Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-85

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 17-85

    Ik zou graag een lens hebben met iets groter bereik dan de kitlens, en IS en USM is natuurlijk ook handig :-)
    Na lang zoeken op internet en dit forum, had ik een grote lijst.
    Daar ben ik dan in beginnen te strepen aan de hand van reacties.

    Enige lens die nu nog overblijft is de "Canon EF-s 17-85 mm f4-5.6 IS USM"

    Om mij even bij te staan in de keuze;
    - Goede allround lens?
    - Als ik juist ben, is ze niet echt lichtsterk voor bv foto's in zalen enzo, maar binnekort heb ik een externe flitser (welke ben ik nog niet uit).
    - kga ze 2de hands zoeken, dus laat al maar iet weten

    Thx!

    Mss even vermelden: canon 350d
    Last edited by jumper; 20 oktober 2006, 17:16.

  • #2
    Re: Canon 17-85

    Kijk hier eens, misschien is dit wat voor jou.
    Grtz Fatje

    - EOS + EF -

    Comment


    • #3
      Re: Canon 17-85

      Oorspronkelijk geplaatst door Fatje Bekijk bericht
      Kijk hier eens, misschien is dit wat voor jou.
      thx!
      De zoekfunctie heeft mij die post niet laten zien denk ik.
      Anyway, nog even wat info verzamelen, met die post in men achterhoofd :d

      Comment


      • #4
        Re: Canon 17-85

        Je hoort veel slechte verhalen over deze lens, maar ik moet zeggen dat ik hem als allrounder erg aangenaam vind.
        Vanaf 20mm wordt die gewoon echt scherp. Daaronder zul je het een ietsjes kunnen merken.
        Qua bereik is die lekker, hij is IS, hij heeft USM, is redelijk degelijk gebouwd en waarschijnlijk nog wel meer voordelen
        Wat ook een mogelijkheid is is de Tamron 24-75. Iets minder bereik, duidelijk meer lichtsterkte en vooral erg veel goedkoper. En hij zou ernstig scherp moeten zijn. Zelf geen ervaring mee jammer genoeg.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 17-85

          Oorspronkelijk geplaatst door christiaan sauer Bekijk bericht
          Je hoort veel slechte verhalen over deze lens, maar ik moet zeggen dat ik hem als allrounder erg aangenaam vind.
          Vanaf 20mm wordt die gewoon echt scherp. Daaronder zul je het een ietsjes kunnen merken.
          Qua bereik is die lekker, hij is IS, hij heeft USM, is redelijk degelijk gebouwd en waarschijnlijk nog wel meer voordelen
          Wat ook een mogelijkheid is is de Tamron 24-75. Iets minder bereik, duidelijk meer lichtsterkte en vooral erg veel goedkoper. En hij zou ernstig scherp moeten zijn. Zelf geen ervaring mee jammer genoeg.
          mm, die tamron had ik nog niet bekeken.
          Zal dat dadelijk eens doen se :d

          Comment


          • #6
            Re: Canon 17-85

            Ik heb deze lens ook gekocht om de 18-55 kitlens te vervangen, en dat doet ze prima.
            Er is geen enkele andere lens in dit bereik, met IS en met USM, dus die keuze is snel gemaakt, ik heb er foto's mee gemaakt in een slecht verlichte sporthal in combinatie met een SpeedLight 380EX (nou niet direct de meest krachtige flits, maar voor mij voldoende op dit moment) en de foto's waren prima.

            Heb ze recent vervangen door de 17-55 2.8 IS omdat ik hiermee een mooiere DOF kan krijgen, maar met uitzondering hiervan is de 17-85 een schitterende lens, had al DxO dus enige vervorming op 17mm was zo weg.

            De Tamron is misschien een goede lens, maar begint pas op 24mm, veel te weinig groothoek voor mij, en het bereik van 17 tot 85 mm is schitterend.

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Canon 17-85

              Thx, ik denk dat mijn keuze ondertussen toch bevestigd is :-)

              Nu op mijn gemak zoeken achter dit lensje.

              Thx all!

              Comment


              • #8
                Re: Canon 17-85

                Oorspronkelijk geplaatst door jumper Bekijk bericht
                Thx, ik denk dat mijn keuze ondertussen toch bevestigd is :-)
                Ik heb deze lens zelf gehad en was er altijd zeer tevreden over.
                Je zal het je niet beklagen!

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 17-85

                  Binne een goeie week ga ik de zoektoch starten :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 17-85

                    ...cx
                    Last edited by BeBa; 6 mei 2007, 08:34.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 17-85

                      Oorspronkelijk geplaatst door BeBa Bekijk bericht
                      Begint die Tamron niet bij 28 mm??


                      17-85 top lens, behoorlijke vertekening bij 17 mm maar dat is makkelijk te corrigeren. Fijn voor all round gebruik, het is de 28-135 voor APS-C sensor camera's. Een zonnekap moet je er wel bij kopen.

                      BeBa
                      Verkeerd ingelicht dan, ik dacht dat de zonnekap erbij was ...
                      Nuja, da zijn de koste niet é :d

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 17-85

                        chromatische aberatie schijnt deze lens te hebben, en scherpte is ook niet super, kom hem pas in het derde rijtje tegen,

                        http://www.photozone.de/active/survey/querylenstxt.jsp?filter=%22brand='Canon%20EF'%20OR %20brand='Sigma%20AF'%20OR%20brand='Tamron%20AF'%2 0or%20brand='Tokina%20AF'%20or%20brand='Vivitar%20 AF'%22

                        sorry dat ik je weer aan het twijfelen moet brengen maar kijk eens naar de tamron 17-50 2.8, daar kan je veel meer mee denk ik, kan geen kwaad om deze te testen.
                        CANONEOS 400D + BG-E3 // 4 GB Sandisk ultra II // Velbon CX460 // 17-40 F4L USM // 50mm 1.8 II // 430 EX flitser

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 17-85

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rixu Bekijk bericht
                          sorry dat ik je weer aan het twijfelen moet brengen maar kijk eens naar de tamron 17-50 2.8, daar kan je veel meer mee denk ik, kan geen kwaad om deze te testen.
                          Twijfelen mag maar onrust zaaien is wat anders.
                          In een ander topic over een Canonlens (de 70-300) schrijf je ook alleen maar een negatief "verhaaltje" over die lens, en nu ook weer hier over deze lens. Als je persé alleen maar negatief nieuws wil vinden over het aan te kopen materiaal zul je waarschijnlijk nooit een lens vinden die naar je goesting is.
                          Als jij nog niet op de hoogte was van dat (inmiddels achterhaalde en opgeloste) probleem dan heb jij je huiswerk voor de aankoop van deze lens niet goed gedaan.
                          Last edited by jan.brouwers; 23 oktober 2006, 12:08.
                          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 17-85

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rixu Bekijk bericht
                            chromatische aberatie schijnt deze lens te hebben, en scherpte is ook niet super, kom hem pas in het derde rijtje tegen,

                            http://www.photozone.de/active/survey/querylenstxt.jsp?filter=%22brand='Canon%20EF'%20OR %20brand='Sigma%20AF'%20OR%20brand='Tamron%20AF'%2 0or%20brand='Tokina%20AF'%20or%20brand='Vivitar%20 AF'%22

                            sorry dat ik je weer aan het twijfelen moet brengen maar kijk eens naar de tamron 17-50 2.8, daar kan je veel meer mee denk ik, kan geen kwaad om deze te testen.
                            Is allemaal vrij relatief... Op bovenstaande site haalt de lens nog geen 2.5/5. Op http://www.cameralabs.com/reviews/Ca...FS/page6.shtml haalt de lens 74%. Het hangt er dus allemaal van af wat je verwacht.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 17-85

                              ik mag toch me mening geven jan ? ik geef alleen een tip, en de 70-300 is een ander topic
                              Last edited by Rixu; 23 oktober 2006, 13:04.
                              CANONEOS 400D + BG-E3 // 4 GB Sandisk ultra II // Velbon CX460 // 17-40 F4L USM // 50mm 1.8 II // 430 EX flitser

                              Comment

                              Working...
                              X