Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vijs voor statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vijs voor statief

    Kan iemand me helpen/een idee geven waar ik een vervangings- schroefbout (vijs) kan vinden voor m'n (oud) statief ? - (De bout om de camera mee vast te schroeven) een paar jaar geleden heb ik er een gezien bij Fnac maar dat was flink duur ; misschien bij een ijzerwinkel of zo (wat is dan de schroefdraad ) ? Dank bij voorbaat !
    Last edited by Kvanlang; 22 oktober 2006, 22:44. Reden: aanvulling

  • #2
    Re: vijs voor statief

    De schroefdraad is 1/4", Ik heb er hier hopen van, maar dan wel inbus boutjes.
    Ben je van West Vlaanderen, dan kan je er hier altijd een paar komen halen (Gratis).
    Zondag is er fotobeurs in Berchem, daar kan je er ook altijd vinden tussen de tweedehandsspullen.
    Last edited by Guest42; 23 oktober 2006, 06:28.

    Comment


    • #3
      Re: vijs voor statief

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      De schroefdraad is 1/4", Ik heb er hier hopen van, maar dan wel inbus boutjes.
      Ben je van West Vlaanderen, dan kan je er hier altijd een paar komen halen (Gratis).
      Zondag is er fotobeurs in Berchem, daar kan je er ook altijd vinden tussen de tweedehandsspullen.
      Dankjewel voor het aanbod en de tip !
      Helaas ben ik niet van WVL
      Die fotobeurs lijkt me wel interessant.

      Comment


      • #4
        Re: vijs voor statief

        Wel opletten met vervangbouten uit de ijzerwinkel. Het zou niet de eerste zijn die de bodem van het camerahuis uit elkaar wringt door een té lange bout te gebruiken.
        Een gewaarschuwd man... enz.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: vijs voor statief

          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Wel opletten met vervangbouten uit de ijzerwinkel. Het zou niet de eerste zijn die de bodem van het camerahuis uit elkaar wringt door een té lange bout te gebruiken.
          Een gewaarschuwd man... enz.
          Inderdaad max 5 mm
          Een tip die ik in dat verband elders heb gelezen voor panoramakoppen :
          ==gebruik een nylon bout== (daar is ook wel veel tegenin te brengen)
          maar daarmee kan je de schroefdraad van je apparaat nooit beschadigen.

          in tweede instantie zou het wel eens kunnen dat met zulke zacht nylon materiaal ik een metrische bout voorzichtig zou kunnen 'dwingen' in het duimse schroefgat, maar dat is een risico : als die bout het laat afweten ...

          en voor de zoekers : de 99% meest gangbare draad voor toestellen van piepklein tot en met de zwaarste slrs is 1/4" (duim) 20 unc/bsw

          Comment

          Working...
          X