Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opnieuw starten...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opnieuw starten...

    Stel voor dat iemand al je materiaal overneemt, en dat je helemaal opnieuw kan beginnen, wat zou je dan anders doen als nu?

    Misschien kunnen anderen iets leren uit onze fouten in het verleden?

    sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

  • #2
    Re: Opnieuw starten...

    Wat mijzelf betreft :
    • Geen impulsieve aankopnen (vooral mijn statief, dat heb ik teveel onvoorbereid gekocht ) :red:
    • de meeste lenzen tweedehands kopen, met wat geduld vind je alles tweedehands


    sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: Opnieuw starten...

      Meer tweedehands kopen, eigenlijk is het belachelijk dat ik destijds 1500 euro voor een D70 heb betaald, terwijl die camera's zo snel evalueren. Ik had beter een 2ehands kunnen kopen. Dan had ik meer geld over voor nog meer lenzen.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #4
        Re: Opnieuw starten...

        Ik zou m'n materiaal niet meer bij de lokale fotoboer kopen, maar bij een winkel zoals konijnenberg. Dat had al VEEL geld bespaard waarmee ik ander leuks kon kopen.

        Voor de rest heb ik niet veel 'spijt'

        Comment


        • #5
          Re: Opnieuw starten...

          Ik ben begonnen met goedkope lenzen (waarbij ik de 75-300 véél te veel betaald had, en er heel veel op verloren heb ), en die heb ik achteraf toch allemaal vervangen door lenzen die toch heel wat beter presteren (maar die helaas ook heel wat duurder zijn).

          Als ik dus opnieuw moest beginnen, en ik had geld genoeg, dan kocht ik terug hetzelfde materiaal dat er nu in mijn fototas zit.

          Het zou dus heel stom zijn om alles te verkopen en daarna alles weer nieuw te moeten kopen .

          Ik heb nu een goed setje bij elkaar, en daarmee doe ik wel verder .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Opnieuw starten...

            ik zou niks boven f 2.8 kopen en dat is nu (nog) niet het geval

            vriendelijke groeten, dimidub
            ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
            http://www.flickr.com/photos/dimidub/

            Comment


            • #7
              Re: Opnieuw starten...

              terug naar Pentax...
              Heb er nog steeds spijt van dat ik mijn in een wedstrijd gewonnen D70 met kitlens niet onmiddellijk doorverkocht heb. Dat heeft me al veel geld gekost aan 2de batterij, lenzen (5) en flitsers (2). Ondertussen ligt die fantastische Pentax glasbatterij (24 mm f2.8, 50mm 1.4, 100 mm macro, 70-200 f4 powerzoom, 28-80 f2.8-4, 135 f2.5, 500mm f4) daar te roesten...

              Comment


              • #8
                Re: Opnieuw starten...

                Ik zou niets veranderen, en dat maakt mij zo gelukkig.


                Schoon hé!
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Opnieuw starten...

                  Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                  Wat mijzelf betreft :
                  • Geen impulsieve aankopnen (vooral mijn statief, dat heb ik teveel onvoorbereid gekocht ) :red:
                  • de meeste lenzen tweedehands kopen, met wat geduld vind je alles tweedehands

                  sugar
                  is exact wat ik doe, en mijn toestel is nog altijd hetzelfde als 3 jaar terug, geen nieuwste model kopen maar wachten tot het nieuwe toestel in prijs daalt omdat er een nog nieuwer model op de markt komt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opnieuw starten...

                    Hetzelfde als nu.
                    veel lezen, een keuze maken, niet meer terugkijken en doorgaan met het gekochte materiaal....

                    makes me happy, keeps me happy
                    square lens produces round picture. or was it ...

                    KeeJoZ

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opnieuw starten...

                      Ik zou direct topmateriaal kopen, liever wachten en sparen tot je het kan betalen dan direct het goedkoopste te zoeken . . . wat niet betekent dat het niet 2de hands mag zijn he . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opnieuw starten...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Ik zou direct topmateriaal kopen, liever wachten en sparen tot je het kan betalen dan direct het goedkoopste te zoeken . . . wat niet betekent dat het niet 2de hands mag zijn he . . .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opnieuw starten...

                          Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                          Stel voor dat iemand al je materiaal overneemt, en dat je helemaal opnieuw kan beginnen, wat zou je dan anders doen als nu?

                          Misschien kunnen anderen iets leren uit onze fouten in het verleden?

                          sugar
                          Gaat ge overstappen naar Nikon
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opnieuw starten...

                            Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                            Stel voor dat iemand al je materiaal overneemt, en dat je helemaal opnieuw kan beginnen, wat zou je dan anders doen als nu?

                            Misschien kunnen anderen iets leren uit onze fouten in het verleden?

                            sugar
                            Ik kocht een klikklak, scheelt een boel geld en een hernia.
                            Mvg, drh

                            "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opnieuw starten...

                              Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                              Stel voor dat iemand al je materiaal overneemt, en dat je helemaal opnieuw kan beginnen, wat zou je dan anders doen als nu?
                              Ach een aantal jaren terug is alles (2 Nikon pro body´s en een badkuip vol met lenzen) gestolen.

                              Wat ik daar van geleerd heb? Goede alarminstallatie!

                              Voor mij is m´n lenzenarsenaal ook niet een bevroren iets. Ik koop ieder jaar wel twee drie tweedehands lensjes. Speel daar wat mee en doe ze weer weg. Als je tweedehands lenzen (zeker Nikon en Canon) weer wilt verkopen laat je daar nauwelijks iets op. Voor mij is een fotouitrusting ook niet een statisch iets. Laat het maar "bewegen".

                              Comment

                              Working...
                              X