PDA

Volledige versie bekijken : aankoop fotomateriaal in Japan goedkoper?

JanVG
23 oktober 2006, 20:43
Is het de moeite waard (ttz is het prijsverschil groot) om in Japan fotomateriaal aan te kopen?
Is wat je betaalt de nettoprijs of komt er achteraf nog belastingen of zo bij?

Black B@ndit
23 oktober 2006, 21:20
Er komen nog invoerrechten en BTW bij als je zaken buiten de europese unie aankoopt.

DimiDub
23 oktober 2006, 21:34
is het ook niet zo als je het gekochte goed (zoals bv lenzen) direct gebruikt, met name op je camera draait dat je dan kan trachten te beweren dat je die bijhad ??? of worden er misschien aankoopbewijzen gevraagd bij zulks ?

vriendelijke groeten, dimidub

smoetje
23 oktober 2006, 21:52
is het ook niet zo als je het gekochte goed (zoals bv lenzen) direct gebruikt, met name op je camera draait dat je dan kan trachten te beweren dat je die bijhad ??? of worden er misschien aankoopbewijzen gevraagd bij zulks ?

vriendelijke groeten, dimidub

Eigenlijk nog nooit voorgehad... Toen ik terug kwam van Oman, hebben ze mij in Zaventem gecontroleerd en over m'n gerief nooit gevallen...

Nu, een gouden tip als je wat lensimport wil doen (als je dus een batje vindt in het buitenland), keer dan terug via Parijs CDG. Als je terugkeert van een intercontinentale vlucht en neem daar de TGV. Bij de de-douanering in Frankrijk wordt bijster weinig aandacht aan EU burgers maar aan de mensen die uit de niet EU-zone komen (zo hoort het naar mijn mening ook, als je eens moest weten wat die vreemde gasten niet allemaal binnensmokkelen... ;) ).
Ik vloog 6 jaar lang met meer dan 130 vliegtuigen per jaar, o.a., een 15-tal keer via Parijs CDG en ben er nog NOOIT gecontroleerd geweest :D

De douane in Zaventem daarintegen zijn azijnpissers, alle middelen zijn goed geld uit de portemonnee van de brave burger te kloppen. Ze kennen me intussen al goed, maar telkens werd k er 'at random' uitgepikt. Weliswaar zonder resultaat (grijns)
De brave belgische burger is de klos, ze wéten waar het geld zit :B Nuja, in België zijn niet anders gewend, maar zoals hierboven vermeld, Parijs is een uitermate goed alternatief hoor :G

JanVG
24 oktober 2006, 11:48
hartelijk dank voor de reacties tot dusverre,

maar kan iemand mij zeggen wat bij voorbeeld de te verwachten prijs in Japan is voor bv
Canon 30D
Canon 400D
Canon 5D ?

is het prijsverschil ook van toepassing op lenzen?

JanVG
26 oktober 2006, 06:23
hallooooooo!
is er (g)een japanner in de zaal?

TedereTijger
26 oktober 2006, 07:55
Zoals ik hier al eerder op BD gelezen heb: Google is your friend :D

http://www.google.be/search?hl=nl&q=japan+prices+yen+canon+5d&meta=

Bvb de 3de link:
http://www.pricejapan.com/front/e_result_goods.php?in_category=16&in_maker=

Daar staat de 5D "price to europe" = €2088 (allee, op dit moment :rolleyes: )