Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto in krant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto in krant

    Vorige week zag ik een foto van me in "Het Volk"
    en dit zonder enige toestemming of aanvraag.

    Deze is gejat op mijn site en mijn naam erafgeknipt

    Kan ik daar iets tegen doen

  • #2
    Re: Foto in krant

    Voor dat soort dingen ben ik ook altijd bang, het enige wat je kan doen om dat in het vervolg te voorkomen is een Copyright aan toevoegen, maar dan zo'n betalende he.

    Ik denk niet dat je er nu nog iets kan aan doen, ik ben benieuwd wat andere mensen hierover gaan zeggen......

    Groetjes Rosita
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Foto in krant

      stuur ze gewoon een factuur en/of vergoedingsnota?
      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: Foto in krant

        Hoi,

        uiteraard kan je hier iets aan doen. Eerst even contact opnemen met de krant en een woordje uitleg vragen, indien geen bevredigend resultaat een aangetekend schrijven sturen en als dat geen resultaat oplevert naar de rechter stappen.

        Wel eerst even goed uitzoeken hoe het allemaal zit met de rechten van een foto. Ook de lokatie zoeken waar de foto 'gejat' is. Kortom voor jezelf een dossier opstellen waarin alles staat wat je kan nodig hebben om je gelijk te halen.

        mvg

        Comment


        • #5
          Re: Foto in krant

          het gaat over deze foto :

          Comment


          • #6
            Re: Foto in krant

            Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
            Hoi,

            uiteraard kan je hier iets aan doen. Eerst even contact opnemen met de krant en een woordje uitleg vragen, indien geen bevredigend resultaat een aangetekend schrijven sturen en als dat geen resultaat oplevert naar de rechter stappen.

            Wel eerst even goed uitzoeken hoe het allemaal zit met de rechten van een foto. Ook de lokatie zoeken waar de foto 'gejat' is. Kortom voor jezelf een dossier opstellen waarin alles staat wat je kan nodig hebben om je gelijk te halen.

            mvg
            Inderdaad, zou ik ook doen, betalen moeten ze toch. Alleen voor het juiste bedrag te kennen zou je wel wat opzoekwerk moeten doen.

            Mick
            There is nothing worse than a sharp image with a fuzzy concept.

            http://www.mdwfotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: Foto in krant

              Ik heb alvast een mailtje gestuurd met de normale prijs voor een digitale foto op mijn site.

              Als ik sofam aanspreek ging het hun 123€ kosten omdat ze mijn naam weghaalden.

              Comment


              • #8
                Re: Foto in krant

                Ik zou eens bellen en info vragen bij wie je daarvoor terecht kan. Vervolgens een aangetekende brief sturen (formele uitleg + factuur). Hoe je als particulier officiëel een factuur kan opstellen voor iets dergelijks weet ik wel niet. Bovendien zou ik wel meer vragen dan de prijs voor een digitale foto op je website, ze hebben het tenslotte zonder vragen gebruikt in drukwerk met winstbelang.

                Succes,
                Michiel

                PS: Volgens mij moet je hier zeker een vergoeding voor kunnen krijgen, ze hebben je foto eenvoudigweg gestolen.
                Canon R | Leica Q
                EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                [/COLOR]

                Comment


                • #9
                  Re: Foto in krant

                  Als je lid bent van Sofam, onmiddellijk dossier laten opstellen.
                  Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                  Focaldesign

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto in krant

                    En CvB, zouden die het niet weten?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto in krant

                      Ik vermoed dat het bijhorende artikel niet door een professionele krantenjournalist geschreven werd ? Lijkt me dan alleszins een (zware?) beroepsfout.

                      Als de foto in Het Volk stond, heb je 95% kans dat die ook in Het Nieuwsblad stond. (Ik heb hem wel niet onmiddellijk teruggevonden...)

                      Stond die foto misschien bij de regionale sport ?
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto in krant

                        Dat ze je naam eraf geknipt hebben kan je hen niet echt kwalijk nemen hè. In het vervolg de color picker gebruiken om een kleur te selecteren die een beetje assorti is met de foto .

                        Zet jij je fotos in full resolution op je website?
                        _______________________________________
                        Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto in krant

                          Oorspronkelijk geplaatst door top Bekijk bericht
                          Dat ze je naam eraf geknipt hebben kan je hen niet echt kwalijk nemen hè. In het vervolg de color picker gebruiken om een kleur te selecteren die een beetje assorti is met de foto .

                          Zet jij je fotos in full resolution op je website?
                          De foto's zijn verminderd met bd sizer op 100 kb en op 750 max. lengte

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto in krant

                            Oorspronkelijk geplaatst door phpfoto Bekijk bericht
                            De foto's zijn verminderd met bd sizer op 100 kb en op 750 max. lengte
                            Dan kunnen ze daar toch geen fatsoenlijke afdruk meer van maken in een krant. Ben je zeker dat je jou foto was?
                            _______________________________________
                            Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto in krant

                              Oorspronkelijk geplaatst door top Bekijk bericht
                              Dan kunnen ze daar toch geen fatsoenlijke afdruk meer van maken in een krant. Ben je zeker dat je jou foto was?
                              de foto's die ik onlangs heb laten afprinten, waren 180kb en maximaal 900 pixels...

                              allemaal mooie prints waarbij je niets eens zou kunnen vermoeden dat het kleine bestanden zijn. tel daarbij de enorme kwaliteit van een foto in een krant waar je de bolletjes altijd kan tellen, en dat is perfect mogelijk...

                              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                              Comment

                              Working...
                              X