Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen accesoires

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijzen accesoires

    Ik maak me de laatste tijd redelijk druk in de prijzen van zonnekappen, statiefgondels,... van bv. Canon .

    Een zonnekap, dat is toch gewoon een dom stuk plastic ... Of gebruiken ze daar speciale zonnekapstof voor, die enkel te vinden is op de maan ofzo ?

    allez... je betaalt $$$ voor een objectief , dan moet zo'n ding er toch gratis bij te geven zijn vind ik ....

    (doch wie ben ik )
    www.Klikkerdeklik.be
    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

  • #2
    Re: Prijzen accesoires

    Dat is gewoon een manier om extra geld te verdienen. Alleen bij de duurdere L-lenzen wordt standaard een zonnekap geleverd, bij de goedkopere lenzen moet je zelf een dure zonnekap kopen als je die wil .

    Sigma levert wel standaard zo'n "stukje plastiek" bij de lenzen, zo heel erg duur zal dat dan toch niet zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Prijzen accesoires

      Inderdaad, daar kan ik over meespreken. Ik heb me onlangs een Nikon flitsschoentje AS-15 gekocht. Als je hier bij Bartok navraagt wat ze er voor vragen, blijkt dit 44 Euro te zijn. Uiteindelijk heb ik het van Amerika laten overkomen voor een totaal bedrag van 24.95$ (inclusief verzendkosten) .... en het is wel degelijk een origineel. Op die 24.95$ (of beter 17.95$ zonder verzendingskosten) moet ook nog op verdiend worden...dus je ziet hoe dat ze je in het zak zitten.



      Grt,
      JanMetDePet
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

      Comment


      • #4
        Re: Prijzen accesoires

        Al moet gezegd worden dat bij de laatste generatie DX en AFS-lenzen van Nikon men nu regelmatig een zonnekap bijgeleverd krijgt. Bij de oude generatie lenzen was dit nooit het geval.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Prijzen accesoires

          De zonnekappen van Canon zijn van hele hoge kwaliteit en heel eenvoudig in gebruik. De meeste kappen kosten tenslotte 17-30euro.. Hoewel dit veel is voor wat plastiek vind ik het toch nog best doenbaar.

          Ze zijn dan ook terecht inbegrepen bij alle L-lenzen. Maar, zelf bij de dure L tele lenzen is er geen statiefgondel inbegrepen. Deze stukjes plastiek kosten absurd veel geld.

          Vb. Een 70-200 F4 L kost 620euro. Voor zijn bijhorende statiefgondel mag je echter 130Euro ophoesten en dit is dan nog de goedkoopste statiefgondel. Een echte schande, als je het mij vraagt. Pure afzetterij.

          Ik had graag statiefgondels gezien van een "third party" merk voor Canon lenzen.

          Michiel
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

          Comment


          • #6
            Re: Prijzen accesoires

            Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
            Ik had graag statiefgondels gezien van een "third party" merk voor Canon lenzen.

            Michiel
            Misschien vind je hier wat je zoekt?

            http://www.reallyrightstuff.com/
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Prijzen accesoires

              Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              Misschien vind je hier wat je zoekt?

              http://www.reallyrightstuff.com/
              Leuke spulletjes, maar helaas geen statiefgondels? Enkel de lens-plates.

              Michiel
              Canon R | Leica Q
              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
              [/COLOR]

              Comment


              • #8
                Re: Prijzen accesoires

                Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                Vb. Een 70-200 F4 L kost 620euro. Voor zijn bijhorende statiefgondel mag je echter 130Euro ophoesten en dit is dan nog de goedkoopste statiefgondel. Een echte schande, als je het mij vraagt. Pure afzetterij.
                Ik zie niet zo waarom dat dat een schande is. Ervan uitgaande dat ze hetzelfde geld willen binnenkrijgen hadden ze er dus voor kunnen kiezen altijd zo'n ding mee te leveren en dan de prijs van de lens te verhogen. Dat betekent dan wel dat iedereen, ook die het niet nodig hebben, meebetaalt aan die dingen. Ik heb niet de illusie dat ik voor dat ding bij mijn 70-200 2.8 niet betaald zou hebben.

                Het is trouwens niet alleen bij dit zo. Probeer eens een stylus (pennetje) voor je PDA te kopen: 3 stukjes plastic voor EUR 30,-. Accessoires voor iPod of je auto zijn ook vaak een hoop geld. Wat te denken van inkt voor een printer. De printer kost bijna niks meer, maar de inkt... Allemaal een kwestie van marketing en prijsbeleid. Je moet maar zo denken: je betaalt er toch voor, one way or the other.

                Comment


                • #9
                  Re: Prijzen accesoires

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Het is trouwens niet alleen bij dit zo. Probeer eens een stylus (pennetje) voor je PDA te kopen: 3 stukjes plastic voor EUR 30,-. Accessoires voor iPod of je auto zijn ook vaak een hoop geld. Wat te denken van inkt voor een printer. De printer kost bijna niks meer, maar de inkt... Allemaal een kwestie van marketing en prijsbeleid. Je moet maar zo denken: je betaalt er toch voor, one way or the other.
                  Uiteraard. Niet alleen bij fototoestellen kennen ze deze truuk.
                  Maar dit verandert niets aan het "afzetkarakter". Verder heb je zowiezo een zonnekap nodig. Dus die leveren ze standaard beter bij.

                  Allée beter voor ons. Voor hen, da's iet anders.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijzen accesoires

                    Je kan natuurlijk ook zelf je zonnekap trachten te maken:

                    http://www.lenshoods.co.uk/

                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijzen accesoires

                      ja, tegen lichtinval is een papieren kap OK , doch ik gebruik de zonnekappen tevens als extra bescherming (veel evenementen - veel volk -... )

                      en PDA styli, die mogen 900 euro kosten , je krijgt er immers 2 bij het toestel
                      www.Klikkerdeklik.be
                      Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijzen accesoires

                        Op camera's met een cropfactor (en sowieso op de meeste tekeobjectieven) kun je vaak uitstekend de bekende en betaalbare rubberen zonnekappen gebruiken.
                        Het formaat is vaak ook iets handiger om mee te nemen.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijzen accesoires

                          Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                          Inderdaad, daar kan ik over meespreken. Ik heb me onlangs een Nikon flitsschoentje AS-15 gekocht. Als je hier bij Bartok navraagt wat ze er voor vragen, blijkt dit 44 Euro te zijn. Uiteindelijk heb ik het van Amerika laten overkomen voor een totaal bedrag van 24.95$ (inclusief verzendkosten) .... en het is wel degelijk een origineel. Op die 24.95$ (of beter 17.95$ zonder verzendingskosten) moet ook nog op verdiend worden...dus je ziet hoe dat ze je in het zak zitten.



                          Grt,
                          JanMetDePet
                          bij Cameranu vragen ze 15 euro voor het AS-19 voetje dat standaard bij bv. een SB-800 wordt meegeleverd. Corné Vaniperen verkocht er me aan 12,5 euro

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijzen accesoires

                            Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                            Maar, zelf bij de dure L tele lenzen is er geen statiefgondel inbegrepen. Deze stukjes plastiek kosten absurd veel geld.
                            Ik ga niet ontkennen dat die spullen duur zijn, maar die statiefgondels zijn zeker niet van plastiek, en bij bvb de 70-200 2.8 (IS) zit die er wel standaard bij omdat deze lenzen het vanwege hun grotere gewicht ook nodig hebben! De f4 is perfekt te gebruiken zonder gondel...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijzen accesoires

                              Ja je noemt Canon maar bij Nikon weten ze er ook wat van. Ik denk dat de ALLE merken sterk op prijs de strijd met elkaar aangaan. En dan moet dat ergens anders verdient worden.
                              Strikt genomen vind ik het van de zotte dat een lens geleverd wordt zonder zonnekap!

                              Maar ook toebehoren als afstandsbediening. Vroeger kocht ik voor 3 euro een draadontspanner!

                              Comment

                              Working...
                              X