Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manon (en Jan) in de studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Manon (en Jan) in de studio

    Drie foto's van een 38-jarig model dat is komen poseren. Zouden jullie haar zo oud schatten adhv deze foto's? Zonee, dan heb ik mijn werk goed gedaan. Kben persoonlijk wel trots op deze foto's, vooral op de high key foto. Heel spijtig van het horloge, kon ik niet photoshoppen, maar die ogen ... (NIET bijgewerkt!!!). De laatste foto heeft wat last van JPEG-artefacten, khad BDSizer deze keer nochtans ingesteld op 150 Kb ... Kben benieuwd naar jullie meningen ... Kben persoonlijk wel trots op deze drie foto's.





    http://www.dennisclaes.be

  • #2
    Re: Manon (en Jan) in de studio

    Technisch:

    Te klein om fatsoenlijk technisch te beoordelen. Opletten dat je geen lichaamsdelen afkapt (elleboog bij foto 1, voet bij foto 2).

    Subjectieve mening:

    In het forum "Algemeen" loopt er een tread over wat bepaalt of je een foto mooi vind, los van de technische beoordeling. Dat kan ik niet verwoorden, maar deze fotos vind ik respectievelijk matig, lelijk en super lelijk. En het vreemde is dat ik de eerste foto plots nog minder kon apprecieren na het zien van de 2 laatste. Het is bijzonder moeilijk om toestanden zoals bij 2 & 3 op een elegant manier vast te leggen. Hier is het (voor mij) zo wansmakelijk vastgelegd waardoor ik het model heb bestempeld als "oude del", wat tot gevolg had dat ik foto 1 ook totaal niet meer kon apprecieren. Met andere woorden... ik vind deze fotos niet flaterend voor het model.
    Maar opnieuw... dit is enkel mijn subjectieve mening! Ben ervan overtuigd dat er hier zijn die dit wel kunnen smaken. Dat is het leuke aan fotografie.
    _______________________________________
    Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

    Comment


    • #3
      Re: Manon (en Jan) in de studio

      ben het volkomen eens met (top) het hierboven aangehaalde...
      de foto's ogen gewoon niet mooi, 'dit' soort fotografie is gewoon niet verenigbaar met 'dit' soort model....


      sorry

      Comment


      • #4
        Re: Manon (en Jan) in de studio

        De reacties verbazen me echt wel heel sterk moet ik zeggen ... kdacht echt dat ik eindelijk eens wat lovende kritieken hier ging krijgen ... Mja, ok, de voet op de tweede foto is er inderdaad afgeknipt, maar stoort dat zo hard hier? Die plaats is heel donker en wordt zeker niet geaccentueerd op de foto. De afgeknipte elleboog ... dat kon beter, maar kvind het eigenlijk een beetje muggezifterij. Je moet al heel goed kijken om te zien dat er een millimeter arm af is ... Nu ja ... ik respecteer ieders mening, anders zou'k de foto's hier ook niet online posten, moet tegen wat kritiek kunnen ... maar khoop toch dat er ook mensen gaan zijn die de foto's wel mooi vinden.
        http://www.dennisclaes.be

        Comment


        • #5
          Re: Manon (en Jan) in de studio

          Ik hoop het voor u dat er mensen zijn die ze mooi gaan vinden, maar ik vrees ervoor.
          Soms heb ik dat ook hoor. Dan denk ik " Nu heb ik de foto van het jaar ".
          en na een tijdje blijkt dat er geen kat naar kijkt of niks van comentaar op komt.
          En als er dan al comentaar op komt, dan is het nog slechten
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: Manon (en Jan) in de studio



            Met de tweede foto kan ik nog leven, hoewel haar borsten me doen denken aan mijn brooddeeg als het vanonder de deegrol komt. De manier waarop de bh strook ze plat duwt is alles behalve flatterend.

            De eerste foto zit ergens fout, hij is uit balans en het uurwerk is inderdaad het meest in het oog springend voorwerp, ook qua kleur, wat toch nooit een goeie zaak kan zijn.

            De derde foto sorry maar daar kijk ik liever niet te lang naar. Als ik het hoofd even niet meebekijk, heb ik zelfs de neiging te denken dat het een man is, met dat haar op de arm en het gebrek aan vrouwelijke taille.

            Maar laat me duidelijk zijn: het licht op foto 3 zit zeker niet slecht. Had er een mooi model gestaan in een elegante pose, dan waren de commentaren allicht anders geweest. Dat geldt voor mijn part tevens voor de tweede foto, waar ik de manier waarop de man zijdelings toch net voldoende in het gezicht belicht wordt eigenlijk wel goed vind.

            Kortom: mijn subjectieve eindconclusie is dat het grotendeels het model is dat je hier parten speelt, niet je fotografische vaardigheden.
            If you always do what you always did, you will always get what you always got.
            www.sylviehuybrecht.be

            Comment


            • #7
              Re: Manon (en Jan) in de studio

              Bedankt voor je deels positieve commentaar Sylvie.

              Laat ik dan even zelf zeggen wat ik zo mooi vind aan de drie foto's ...

              1) haar ogen (had ik al gezegd). Door de high key belichting is ook haar huid heel mooi en egaal geworden. Dit is, voor mij, mijn eerste echt succesvolle super high key opname

              2) De belichting op zowel zijn lichaam, zijn gezicht als haar gezicht vind ik subliem. Het oogcontact tussen beide modellen en de algemene pose vind ik geweldig.

              3) Ik heb altijd graag met low key gewerkt, vooral wanneer ik één helft van het gezicht donker kan maken en de andere helft licht, het probeel is altijd geweest dat het oog in het donkere gedeelte gewoon niet meer zichtbaar is. In deze foto ben ik er in geslaagd om toch te bereiken wat ik wou: ene helft licht, andere helft donker en toch beide ogen duidelijk zichtbaar.

              Niet om te stoefen ofzo, maar om over te brengen wat ik zie in deze foto's ...
              http://www.dennisclaes.be

              Comment


              • #8
                Re: Manon (en Jan) in de studio

                Even een reactie van ons.

                Hebben deze foto's puur uit persoonlijke interesse laten maken en niet om er
                de modellenwereld mee te veroveren. Vindt persoonlijk dat Manon er met 38 jaar en na vier zwangerschappen er nog fantasties uitziet. Over het technische aspect kunnen wij als leek niet oordelen. Maar het blijkt dat de meeste fotografen op dit forum een ander beeld van perfectie hebben wellicht zo als dit in de media verwoord wordt. Niet ouder dan 20 en annerexia.
                Wat betreft de borsten zoals besproken dit is formaat DD medisch geheel onbewerkt, en niet zoals de meeste jonge modellen een cupje b.

                Over de photoshoot zelf kunnen we enkel zeggen dat wij die als heel prettig en deskundig ervaren hebben. Sletterig zijn de poses helemaal niet, wat betreft de middelste foto zijn wij mensen die een fetisch inslag hebben. en de laatste foto....dit is een pose die regelmatig in de fotoindustrie gebruikt wordt. maar het schijnt dat alleen jonge vrouwen en maatje 34 zo mogen poseren.

                Wij zijn met onze 350 foto's uitermate tevreden, en onze dank gaat uit naar de fofograaf die naar onze mening zijn werk uitstekend gedaan heeft.

                jan en manon

                Comment


                • #9
                  Re: Manon (en Jan) in de studio

                  Foto 1 vind ik heel mooi... Enkel jammer van de elleboog idd (fout die ik zelf ook durf maken) en de horloge. Verder heel knap.
                  De andere 2 foto's vind ik minder. Niet omwille van het model of technisch gezien, maar ze trekken me minder aan, trekken minder mijn aandacht.

                  @ Manon: als je verder op dit dorum zoekt, dan ga je zien dat het zeker niet altijd 20 jarige anorexia-gevallen zijn die gefotografeerd worden!
                  Everybody has a dark side, you just have to find it!
                  Papa, ik lijk steeds meer op jou!
                  Fuji Finepix S5600

                  Comment


                  • #10
                    Re: Manon (en Jan) in de studio

                    'oude del' 'borsten als deegrollen' ???? Ik vind dit soort commentaren totaal niet passen. Sorry.

                    Doet me denken aan die keer dat mijn vrouw fotografeerde (41) en zoveel commentaar op haar kin kreeg. (foutje van de natuur) Of die foto's van Natacha met haar zware wenkbrouwen (door een litteken).

                    Sorry.. ik vind de kritieken over het uiterlijk van een model of mens HEEL laag bij de grond.

                    Hebben jullie dan niet in de gaten dat dit ook wel eens heel pijn kan doen?

                    Los daarvan vind ik de foto's ook niet mooi, maar dat heeft meer te maken met kwaliteit en sfeer en ik ben het eens met Lieven dat je soms denkt een wereldfoto te hebben gemaakt en dat je dan of geen reacties krijgt of de foto wordt afgekraakt. Dat kan natuurlijk. Maar laten we ons op de technische kanten richten en niet op het uiterlijk van iemand.

                    We zijn voor 99% amateurs op dit forum, en schieten nog steeds niet voor de Playboy of Vogue.
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Manon (en Jan) in de studio

                      De foto's hebben blijkbaar een wijdere discussie gestart dan eigenlijk mijn bedoeling was. Ik vond (en vind nog steeds) dit drie prachtige foto's. Misschien niet op niveau van sommige andere mensen hier, maar ik had vooral gehoopt van mensen die mijn "werk" zowa volgen en mijn evolutie kunnen zien dat ze zien ik er duidelijk op aan het vooruit gaan ben. Ik vind dat van mezelf toch ... Moesten deze foto's van iemand anders zijn, zou'k er toch positieve commentaar op geven ...

                      Maar zoals al opgemerkt is: soms vind je gewoon zelf dat het geweldige foto's zijn en de rest vindt dat niet ... kan gebeuren. Frustrerend, maar kan gebeuren.

                      Wat dan de commentaren betreft die op het model zelf gericht zijn ... ik heb deze foto's niet gepost om te laten zien wat voor een lekker stuk ik nu weer gefotografeerd heb. Als het 'm daarom gaat, dan gaat het niet meer om de fotografie. Ik laat deze zien omdat ik het mooie foto's vind, vooral mooie belichting en omdat ik trots ben hierop.

                      Losstaande daarvan vind ik trouwens niet dat je kan zien aan deze foto's dat Manon 38 jaar is (khad die leeftijd überhaupt al beter niet in mijn post gezet). Zeker op de eerste foto zou ik haar persoonlijk vooraan in de 20 schatten.

                      Manon is een mens met gevoelens net zoals iedereen en dan vind ik dat sommige opmerkingen inderdaad niet kunnen en zelfs ongerechtvaardigd zijn. Dank daarvoor aan MadMax om dat punt even aan te halen.

                      Ik zou het appreciëren als we ons nu even op de foto's zelf kunnen concentreren en niet op het feit of het model al dan niet "mooi" is. Dat jullie de foto's niet kunnen smaken is iets dat ik moet respecteren. Khad dan ook graag wat meer info gehad over waarom de foto jullie niet aanspreekt, zodat ik er ook uit kan leren.
                      http://www.dennisclaes.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Manon (en Jan) in de studio

                        Wil even een bedankje sturen naar madmax voor zijn verhaal.
                        Echte fotografen gaat het om de fotografie en maakt het niet uit wat er voor de lens staat.

                        Het commentaar over technische aspecten zijn bedoeld om er van te leren.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Manon (en Jan) in de studio

                          Waar het eigenlijk om gaat is of de modellen er tevreden zijn of niet. Ze zijn er duidelijk tevreden mee maar dit is dan waarschijnlijk omdat woorden als "del", "sletterig", "fetisch" met elkaar verenigbaar zijn, dat ze er zich ook goed mee voelen. Dit is een plaats voor discussie, waar iedereen dan ook het recht heeft zijn menig hierover te uiten. Nu kun je van een fotografie forum met meer dan 12000 leden wel verwachten dat je reacties krijgt van fotografen die hun lat anders leggen. M.a.w. als je hier enkele foto's post ter discussie moet je niet denken dat dit als op een tafeltje in een cafe is met enkele vrienden. De verschillende meningen worden hier onverbloemd gegeven en dat kan soms lovend zijn maar soms ook moeilijk te incasseren zijn.

                          De algemene gedachtgang is echter wel duidelijk.

                          Hubert
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Manon (en Jan) in de studio

                            Ok, dit is een plaats om te discussiëren, maar het gaat 'm nog steeds om foto's vind ik en niet om hoe knap een model is. Ik moet zeker toegeven dat ik ook nogal eens commentaar geef op hoe mooi een bepaald model is, maar ik zal nooit zeggen dat een foto mooi of niet mooi is omwille van het uiterlijk van een model, ik vind dat dat moet losstaan.

                            De algemene gedachte over deze foto's is inderdaad wel duidelijk, alleen vind ik het frustrerend dat eigenlijk niemand echt kan zeggen waarom hij/zij de foto's niet mooi vindt. De afgesneden voet was een valide opmerking, ook het feit dat de elleboog er niet fantastisch op staat is een opmerking die klopt. Het horloge is iets dat ik zelf ook al door had en nog zal proberen weg te werken. Maar verder ... belichting, kleuren, poses, idee, compositie, ... is daar dan iets mis mee? Ik zou het graag willen weten zodat ik er uit kan leren.
                            http://www.dennisclaes.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Manon (en Jan) in de studio

                              Sorry.. ik vind de kritieken over het uiterlijk van een model of mens HEEL laag bij de grond.
                              Sluit mij 100% aan bij volledige comm. van Madmax.

                              In straatfotografie is het "hoe lelijker hoe beter" in modellenfotografie "hoe mooier hoe beter" ... wat een clichés zeg. De foto's met de grootste "woow-factor" (voor mij!!!) zijn niet persé die met het mooiste/lelijkste model maar wel altijd met de beste fotograaf achter de lens (met meestal een originele benadering/bewerking vh onderwerp).

                              Dat gezegd zijnde vind ik ook niet dat deze reeks een hoog wow-gehalte heeft maar of ze zoveel slechter is dan veel ander materiaal hier tentoon gespreid durf ik sterk te betwijfelen.

                              Belangrijkste hier is uiteraard de tevredenheid van Manon & Jan ...
                              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                              Comment

                              Working...
                              X