Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

11 november 2006

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 11 november 2006

    Als gepassioneerd liefhebber van alles rond de Eerste Wereldoorlog ben ik voor dit jaar op zoek naar mooie locaties om in deze tijd van het jaar foto's te gaan nemen.
    Daar ik in Limburg woon (Hoeselt, tussen Tongeren en Bilzen) is het voor mij toch enkele honderden kilometers om tot in de Westhoek te geraken. Hierdoor is het niet evident om op de fotografisch meest interessante momenten ('s morgens vroeg bij dauw en 's avonds bij zonsondergang) op verkenning te gaan om later terug te keren voor foto's.
    Heeft er iemand tips ivm idyllische plaatsen die iets met 14-18 te maken hebben? (hoeft niet noodzakelijk in de Westhoek te zijn)
    Wat er zo in mij opkomt zijn het Duitse kerkhof in Langemark (waar vroeger de beelden v Käthe Kollwitz stonden), Tyne Cot Cemetery (zeer indrukwekkend maar minder "intiem" door zijn grootte).
    alvast bedankt!

  • #2
    Re: 11 november 2006

    Lijkt me eerder een topic voor "Algemeen" ?

    mod Jo(han)
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

    Comment


    • #3
      Re: 11 november 2006

      Neus eens rond op deze website :

      Comment


      • #4
        Re: 11 november 2006

        de fortengordel rond Luik moet dan toch dichter bij jou liggen dan de westhoek? Wel wat opzoekwerk doen wanneer je er binnen geraakt... meestal zijn ze maar één zondag op de maand open.
        Gisteren heb ik nog een mooi kerkhofje gevonden, Duitsers en Fransen gemengd, met een bretoense calvarie omdat er zoveel bretoense soldaten liggen... Het heet "cimitière Pierre Massé" maar ik zal je morgen pas de plaatsnaam kunnen geven waar het ligt (een paar km onder Rédu)...

        Ziehier...







        Een soldatenkerkhof dat indruk maakte op mij was de kanten van Brugge (ik geloof St-Kruis-Brugge), naast een lelijke industriebaan... ('t was wel één van de eerste die ik bezocht dus die indruk kan daar ook mee te maken hebben)... 't Is op de baan waar je ook de St-Trudo-abdij vindt... ook een bezoekje waard, vooral omdat je die lelijke baan verlaat (volg het pijltje "abdij") en een scheet verder zit je precies terug in 1800. Helaas kan ik je geen plaatsdetails meer geven, 't is al iets te lang geleden dat ik er geweest ben.
        Verschrikkelijk vind ik een kerkhofje in Harelbeke, enkel een kniehoog muurtje scheidt het af van de garage en de fabrieken ernaast...

        Comment


        • #5
          Re: 11 november 2006

          bedankt voor de tips.
          luik ligt inderdaad korterbij maar de luikse fortengordel is meer iets wat ik zo tussendoor probeer te doen. Het is maar een dik kwartier rijden tot Lantin en van daaruit richting Loncin e.d. is maar een kort ritje.
          wanneer de reis richting westhoek gaat is het altijd proberen zoveel mogelijk uit de beschikbare tijd te halen (al kan het zijn dat een bep. kerkhofje ofzo dermate indruk maakt dat ik er gewoon niet weg geraak).
          misschien kan ik best wat rondrijden en "het lot" me laten leiden

          Comment


          • #6
            Re: 11 november 2006

            Oorspronkelijk geplaatst door virjinz Bekijk bericht
            bedankt voor de tips.
            luik ligt inderdaad korterbij maar de luikse fortengordel is meer iets wat ik zo tussendoor probeer te doen. Het is maar een dik kwartier rijden tot Lantin en van daaruit richting Loncin e.d. is maar een kort ritje.
            wanneer de reis richting westhoek gaat is het altijd proberen zoveel mogelijk uit de beschikbare tijd te halen (al kan het zijn dat een bep. kerkhofje ofzo dermate indruk maakt dat ik er gewoon niet weg geraak).
            misschien kan ik best wat rondrijden en "het lot" me laten leiden


            kijk eens op deze site daar vind je alles over de Grote oorlog
            En er is eventueel ook een folder te verkrijgen waarbij je met
            de wagen een rondrit doet om dit alles te bezichtigen
            Heb dit eens gedaan en ben potverdike niet verder geraakt dan
            Langemark en Passendale, was zo groot en zo imens dat ik er even niet goed van werdt (stil en verdrietig)


            Grts
            Formatje

            Comment


            • #7
              Re: 11 november 2006

              Omgeving Verdun ben ik eens geweest.
              Zie serie op m'n website:


              Een prima forum voor tips over WW1 is

              Comment


              • #8
                Re: 11 november 2006

                het is mons en omstreken geworden. voor wie er daar in de buurt zou komen, het kerkhof van st-symphorien is echt de moeite. er bevinden zich zowel duitse als commonwealth graven, waaronder die van de eerste & laatste gesneuvelde britten in wo1 alsook de laatst gesneuvelde canadees.

                Comment


                • #9
                  Re: 11 november 2006


                  snel even een fotootje eraan hangen... bewerking is wel niks speciaals maar is om jullie een idee te geven. voor de leken, het witte graf op de voorgrond is van een engelss soldaat. op de achtergrond zijn de donkergrijze duitse graven zichtbaar.

                  Comment

                  Working...
                  X