Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografie school

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotografie school

    Beste BD'ers,

    Ik ben een student Multimediatechnieken. Als ik dit jaar, men zesde jaar, slaag heb ik mijn diploma op zak.

    Graag zou ik dan verder gaan in fotografie. Maar ik vindt eigenlijk heel weinig, om niet te zeggen niets, terug op het internet ivm. fotografiescholen.

    Zouden jullie mij wat willen helpen?

    Liefst in of rond de provincie Limburg.

    Met vriendelijke groeten





    Thomas Nulens
    Nikon member..

    Nikon stuff met het nodige Nikkor en Sigma glas en klein grut..

  • #2
    Re: Fotografie school

    Eventjes op google zoeken.

    In Limburg is volgens mij de enigste het KHLIM. Daar hebben ze zowel Master als Bachelor opleidingen in fotografie.

    In Brussel heb je ook master/bachelor fotografie opleiding bij Sint-Lukas Brussel. In Brussel heb je dan ook nog Narafi.

    Tenslotte is er ook Sint-Lukas in Gent. Die hebben ook fotografie opleidingen.

    Veel succes,
    Michiel
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

    Comment


    • #3
      Re: Fotografie school

      Dank u wel!

      Mvg...
      Nikon member..

      Nikon stuff met het nodige Nikkor en Sigma glas en klein grut..

      Comment


      • #4
        Re: Fotografie school

        Ik zou ook graag na mijn middelbaar fotografie gaan studeren. Maar ik kan me echt geen beeld maken wat je in die vier jaar tijd gaat bijleren. Ik hoor van sommige mensen dat je examen chemie moet afleggen enzo...
        [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

        FotoBlog

        Comment


        • #5
          Re: Fotografie school

          artur,

          ik denk dat je zou verschieten
          wat ze je in 4 jaar kunnen bijbrengen.
          en dat is niet enkel fotografie hé!
          (is en blijft een hogeschool studie!)

          beste wat je doet is eventjes langsgaan
          bij één van de scholen (St-Lucas bv)
          en hen die vraag stellen.

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Fotografie school

            Om je een duidelijk beeld te scheppen van die opleidingen moet je echt eens naar de scholen gaan bij opendeurdagen etc. Je hebt ongetwijfeld de technische kant, optiek. Dan de esthetica etc.. en dan de kunst van het fotograferen, denken als één en het inzicht krijgen. En tenslotte ook een algemeen pakket. Ik denk bijvoorbeeld aan bedrijfsbeheer, financiëel, commerciëel, marketing, ..

            Nuja, ik heb het niet gedaan, dat is maar wat ik mij er bij voorstel. Je kan kiezen voor masteropleidingen of bachelor, dus dat zal wel heel serieus zijn en je zal er wel heel veel mee bijleren.

            Michiel
            Canon R | Leica Q
            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
            [/COLOR]

            Comment


            • #7
              Re: Fotografie school

              Bedankt voor reacties.
              Ik zal inderdaad eens moeten langsgaan tijdens een opendeurdag om wat vragen te stellen.
              [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

              FotoBlog

              Comment


              • #8
                Re: Fotografie school

                om een duidelijk beeld te hebe moet je met studenten praten

                die scholen prijzen hun eigen de hemel in

                wat zeide ze in st lukas ? ons materiaal is modern!

                ik zit der nu, dat materiaal is amper modern te noeme maar't werkt wél

                fotografie kost wel wat, zeker als je analoog moet werken.
                filmpjes, papier, ...
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: Fotografie school

                  je hebt dan ook de keuze tussen een eerder artistieke opleiding(minder technisch meer kunstgeschiedenissen) die ook wat meer de nadruk legt op het estetische aspect, en een technische opleiding in audiovisuele technieken, die dan op zijn beurt meer technisch is(veel heel veel theorie, over werking camera etc) zoals bv ook chemie en in iets mindere mate afhankelijk is van estethiek(hoewel het nog altijd belangrijk blijft).
                  de ene opleiding is 4 jaar de ander 3

                  naast gent en brussel heb je in antwerpen ook keuze tussen de 2, en ik geloof dat st-lucas antwerpen nu ook net begonnen is met zon richting...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotografie school

                    Dus als ik het goed begrijp kan je nergens een opleiding doen op een hogeschool die zich enkel en alleen basseren op Digitale beelden?

                    Mvg...
                    Nikon member..

                    Nikon stuff met het nodige Nikkor en Sigma glas en klein grut..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotografie school

                      KDG Antwerpen heeft Audiovisuele technieken: fotografie.
                      Hier krijg je zowel analoog als digitaal. Maar hoe het verdeeld is weet ik niet. Vermoedelijk ga ik volgend jaar ook naar deze school.
                      Verder denk ik dat het nooit slecht is een basis analoge fotografie mee te krijgen, het leert je echt wel nadenken voor je de foto maakt...
                      Ik doe nu avondschool op de academie, en ik was van plan ook uitsluitend digitaal te werken, maar ik ben wel van gedacht aan het veranderen...
                      Op hun website vind je ook een lessentabel, met de studiepunten (moeilijkheidsgraad van het vak/belangrijkheid v.h vak)
                      http://www.kdg.be/main.aspx?c=ATF

                      Meeste scholen hebben ook toelatingsproeven, wees er dus op tijd bij!

                      Ik zou graag wat meer info willen horen van mensen die momenteel fotografie studeren op de hogeschool...

                      (Na het naderbij bekijken van het lessentabel zie ik dat fototechniek analoog en fototechniek digitaal gelijk verdeeld is!)


                      Groeten, CaHoR
                      Last edited by CaHoR; 20 oktober 2006, 13:07.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotografie school

                        Oorspronkelijk geplaatst door CaHoR Bekijk bericht
                        KDG Antwerpen heeft Audiovisuele technieken: fotografie.
                        Hier krijg je zowel analoog als digitaal. Maar hoe het verdeeld is weet ik niet. Vermoedelijk ga ik volgend jaar ook naar deze school.
                        Verder denk ik dat het nooit slecht is een basis analoge fotografie mee te krijgen, het leert je echt wel nadenken voor je de foto maakt...
                        Ik doe nu avondschool op de academie, en ik was van plan ook uitsluitend digitaal te werken, maar ik ben wel van gedacht aan het veranderen...
                        Op hun website vind je ook een lessentabel, met de studiepunten (moeilijkheidsgraad van het vak/belangrijkheid v.h vak)
                        http://www.kdg.be/main.aspx?c=ATF

                        Meeste scholen hebben ook toelatingsproeven, wees er dus op tijd bij!

                        Ik zou graag wat meer info willen horen van mensen die momenteel fotografie studeren op de hogeschool...

                        (Na het naderbij bekijken van het lessentabel zie ik dat fototechniek analoog en fototechniek digitaal gelijk verdeeld is!)


                        Groeten, CaHoR
                        de opleiding van analoge fotografie is bij kdg audiovisuele technieken sterk afgenomen, je krijgt in principe enkel nog de "basics" (die je wel nodig hebt) en enkele theoretische vakken zoals sensitometrie, die op zich nog wel van toepassing kunnen zijn op de digitale fotografie, hier heb je btw ook geen toelatingsproeven!

                        vraag maar voort, kzit nu in men laatste jaar, daar

                        ps; lessenpakket is ook wel sterk veranderd ondertussen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotografie school

                          Oorspronkelijk geplaatst door Thomaske_GLPK Bekijk bericht
                          Dus als ik het goed begrijp kan je nergens een opleiding doen op een hogeschool die zich enkel en alleen basseren op Digitale beelden?

                          Mvg...
                          right

                          zou ook zonde zijn om de doka over te slaan.... zou een gat in je fotocultuur zijn
                          some toys 4 big boys
                          http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                          Comment

                          Working...
                          X