Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afstandsbediening

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • afstandsbediening

    Ik ben op zoek naar een afstandsbediening voor mijn Nikon D200. Het type ML-L3 blijkt goed te zijn. Bij de advertenties staan een aantal type Nikon kamera's vermeld waar deze geschikt voor is. Echter de D200 staat er niet bij vermeld.
    Inmiddels heb ik 2 fotozaken gebeld en als antwoord op mijn vraag of de afstandsbediening ook met de D200 werkt, krijg ik als antwoord "Ik denk het wel Daar heb ik dus niets aan.
    Weet iemand van de DB (uit de praktijk) hier iets meer van ?
    AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

  • #2
    Re: afstandsbediening

    voor F55, F65, F75, D70 en D80 maar niet voor D200...
    Wat jij nodig hebt is dit: ML-3 Compact Modulite Remote Control Set (product nr 4645)
    Last edited by pol parasol; 24 oktober 2006, 10:48. Reden: toevoeging set

    Comment


    • #3
      Re: afstandsbediening

      Beste Pol,


      Dank voor je snelle reaktie.
      Heb even op internet gekeken naar de Ml-3. Dat is een set met infro-rood (en een zeer hoge prijs).
      Ik wil de afstandbediening gebruiken tijdens macro-opname. Mijn ervaring is dat er snel onscherpte ontstaat (ook met statief) tijdens het indrukken van de ontspanknop. Ook gebruik ik wel eens de mogelijkheid van de tijdvertraging (1,5 sec.) maar dat vind ik omslachtig en voor bewegende voorwerpen ongeschikt.
      Daarom zoek ik een afstandbediening, recht toe recht aan, waarbij de ontspanknop niet bediend hoeft te worden, soortgelijk als de ML-L3.

      Henk
      AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

      Comment


      • #4
        Re: afstandsbediening

        Beste Henk,

        Ik gebruik de MC 36 op mijn D200.
        De D200 heeft een 10 pins aansluiting, de MC 36 past hier dus op.

        Wel prijzig, ongeveer 160 euro.

        Groeten,
        Joost
        Van alles...

        Comment


        • #5
          Re: afstandsbediening

          Ik heb voor m'n D200 op eBay zo'n "alternatieve" draad-afstandsbediening besteld, een paar eurotjes, en 't werkt zeer goed.
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

          Comment


          • #6
            Re: afstandsbediening

            Hier heb ik ereen voor een tiental € aangeschaft, er kan ook nog een externs om mee te ontspannen worden aangesoten. Staat niet direct bij de spullen, maar even een mailtje sturen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: afstandsbediening

              Allen dank voor jullie reaktie.
              Heb inmiddels voor nog geen €20 een afstandsbediening MC-30 besteld.(Op internet prijs gezien van €95;- !!)
              AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

              Comment


              • #8
                Re: afstandsbediening

                Oorspronkelijk geplaatst door HdBD200 Bekijk bericht
                Allen dank voor jullie reaktie.
                Heb inmiddels voor nog geen €20 een afstandsbediening MC-30 besteld.(Op internet prijs gezien van €95;- !!)
                Vertel eens als u hem heeft hoe het verliep.

                Comment


                • #9
                  Re: afstandsbediening

                  ik heb een inkoopactie lopen op DPZ, ik zal hem hier ook plaatsen voor de geinteresseerde !!!
                  Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

                  Comment


                  • #10
                    Re: afstandsbediening

                    De optionele ML-L3 afstandsbediening werkt op de D200 en alle andere 10 pins afstandsbedieningen ook.
                    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                    Comment


                    • #11
                      Re: afstandsbediening

                      Binnenuit,
                      Heb gisteren per post de (alternatieve) afstandsbediening ontvangen.
                      Werkt perfect en dan voor 17 Eurootjes.

                      H Jansen
                      Waar laat jij overigens elke keer het (stof)dopje dat op de aansluiting zit. Volgens mij is dat ding zo vertrokken.


                      Henk
                      Last edited by HdBD200; 27 oktober 2006, 10:17.
                      AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

                      Comment


                      • #12
                        Re: afstandsbediening

                        Hallo,

                        Nu is er ook iets nieuw op de markt, ook voor dslr 's die niet voorzien zijn van een infrarood oogje.
                        'k Weet echter niet of dit goede resultaten heeft.

                        Stond in het laatste "foto-video" magazine.

                        เว็บคาสิโนออนไลน์ ถูกกฎหมาย เว็บพนันออนไลน์ รับโบนัส แหล่งรวมเกมชั้นนำจากทั่วโลก แตกง่าย เล่นง่าย ได้เงินจริง ทางเข้าคาสิโนออนไลน์ คาสิโน ออนไลน์ ทดลองเล่น รวดเร็ว ปลอดภัย หลากหลายค่าย Sa, Joker, Sexygame, Kingmaker, SaGame


                        mvg,
                        Geert

                        Comment


                        • #13
                          Re: afstandsbediening

                          Oorspronkelijk geplaatst door HdBD200 Bekijk bericht
                          Binnenuit,
                          Heb gisteren per post de (alternatieve) afstandsbediening ontvangen.
                          Werkt perfect en dan voor 17 Eurootjes.

                          H Jansen
                          Waar laat jij overigens elke keer het (stof)dopje dat op de aansluiting zit. Volgens mij is dat ding zo vertrokken.


                          Henk
                          Als je deze aansluiting vaak gebruikt zou je een nylondraadje door het dopje heen kunnen bevestigen (gaatje er in prikken) zoals bij lensdoppen en aan je riem-oog kunnen maken, of in een klein CF-doosje en dan in een vakje van je fototas.
                          Als het uit je handen valt kun je soms lang zoeken om het terug te vinden.

                          Comment

                          Working...
                          X