Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diefstal tips

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Diefstal tips

    Ik heb vandaag een mooie rugtas gekocht, een Lowepro CompuTrekker AW Plus. Nu lees ik ook op dit forum over diefstal van spullen maar ik las ook reacties als "Deze tas lijkt tenminste niet op een fototas".

    Mijn vraag is, waar gaat het fout met diefstal? Doordat de tas ergens wordt neergezet, onbewaakt? Tijdens het dragen van de tas zelfs?

    Ik zal waarschijnlijk wel wat drukkere plekken gaan bezoeken en heb natuurlijk weinig trek erin dat mijn spullen gestolen worden. Iemand die mijn vragen kan/wil beantwoorden?
    Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

  • #2
    Re: Diefstal tips

    Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
    Ik heb vandaag een mooie rugtas gekocht, een Lowepro CompuTrekker AW Plus. Nu lees ik ook op dit forum over diefstal van spullen maar ik las ook reacties als "Deze tas lijkt tenminste niet op een fototas".

    Mijn vraag is, waar gaat het fout met diefstal? Doordat de tas ergens wordt neergezet, onbewaakt? Tijdens het dragen van de tas zelfs?

    Ik zal waarschijnlijk wel wat drukkere plekken gaan bezoeken en heb natuurlijk weinig trek erin dat mijn spullen gestolen worden. Iemand die mijn vragen kan/wil beantwoorden?

    Zijn er dieven in de zaal? Is dat de vraag

    Comment


    • #3
      Re: Diefstal tips

      Ik zou als ik m'n camera niet gebruik en m'n spullen bij me heb op een plek waarvan ik vermoed dat er tassendieven rondlopen, de ritsen dichtmaken met tireps denk ik. Verder ben me altijd wel erg bewust van mensen die te dicht bij me staan of tegen me aanlopen. Ik denk dat je niet meer kunt doen dan alert blijven.

      Comment


      • #4
        Re: Diefstal tips

        Verder zou ik in druk bevolkte plaatsen men fotozak niet op de rug maar op men buik dragen. Kwestie van zak onder ogen te houden
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

        Comment


        • #5
          Re: Diefstal tips

          De gelegenheid maakt de dief. Als niemand vermoed dat er in je rugzakje iets waardevols zit, zal het minder snel het doelwit zijn van dieven. Maar een echte fototas trekt natuurlijk onnodige aandacht. Daarom vind ik die rugzakken met foto-deel wel een goeie keuze, ze zien er eigenlijk uit als een gewone eastpak rugzak.

          Natuurlijk is het nooit slim om je tas af te doen en ergens te laten staan. In drukke plaatsen (metro vb) is het ook geen slecht idee om je rugzak voor je te houden, zodat ze er niets kunnen uithalen.

          Een beetje gezond verstand en opletten dus.
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

          Comment


          • #6
            Re: Diefstal tips

            Een echte fototas trekt dieven aan?

            Ja, je kan een niet opvallende tas gebruiken maar dan mag je ook nooit je fototoestel gebruiken want dieven houden alles nauwlettend in de gaten om te zien of er eventueel iets interessants zou kunnen zijn ... en als jij je fototoestel gebruikt en de dief ziet dat je die in je onopvallende tas steekt, dan ben je het even snel kwijt dan in een "opvallende" fototas.

            Er is maar één deftige oplossing ... uw zaken in het oog houden.
            Laat eender welke tas onbewaakt staan en ze zal wel snel verdwijnen ... dieven kijken later wel of er iets waardevol in zit.

            Natuurlijk kan je overvallen worden maar dit riskeer je evengoed met een zak van de Delhaize ...

            En om te beletten dat zeer snelle dieven toch iets uit mijn tas halen terwijl ik ze vast heb (vooral luchthavens, stations, ...) doe ik een slotje erop en als dit niet past een kabelbindertje.
            En als ze het echt met geweld uit mijn handen trekken (moeten ze wel niet alleen afkomen ) dan is het spijtig genoeg voor de verzekering (als ze hard genoeg kunnen lopen).
            Last edited by VerSeg; 23 oktober 2006, 00:35.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Diefstal tips

              en de oplossing blijft natuurlijk...... "verzekeren die handel!!!!"

              dat is voor mij nog altijd de ultieme beveiliging

              Comment

              Working...
              X