Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF Extreme III kaart formatteren in een NikonD70S: probleem met de kaartlezer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF Extreme III kaart formatteren in een NikonD70S: probleem met de kaartlezer

    Ik formatteer een nieuwe 2 GB CF ExIII van Sandisk in mijn nieuwe Nikon D70S.
    Ik kan de genomen foto's probleemloos overplaatsen naar een map van mijn Windows XP pc.
    Via mijn nieuwe usb-2 Hi Speed Belkin kaartlezer kan ik mijn geheugenkaart vinden in mijn windows-verkenner, maar ik geraak er niet in; mijn pc vraagt een format aan om verder te kunnen. Via cmd > format kaart krijg ik de melding dat er een RAW bestandssysteem zit op mijn geheugenkaart. Via schijfbeheer zie ik dat er geen bestandssysteeem vermeld staat.
    Waar ligt het probleem? verloopt het formatteren op mijn fototoestel niet goed? is mijn pc niet correct geconfigureerd?

  • #2
    Re: CF Extreme III kaart formatteren in een NikonD70S: probleem met de kaartlezer

    Oorspronkelijk geplaatst door Gosseries Bekijk bericht
    Ik formatteer een nieuwe 2 GB CF ExIII van Sandisk in mijn nieuwe Nikon D70S.
    Ik kan de genomen foto's probleemloos overplaatsen naar een map van mijn Windows XP pc.
    Via mijn nieuwe usb-2 Hi Speed Belkin kaartlezer kan ik mijn geheugenkaart vinden in mijn windows-verkenner, maar ik geraak er niet in; mijn pc vraagt een format aan om verder te kunnen. Via cmd > format kaart krijg ik de melding dat er een RAW bestandssysteem zit op mijn geheugenkaart. Via schijfbeheer zie ik dat er geen bestandssysteeem vermeld staat.
    Waar ligt het probleem? verloopt het formatteren op mijn fototoestel niet goed? is mijn pc niet correct geconfigureerd?

    Probeer eens rechtstreeks met de kabel van de camera naar de pc, lukt dit wel, dan is waarschijnlijk je cardreader niet goed geïnstalleerd.

    Ook kan de verbinding van je kaartlezer de oorzaak zijn, is dit een USB2 of een interne aansluiting?

    Comment


    • #3
      Re: CF Extreme III kaart formatteren in een NikonD70S: probleem met de kaartlezer

      het is finaal de CF kaart die een namaak versie en incorrect functioneert.
      opletten, er zijn veel namaakkaarten op de markt.
      ik had toeval dat de nieuwe kaart onmiddellijk slecht werkte zodat ik de technisch helpdesk van SanDisk contacteerde.
      Door snel te ageren met de verkoper, krijg ik mijn centen terug.
      Als de kaart labiel wordt na pakweg 8 maand, ben je de pieneut.

      Comment

      Working...
      X