PDA

Volledige versie bekijken : witbalans Canon EOS300D

Beloxi
25 oktober 2006, 16:34
Hallo,

Ik heb nogal problemen bij het nemen van nachtopname's met m'n EOS300D. Meestal neem ik de beelden op de luchthaven van Oostende, waar het platform verlicht wordt door 'gele' lichten. Het resultaat daarvan is dat het wit op m'n foto ook geel is.
Weet iemand hoe ik dat probleem kan verhelpen? Hoe ik de originele kleuren kan behouden?
Alvast bedankt,
Nik

JLP
25 oktober 2006, 19:20
Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.

Wat het beste is, is om de witbalans zelf in te stellen op je camera Ún om in raw te fotograferen. Mocht je dan namelijk alsnog per ongeluk een verkeerde witbalans hebben gekozen, dan kun je die eenvoudig nog aanpassen.

Beloxi
26 oktober 2006, 06:31
Ik wist niet dat je de witbalans achteraf nog kon veranderen, moet dat dan via PhotoShop? of met een ander programma?

bouk
26 oktober 2006, 09:07
Ik wist niet dat je de witbalans achteraf nog kon veranderen, moet dat dan via PhotoShop? of met een ander programma?

als genoemd in RAW schieten en voor je ze overzet naar JPG, eerst op auto witballans klikken, je ziet dan meteen het verschil en daarna in PS eventueel nog wat andere bewerking toepassen.
grt,bouk.

JurgenTn
26 oktober 2006, 21:04
In Photoshop CS2 (Bridge) kun je je RAW-foto's editeren, de witbalans, contrats, shadows, tint, verzadiging, belichting, ...

Of via het programma dat op de cd van je toestel staat. (ben de naam kwijt omdat ik eerder CS2 gebruik)

Grts,
Jurgen