Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn zeer flexibel model

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn zeer flexibel model

    Deze foto's durfde ik eerst niet online zetten. Ik ben zeer trots op de belichting en de poses van het model, maar zal waarschijnlijk wel commentaar krijgen op de draden, die ik tot nog toe niet weggewerkt heb gekregen (ik ben zeker dat het voor sommige mensen hier een koud kunstje is, maar ik ben nog niet zo bedreven in PS). Echter, na aandringen van al een aantal mensen, riskeer ik het hier toch maar eens. De foto's zien er op alle schermen ook totaal anders uit dan op mijn (nog niet gekallibreerd) scherm thuis. Ben benieuwd naar de reacties.





    http://www.dennisclaes.be

  • #2
    Re: Mijn zeer flexibel model

    Zeer goed experiment.
    Maar waarom die flitser in beeld ???
    Je kon toch perfect het zelfde beeld krijgen met de flitser buiten beeld !
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: Mijn zeer flexibel model

      Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
      Zeer goed experiment.
      Maar waarom die flitser in beeld ???
      Je kon toch perfect het zelfde beeld krijgen met de flitser buiten beeld !

      ik zou ook de flitsers weg laten
      mooie foto's wel

      Comment


      • #4
        Re: Mijn zeer flexibel model

        Ik vind het schitterende foto's, misschien wel mooier dan zonder lamp op de achtergrond! Leuk, flexibel model. Ballet?
        Flickr
        Sigma Sd14; Sigma 50mm f2.8; Sigma 10-20mm; Sigma dp1;Sigma dp2

        Comment


        • #5
          Re: Mijn zeer flexibel model

          Lieven, ik zou heel graag willen weten hoe jij dit dan zou doen. Ik kon dit op geen enkele andere manier doen lukken. Had ik de mogelijkheid, dan zou ik bijvoorbeeld nog een doek hangen tussen de flitser en het model, maar ik had noch de doek, noch de middelen om het opgehangen te krijgen in de studio. En volgens mij moest het licht echt langs achter komen.

          Ik heb ook nog de flitser in photoshop proberen weg te werken, maar dan passen de contrasten niet meer bij elkaar. (ik ben dus ECHT niet goed in dit soort bewerkingen, maar het geeft wel een beeld van hoe de contrasten van het model niet meer overeenstemmen met de achtergrond)

          Bewerkte foto
          http://www.dennisclaes.be

          Comment


          • #6
            Re: Mijn zeer flexibel model

            Oorspronkelijk geplaatst door Marefrisium Bekijk bericht
            Ballet?
            Nope, turnen en 16 jaar, dat helpt altijd om wat flexibel te zijn, in tegenstelling tot onze oude, 25-jarige, botten en pezen.
            http://www.dennisclaes.be

            Comment


            • #7
              Re: Mijn zeer flexibel model

              ga voor de eerste opname, vind nl de lichtval op de buik erg goed gelukt.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Mijn zeer flexibel model

                Hehe, toevallig, is ook my favourite, om dezelfde reden. Het model haar reactie toen ze die foto's zag "waaaaaw, ik heb buikspieren! Da wist ik nie!"
                http://www.dennisclaes.be

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn zeer flexibel model

                  Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
                  Lieven, ik zou heel graag willen weten hoe jij dit dan zou doen. Ik kon dit op geen enkele andere manier doen lukken. Had ik de mogelijkheid, dan zou ik bijvoorbeeld nog een doek hangen tussen de flitser en het model, maar ik had noch de doek, noch de middelen om het opgehangen te krijgen in de studio. En volgens mij moest het licht echt langs achter komen.
                  Ik weet niet hoeveel flitsers je ter beschikking had, maar indien je er twee hebt, zou je kunnen de flitsers aan de zijkant achteraan zetten en het model voor die twee flitsers laten plaats nemen.
                  In alle geval vind ik dit, zelfs met die flitslamp, schitterende foto's ! Echt waar ! Er is nagedacht. De lamp staat niet net op de foto maar heel prominent, er is dus voor gekozen.
                  Ik heb nog nooit het "geluk" gehad met een dergelijk flexibel model te kunnen werken. Het is nog een van mijn items op mijn "wishlist"
                  natwork.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn zeer flexibel model

                    Ik vind de softbox (zo noemt dat toch?) niet zo storend, enkel de kabel. De derde foto vind ik de beste, daar maak je echt gebruik van de softbox en best een leuk, speels idee. Ook de pose is het meest "flexibel" en mooi voor het model.

                    Michiel
                    Canon R | Leica Q
                    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                    [/COLOR]

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn zeer flexibel model

                      Bedankt voor de tip, ik zal dit zeker eens proberen bij mijn volgende shoot.

                      Voor de foto's op de grond was het moeilijk om de flitser er helemaal bij op te krijgen, want dan heb je te veel achtergrond en te weinig model. Echter, voor de andere foto's heb ik er inderdaad bewust voor gekozen om liever de hele flitser er dan op te hebben dan proberen die in een hoekje te duwen.

                      Het model zelf kan je contacteren via http://www.photograaf.be/profiel_model.php?id=8562 Zij komt uit Mol, Antwerpen (tegen de grens van Limburg). Ze is nog redelijk onervaren, maar is zeer enthousiast en doet moeite voor de fotograaf, een heel tof model om mee samen te werken.

                      PS: de foto die op haar profiel staat links onder die ik heb gemaakt is een originele, onbewerkte foto. Kheb haar al aangeraden om die weg te doen en te vervangen door één van mijn bewerkte foto's, ben zeker niet trots op die foto ...
                      http://www.dennisclaes.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn zeer flexibel model

                        Tja.. die box ... waarom ook niet
                        Net als die ventilator van Nat... mag best een keer op de plaat.
                        Ik vind no3 dan de betere van de serie.

                        Maar goed....
                        Mocht je nog eens dit willen doen zonder flits in beeld kun je raad hierboven opvolgen of idd een doek er tussen spannen. (wat je dus niet had)

                        Ik heb het zelf ook gedaan en gebruikte daarvoor het banner reclame materiaal (wat je wel eens ziet langs de kant van de weg) maar dan zonder reclame teksten natuurlijk hehehe. Kaal doek. Daar heb ik toen een keer 3 meter x 2.5 meter van gekocht. Is perfect en zonder kreukels.

                        Probleem met de dikte is natuurlijk dat je behoorlijk wat licht moet inleveren en ik niet hoger kwam dan F11, maar dat was voor mijn doel ruimschoots voldoende.

                        Ik heb toen deze serie geschoten (met de box recht achter doek en een blauwgel er op). OOk heb ik het gezicht van het model met een snoot belicht.


                        Al met al een prima experiment deze serie van jou! en een heel flexibel model.
                        Last edited by MadMax; 26 oktober 2006, 14:30.
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn zeer flexibel model

                          Bedankt voor de commentaar madmax. De foto die je aangaf was ook een heel mooie, maar dat was niet echt waar ik voor ging. Mijn bedoeling was eerder om silhouetfoto's te maken. Jouw model is daar nog veel te hard belicht om te voldoen aan het idee dat ik in gedachte had. In mijn foto's hier wordt echt haar lichaam en het figuur dat ze maakt, benadrukt, dat was mijn bedoeling. HIER kan je er nog een aantal vinden.

                          Normaal heb ik deze zaterdag nog een shoot en dan zal ik nat zijn idee zeker eens proberen.
                          http://www.dennisclaes.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn zeer flexibel model

                            Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
                            Bedankt voor de commentaar madmax. De foto die je aangaf was ook een heel mooie, maar dat was niet echt waar ik voor ging. Mijn bedoeling was eerder om silhouetfoto's te maken. Jouw model is daar nog veel te hard belicht om te voldoen aan het idee dat ik in gedachte had. In mijn foto's hier wordt echt haar lichaam en het figuur dat ze maakt, benadrukt, dat was mijn bedoeling. HIER kan je er nog een aantal vinden.

                            Normaal heb ik deze zaterdag nog een shoot en dan zal ik nat zijn idee zeker eens proberen.

                            Mijn foto ging alleen om het idee van het doek en de box erachter. Als ik de snoot niet had gebruikt was ze volledig silhouet geweest
                            Meer ook om je aan te geven wat er zou gebeuren als je door een doek schiet zoals je in je text aangaf.

                            mooie foto's op je site trouwens.

                            Ps.. die HK die je op je site laat zien is veel mooier dan die ene van gisteren. (vind ik)
                            Maar ook op je site zie ik de zw met die rare glinsteringen op de huid en haren. Verscherp je zo veel of komt dat door het omzetten of verkleinen? Want dat is erg jammer. De foto's zijn prachtig.
                            Last edited by MadMax; 26 oktober 2006, 14:57.
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn zeer flexibel model

                              In tegenstelling tot sommigen stoort de flits met paraplu mij totaal niet!!

                              Inderdaad het licht moet van achteren komen . Het is mss even wennen aan het beeld, maar het geeft een prachtige sfeer weer van studiofotografie.


                              Heel goed voor mij hoor
                              www.degitail-imaging.be

                              Comment

                              Working...
                              X