Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

    wie geeft er ervaring met deze lens?

    Last edited by fiets; 17 oktober 2006, 15:42. Reden: bijpassing
    een Nikon D7000, glas, een Ixus 860 IS

  • #2
    Re: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

    Een heel goede lens, waar ik zeer tevreden over ben.
    Wel jammer dat de lenskap er apart bijgekocht moet worden, ongeveer € 38,-.
    Hierbij een link met een aantal reacties over deze lens http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=27&page=2
    Groeten Omega.

    www.digiwaart.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

      of kijk op m'n site voor voorbeelden (o.a. Zandvoort race en gansjes meer staat er nog niet echt op...) http://astra.digiwaart.nl
      ***Canon 350D en een variatie aan glaswerk van 10 tot 300mm***

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

        En hier loopt ook een topic over deze lens.

        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=130597
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

          Ik heb de lens weggedaan
          Last edited by Rixu; 23 oktober 2006, 18:33.
          CANONEOS 400D + BG-E3 // 4 GB Sandisk ultra II // Velbon CX460 // 17-40 F4L USM // 50mm 1.8 II // 430 EX flitser

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

            En alleen in America wordt er werk van gemaakt.
            Huh???
            Ik heb die lens ook en ben er heel tevreden over. Mijn lens had ook het probleem bij de foto's in portretstand. Ik heb mijn lens echter zonder problemen kunnen terugsturen (naar etbass). Het heeft wel een tijdje geduurd (ongeveer 7 weken) eer ik ze terug had maar het is een groot verschil: er zit geen speling meer op de lens en ze schuift niet meer vanzelf uit als je ze naar beneden houdt.
            Mijn flickr-foto's vind je hier (niet uitsluitend "ttv-brol")

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

              Namelijk de IS werkt niet goed op portret stand bij sommige van deze modellen, bij de meeste eigelijk. En alleen in America wordt er werk van gemaakt
              Wat een onzin, het probleem is al een aantal maanden opgelost, het lag zelfs niet aan de IS maar de lens zakte bij een groot aantal modellen door.

              Je kunt hem bij canon gratis laten repareren, en de huidige lenzen die verkocht worden hebben daar dan ook geen last meer van.

              Mijn foto's zijn meestal scherp en er zit inderdaad wel eens een mindere tussen en dat is dan door een fout van mijzelf of toch nog beweging.
              Groeten Omega.

              www.digiwaart.nl

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

                Oorspronkelijk geplaatst door Rixu Bekijk bericht
                Ik heb de lens weggedaan, hij is wel ok zeg maar op 10x15 formaat. Het scheen volgens de reviews een verborgen L lens te zijn, nou dikke P.. Deze lens had canon nooit mogen uitbrengen, want er mankeert iets aan. Namelijk de IS werkt niet goed op portret stand bij sommige van deze modellen, bij de meeste eigelijk. En alleen in America wordt er werk van gemaakt.
                .....en zo komen nu dus de praatjes in de wereld en gaan een eigen leven leiden.
                Ik wilde deze lens ook aankopen en kreeg toen te horen van de problemen die ermee waren bij foto's in de porttretstand, bij wat verder zoeken op het net en tips van mede BD-ers heb ik effe afgewacht tot deze problemen waren opgelost.
                Inmiddels zijn alle lenzen in opdracht van Canon hersteld en heb ik mij er een gekocht en tot nu toe naar volle tevredenheid. De lenzen die nog op voorraad waren zijn ook in herstelling geweest en nu heb je kans dat je dus zo'n lens krijgt, maar daar is dus niets meer mis mee en deze zijn te herkennen aan een blauw rond stickertje naast de streepjescode.
                Dus gewoon kopen dat ding en de bossen in ermee.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                  .....en zo komen nu dus de praatjes in de wereld en gaan een eigen leven leiden.
                  Ik wilde deze lens ook aankopen en kreeg toen te horen van de problemen die ermee waren bij foto's in de porttretstand, bij wat verder zoeken op het net en tips van mede BD-ers heb ik effe afgewacht tot deze problemen waren opgelost.
                  Inmiddels zijn alle lenzen in opdracht van Canon hersteld en heb ik mij er een gekocht en tot nu toe naar volle tevredenheid. De lenzen die nog op voorraad waren zijn ook in herstelling geweest en nu heb je kans dat je dus zo'n lens krijgt, maar daar is dus niets meer mis mee en deze zijn te herkennen aan een blauw rond stickertje naast de streepjescode.
                  Dus gewoon kopen dat ding en de bossen in ermee.
                  de beste man vraagt om ervaringen, nou ik heb deze ermee. Blijkbaar zijn jullie later met deze lens begonnen en is alles opgelopst. Maar ik zeg alleen maar wat ik ermee had. Heeft niets te maken met huiswerk doen, ik wil alleen maar voorkomen dat anderen dezelfde fouten maken als ik. Tis alleen een waarschuwing.
                  Last edited by Rixu; 24 oktober 2006, 15:06.
                  CANONEOS 400D + BG-E3 // 4 GB Sandisk ultra II // Velbon CX460 // 17-40 F4L USM // 50mm 1.8 II // 430 EX flitser

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

                    Rixu, waarschijnlijk had jij deze lens dus voordat de "problemen" bij het publiek bekend werden. Ik ging er vanuit dat je dan ook intussen moest weten dat deze problemen inmiddels zijn opgelost.
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

                      Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                      Rixu, waarschijnlijk had jij deze lens dus voordat de "problemen" bij het publiek bekend werden. Ik ging er vanuit dat je dan ook intussen moest weten dat deze problemen inmiddels zijn opgelost.
                      nee dat wist ik nog niet Jan, ik heb met canon contact opgenomen destijds en toen konden ze er niets aan doen. Maar het zou leuk zijn als de mijne dan ook gewoon het normaal deed. Had ik toch iets beter me huiswerk moeten doen Wist wel dat het in America kon worden verholpen, maar niet hier, de dealer zei ook bij aanschaf ze hebben het allemaal en we kunnen er niets aan doen. Zal geen namen noemen.
                      Last edited by Rixu; 23 oktober 2006, 15:04.
                      CANONEOS 400D + BG-E3 // 4 GB Sandisk ultra II // Velbon CX460 // 17-40 F4L USM // 50mm 1.8 II // 430 EX flitser

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

                        mijne heeft dus dit, niet eens een heel slecht voorbeeld.


                        origineel crop op zich leuke foto, maar wil je croppen krijg je dit, wat dus ook bij die blaadjes al iets het geval was.


                        100% crop, zie text.
                        Last edited by Rixu; 23 oktober 2006, 17:35.
                        CANONEOS 400D + BG-E3 // 4 GB Sandisk ultra II // Velbon CX460 // 17-40 F4L USM // 50mm 1.8 II // 430 EX flitser

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rixu Bekijk bericht
                          mijne heeft dus dit, niet eens een heel slecht voorbeeld.
                          Ik ben erg beniewd wat je hiermee wilt aantonen. Dat de lens niet goed functioneert in portretstand?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                            Ik ben erg beniewd wat je hiermee wilt aantonen. Dat de lens niet goed functioneert in portretstand?
                            moet ik dat nog aantonen? dat was algemeen bekend
                            CANONEOS 400D + BG-E3 // 4 GB Sandisk ultra II // Velbon CX460 // 17-40 F4L USM // 50mm 1.8 II // 430 EX flitser

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rixu Bekijk bericht
                              moet ik dat nog aantonen? dat was algemeen bekend
                              Ja, maar dan moet je wel een foto in porttret laten zien en niet in landscape.
                              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                              Comment

                              Working...
                              X