Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzegeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzegeling

    Ik lees dat mensen wanneer ze een probleem (front/backfocus, minder scherp exemplaar) hebben met een pas aangekochte lens/body hem vaak gaan inruilen in de winkel. Sturen ze die dan onmiddelijk terug naar de leverancier of proberen ze die te verkopen aan een volgende klant (als nieuw) ?

    Ik veronderstel dat alle toestellen verzegeld (stickertje) in een doos toekomen? Kan het dan dat ik 'eis' bij een bestelling dat alle dozen ongeopend/verzegeld zijn? Het gaat om een instap-body en twee pro-lenzen (en wat accesoires, maar dat is niet belangrijk).

    Omdat ik onvoldoende ervaring heb ben ik bang dat ik het probleem niet snel genoeg zou opmerken en niet meer kunnen inruilen. Bovendien is het toch ook een eind rijden tot de winkel waar ik van plan ben te kopen en ik vermijd toch liever die rit dan.

    mvg,
    Michiel

    PS: Ik weet dat het een vreemde vraag is..
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

  • #2
    Re: Verzegeling

    In mijn ervaring tot nu toe, zijn alle verkregen lenzen + body verzegeld geweest. ik heb bij de fotohandel zelf alles opengedaan en nagekeken, geen enkel probleem. Heb ook rustig mijn tijd genomen. ... (top-foto)
    Ik zou dit zelfs eisen. Het zou in ieder geval een vraag zijn waarom de verzegeling eraf is.
    square lens produces round picture. or was it ...

    KeeJoZ

    Comment


    • #3
      Re: Verzegeling

      Ik heb in het verleden al twee keer een toestel gehad waar ze de doos nemen en heel snel openen om het toestel eens te laten zien alvorens je de kans hebt om de zegels te zien. Reden ken ik ondertussen al ... was dus één keer een teruggebracht exemplaar waar dus ook iets aan scheelde en één keer het exemplaar waar ze alle klanten eens een testje mee lieten doen.
      Zo'n testtoestel is ook tof ... of moet ik stof zeggen?
      Ik wil geen doos meer dat niet verzegeld is want normaal is dat niet.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Verzegeling

        Bedankt voor de reacties. Het is dus aangeraden om bij een bestelling te eisen dat de zegels intact zijn en ongeopend. Ik ga er dan ook wel persoonlijk om en controleer dan wel alles ter plaatse.

        thx voor de reacties.
        wou gewoon geen ongewone-eisen stellen aan de winkel.

        Michiel
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

        Comment


        • #5
          Re: Verzegeling

          Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
          Het is dus aangeraden om bij een bestelling te eisen dat de zegels intact zijn en ongeopend.
          ...
          wou gewoon geen ongewone-eisen stellen aan de winkel.
          Eisen zij dan niet dat je tot de laatste cent betaalt? Waarom zou het dan veeleisend zijn te willen bekomen waarvoor je betaalt? Nieuw is nieuw en verzegeld is daar een bewijs van.
          Nu zijn er bij sommige zaken ook wel heel wat verpakkingen waarbij er geen zegel is ... iets vervelender dus.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Verzegeling

            Om alles ongeopend te eisen vind ik toch wel overdreven. Tenzij je natuurlijk eerst betaalt en dan pas je lens bekijkt en/of uittest.
            Als het werkelijk een showroom exemplaar is, bieden ze die in een ernstige fotozaak na verloop van tijd 2de hands aan.

            Comment


            • #7
              Re: Verzegeling

              De vraag is natuurlijk of je met een paar testfoto's een mogelijk probleem kan detecteren als minder ervarene. Je kan de foto's ook moeilijk beoordelen op je lcd-schermpje.
              www.corradomac.be

              Comment


              • #8
                Re: Verzegeling

                Oorspronkelijk geplaatst door Corrado Bekijk bericht
                De vraag is natuurlijk of je met een paar testfoto's een mogelijk probleem kan detecteren als minder ervarene. Je kan de foto's ook moeilijk beoordelen op je lcd-schermpje.
                Mijn laptop gaat mee bij aankopen van lenzen/body's
                Ik heb trouwens net iets besteld en heb in een opmerking bijgevoegd dat ik alle verpakking ongeopend & verzegeld wil. Ik koop dan natuurlijk ook alles wat ik besteld heb.. dus ik denk niet dat dit een "onredelijke" eis is.

                Michiel
                Canon R | Leica Q
                EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                [/COLOR]

                Comment


                • #9
                  Re: Verzegeling

                  Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                  Mijn laptop gaat mee bij aankopen van lenzen/body's
                  Ik heb trouwens net iets besteld en heb in een opmerking bijgevoegd dat ik alle verpakking ongeopend & verzegeld wil. Ik koop dan natuurlijk ook alles wat ik besteld heb.. dus ik denk niet dat dit een "onredelijke" eis is.

                  Michiel
                  En als je het dan na die test niet koopt ? Wat moet die zaak dan doen met die lenzen....in de vuilbak gooien omdat de verzegeling werd geopend en ze die aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verzegeling

                    Naar mijn ervaring test Corné & Topfoto nieuwe lenzen op front/backfocus (wat een mooie service is)..
                    Tenzij je ze zelf gaat afhalen + testen, moeten de dozen dus wel geopend worden...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verzegeling

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                      En als je het dan na die test niet koopt ? Wat moet die zaak dan doen met die lenzen....in de vuilbak gooien omdat de verzegeling werd geopend en ze die aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen ?
                      Ik zeg toch net dat ik alles koop die ik besteld heb?..

                      Het is niet zo dat ik verschillende lenzen "bestel" en daar dan één uit kies na alle lenzen te hebben getest. Indien het dan blijkt dat op mijn exemplaar een grote back/front focus zit dan gaat die volgens mij rechtstreeks naar de leverancier?

                      Is het dan niet rechtvaardig om een ongeopend exemplaar te vragen? Als je hem koopt?

                      Michiel
                      Canon R | Leica Q
                      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                      [/COLOR]

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verzegeling

                        Alle goederen die we ontvangen worden direct gecontroleerd. DOA's dienen namelijk binnen een bepaalde termijn te worden aangemeld, anders krijgen we geen credit-nota of een nieuw exemplaar.

                        Het heeft weinig zin om een lens welke niet werkt, of die in-compleet is, of een toestel welke gebreken heeft om dat te laten vaststellen door de klant.
                        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verzegeling

                          Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                          Ik zeg toch net dat ik alles koop die ik besteld heb?..

                          Het is niet zo dat ik verschillende lenzen "bestel" en daar dan één uit kies na alle lenzen te hebben getest. Indien het dan blijkt dat op mijn exemplaar een grote back/front focus zit dan gaat die volgens mij rechtstreeks naar de leverancier?

                          Is het dan niet rechtvaardig om een ongeopend exemplaar te vragen? Als je hem koopt?

                          Michiel
                          Je kunt hem openen als je hem betaald hebt. Als dan blijkt dat er een back/front focus op zit, dan gaat hij onder garantie naar de leverancier. Zo heb je toch je zin. Dat is toch ook rechtvaardig.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verzegeling

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                            Je kunt hem openen als je hem betaald hebt. Als dan blijkt dat er een back/front focus op zit, dan gaat hij onder garantie naar de leverancier. Zo heb je toch je zin. Dat is toch ook rechtvaardig.

                            Dan zit je wel een tijdje zonder lens.
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verzegeling

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                              Je kunt hem openen als je hem betaald hebt. Als dan blijkt dat er een back/front focus op zit, dan gaat hij onder garantie naar de leverancier. Zo heb je toch je zin. Dat is toch ook rechtvaardig.
                              Canon biedt minstens 7 (of 10) dagen "omruilgarantie".
                              Alles wat je nieuw koopt en binnen die periode defekt is moet normaal door een nieuw exemplaar vervangen worden.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X