: Waar vind ik tijdschriftpapier

    Papier die ze gebruiken voor tijdschriften komt in bobijnen, paletten of riemen; en niet in A4 formaat. Je enige mogelijkheid is om een kleine riem te kopen (250vel) en te laten snijden naar A4 vellen. Maar dit is gestreken papier en moeilijk te bedrukken met een Inktjet printer.

    Indien je het echt wilt proberen kan je er kopen bij Antalis.be , één van de papier-giganten. Je zult wel ergens lief bij een drukkerij moeten vragen of ze het vlug naar A4 willen snijden met hun snijmachine.

    Michiel
    Last edited by MichielBrugge; 26 oktober 2006, 18:51.
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

    Comment


    • #3
      Re: Waar vind ik tijdschriftpapier

      Ik weet niet welk merk printer je hebt maar dit wordt proofingpapier genoemd voor inkjet printers. De papierstructuur komt dicht in de buurt van papier dat ze op drukmachines gebruiken (meestal maco satiné). Opgelet want de meeste proofingpapieren geven enkel een mooi resultaat op printers met pigmentinkt. Epson heeft dit bijvoorbeeld op rol van 13 inch breedte (niet te verkrijgen in A4). Hp heeft denk ik wel A4 proofing papier. Voor Canon weet ik het niet.

      Comment

      Working...
      X