Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slijtage??

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slijtage??

    Hoi allemaal,

    Ik ben achter de schermen een hele trouwe lezeres van Belgium Digital, m'n complimenten voor dit leerzame en gezellige forum! Ik was al een tijdje van plan om me nu eindelijk 'ns een keer te registreren, maar het kwam er nooit van...
    Nu heb ik echter een vraag, dus meteen een goeie gelegenheid om me te registreren!
    Het is wel een vraag over een onderwerp waar al ontelbare topics over zijn geweest, maar toch heb ik het antwoord niet echt kunnen vinden... Dus mijn excuses voor wéér een vraag over dead/hot pixels...

    Ik heb een Canon Powershot S30 en ik zie een fel wit stipje zowel op mijn LCD schermpje als op álle foto's... Op steeds dezelfde plaats... Is dit een dead pixel? En kan dit komen door slijtage?? Ik heb de camera nu bijna een jaar en vaak gebruikt in extreme situaties, vooral veel concerten waar het natuurlijk vaak heel warm en vochtig is.

    Ik hoop dat jullie iets weten!

    Groetjes, Veny

  • #2
    Volgens mij heb je dan een hot pixel, dead pixels blijven zwart.

    Bijna een jaar zeg je, dringend tijd volgens mij om dat toestel binnen te doen nu het nog in garantie is!!

    Comment


    • #3
      Klopt zeker binnendoen>garantie !!

      Comment


      • #4
        Ik was trouwens nog vergeten te zeggen dat het "zomaar" van het één op het andere moment was, zonder duidelijke reden (zoals camera laten vallen o.i.d.) Ik heb alle foto's van de laatste bekeken en opeens is die grens er: géén pixel, wél pixel Kan dit zomaar???

        Groetjes, Veny

        Comment


        • #5
          indien nog garantie, camera direct terugbrengen, dit is duidelijk een defect aan je ccd.
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment


          • #6
            Van je garantie gebruik maken en zeker zo snel mogelijk binnen brengen is de boodschap.
            PS Welkom op BD
            Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

            Comment


            • #7
              Bedankt voor jullie reakties!

              Ik weet eigenlijk nog niet wat ik nu ga doen... Op zich ben ik wel met jullie eens, maar ik vind het toch niet echt een prettig idee om de camera voor reparatie op te (laten) sturen, want ik heb gehoord dat dat ook niet altijd een succes is. Misschien is dan uiteindelijk de middel erger dan de kwaal, of zoals iemand zei: "better the devil you know, than the devil you don't know"... Ik denk er nog even over na...

              Hebben jullie ervaring hiermee??

              Groetjes, Veny

              Comment


              • #8
                Dat kan inderdaad ook maanden aanslepen!
                Het gaat zeker niet prettig zijn, als je iets binnen draagt dat nog in garantie is, is er meestal niet veel haast bij!?
                Maar ja, wie weet hoeveel pixels sneuvelen er nog de komende 6 maanden

                Comment


                • #9
                  Misschien heb je een kapje in je lens ofzo, ik zou ze ook maar rap binnendoen
                  Nikon D200

                  Comment


                  • #10
                    Een kapje in de lens kan volgens mij nooit 1 enkele pixel opleveren, dat geeft een groter en waziger effekt!?

                    Comment

                    Working...
                    X