Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

witbalans Canon EOS300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • witbalans Canon EOS300D

    Hallo,

    Ik heb nogal problemen bij het nemen van nachtopname's met m'n EOS300D. Meestal neem ik de beelden op de luchthaven van Oostende, waar het platform verlicht wordt door 'gele' lichten. Het resultaat daarvan is dat het wit op m'n foto ook geel is.
    Weet iemand hoe ik dat probleem kan verhelpen? Hoe ik de originele kleuren kan behouden?
    Alvast bedankt,
    Nik

  • #2
    Re: witbalans Canon EOS300D

    Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.

    Wat het beste is, is om de witbalans zelf in te stellen op je camera én om in raw te fotograferen. Mocht je dan namelijk alsnog per ongeluk een verkeerde witbalans hebben gekozen, dan kun je die eenvoudig nog aanpassen.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: witbalans Canon EOS300D

      Ik wist niet dat je de witbalans achteraf nog kon veranderen, moet dat dan via PhotoShop? of met een ander programma?

      Comment


      • #4
        Re: witbalans Canon EOS300D

        Oorspronkelijk geplaatst door Beloxi Bekijk bericht
        Ik wist niet dat je de witbalans achteraf nog kon veranderen, moet dat dan via PhotoShop? of met een ander programma?
        als genoemd in RAW schieten en voor je ze overzet naar JPG, eerst op auto witballans klikken, je ziet dan meteen het verschil en daarna in PS eventueel nog wat andere bewerking toepassen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: witbalans Canon EOS300D

          In Photoshop CS2 (Bridge) kun je je RAW-foto's editeren, de witbalans, contrats, shadows, tint, verzadiging, belichting, ...

          Of via het programma dat op de cd van je toestel staat. (ben de naam kwijt omdat ik eerder CS2 gebruik)

          Grts,
          Jurgen

          Comment

          Working...
          X