Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio verlichting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studio verlichting

    in de donkere wintermaanden wil ik me wat bezig houden met binnen- portretfotografie.
    ik zou graag een beginpakket aanschaffen betreffende studiolamp - flitser- softbox.
    wil er geen fortuin aan uitgeven.
    heeft iemand hier eravaring mee en wie weet ergens een goede deal?

    ik werk met Nikon d200 en sb600 flits.

  • #2
    Re: studio verlichting

    Wat dacht je van een setje " falcon eyes " ?
    Prijs/kwaliteit = goed
    Niet zo duur
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: studio verlichting

      Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
      Wat dacht je van een setje " falcon eyes " ?
      Prijs/kwaliteit = goed
      Niet zo duur
      Ik wilde het niet opmerken omdat ik ze zelf nog maar net heb en dus geen ervaringsdeskundige ben op het gebied van studiofotografie maar zo'n Falcon Eyes-setje heb ik een week geleden aangeschaft en ben er heel content mee.


      Groet,

      Gerard

      Comment


      • #4
        Re: studio verlichting

        Oorspronkelijk geplaatst door Sidi Bekijk bericht
        Ik wilde het niet opmerken omdat ik ze zelf nog maar net heb en dus geen ervaringsdeskundige ben op het gebied van studiofotografie maar zo'n Falcon Eyes-setje heb ik een week geleden aangeschaft en ben er heel content mee.


        http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=1174
        Idd dat valt wel goed mee hoor! Voor 200 euro heb je die ganse set? Is dit voldoende om als amateur wat studio foto's te maken?

        Kom er anders nog iets bij, of kun je met die set onmiddelijk beginnen?

        Super7
        D100 en nog veel wensen!

        Comment


        • #5
          Re: studio verlichting

          Oorspronkelijk geplaatst door Moerie Bekijk bericht
          Idd dat valt wel goed mee hoor! Voor 200 euro heb je die ganse set? Is dit voldoende om als amateur wat studio foto's te maken?

          Kom er anders nog iets bij, of kun je met die set onmiddelijk beginnen?

          Super7
          Je kunt er zo mee beginnen. Je krijgt 2 studioflitsertjes, richtgetal 28 (Dus verwacht nou niet dat je daar grote onderwerpen eventjes volledig mee kunt belichten), op 2 statiefjes met een paraplu (wit) en een softbox, synchrokabeltje voor de camera, 4 kleurfilters en instellampen van 60 Watt. De flitsers zijn natuurlijk eenvoudig uitgevoerd maar als starterspakket voldoet het prima. Je kunt de flitsintensiteit traploos instellen van 1/8 tot full capaciteit, er zit een testknop op. En voor die prijs is het zeker niet te duur. Helemaal als je gaat kijken naar de echt professionele apparatuur.
          Last edited by Sidi; 25 oktober 2006, 22:17. Reden: Toevoeging betreft traploos instellen en relativering betreft amateurset cq professioneel materiaal
          Groet,

          Gerard

          Comment


          • #6
            Re: studio verlichting

            zo'n setje kost dan toch al snel 700€ in tegenstelling tot de 200€ hier gepost.
            nit dat ik gedacht had om dat voor 200 op de kop te kunnen tikken.

            Comment


            • #7
              Re: studio verlichting

              ik had alleen maar het setje gezien met de 2500w sec.
              die 60w lijkt me toch wel heel basic. is wel een groot prijsverschil natuurlijk.

              jinbei????? of beter ineens wat meer betalen en voor falconeyes gaan.?

              Comment


              • #8
                Re: studio verlichting

                Oorspronkelijk geplaatst door karlsmet Bekijk bericht
                ik had alleen maar het setje gezien met de 2500w sec.
                die 60w lijkt me toch wel heel basic. is wel een groot prijsverschil natuurlijk.

                jinbei????? of beter ineens wat meer betalen en voor falconeyes gaan.?
                Ja, die 60w is natuurlijk basic. Overigens is dat de instellamp. De flitser produceert 120w. Maar als je er niet je brood mee verdiend is een professionele studioset gewoon niet rendabel. Hobby mag geld kosten, zeg ik altijd, maar je moet wel voor jezelf nagaan hoe vaak je zo'n set gaat gebruiken. Zelf klooi ik er een beetje mee en vind dat die set zich daarvoor prima leent. Maar net als veel mensen die de prachtige hobby fotografie hebben, zou ik als amateur toch het liefst met professioneel gereedschap werken maar alles op z'n tijd, hé. Die profi-studioset komt er nog wel 's een keer. Eerst even proeven, uitproberen en experimenteren met de mogelijkheden en dan pas het betere werk. Voorbeeld: Mijn huidige D200 is ook niet mijn eerste camera maar een weloverwogen keuze nadat er eerst met veeeel goedkopere modelletjes is geoefend. En daarom denk ik dat die Falcon Eyesset veel plezier biedt voor een bedrag van € 200,= en waar je je geen buil aan kunt vallen.
                Groet,

                Gerard

                Comment


                • #9
                  Re: studio verlichting

                  Ik heb zelf erg goede ervaringen met Elinchrom.
                  De Dlite series hebben een enorm goede prijs/kwaliteit.
                  Zelf heb ik alle soorten in de studio staan voor demo en ben altijd nog steeds onder de indruk van de Dlites.
                  De RX en FX zijn natuurlijk beter maar ook een stukje duurder.
                  http://www.frankdoorhof.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: studio verlichting

                    Oorspronkelijk geplaatst door FrankD Bekijk bericht
                    Ik heb zelf erg goede ervaringen met Elinchrom.
                    De Dlite series hebben een enorm goede prijs/kwaliteit.
                    Zelf heb ik alle soorten in de studio staan voor demo en ben altijd nog steeds onder de indruk van de Dlites.
                    De RX en FX zijn natuurlijk beter maar ook een stukje duurder.
                    das just da die set heb ik ook van D-lite en ben er redelijk tevreden mee hier heb je een link want ik wil dit prachtig forum niet overstelpen met telkens dezelfde foto
                    groeten David

                    vanolles

                    Comment

                    Working...
                    X