Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HSS cats

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HSS cats

    Gisteren in de tuin testjes gedaan met High Speed Synchronisation flash met de katten als testobject...

    Deze 2 foto's zijn op 1/800ste ingeflits (externe flits met Sto-fen diffuser):





    En deze op 1/500ste maar de flits had niet erg veel invloed op de linkerkant van de kop, toch beter dan niks alleszins...



    Een album met meer foto's kan je hier vinden...
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

  • #2
    Re: HSS cats

    Mooi Wim.
    Op die eerste foto is zo'n groenachtige vertikale waas zichtbaar aan de staart van het beestje. wat zou dat zijn?
    Die tweede is wel een leuk zicht.
    Derde is wel fantastisch vind ik. Wel jammer dat het linker gedeelte van de snoet minder duidelijk is.
    Met welk toestel doe je het en welke instelling heb je gebruikt voor de laatste?
    Een Canon en een paar bokaalglazen.

    Comment


    • #3
      Re: HSS cats

      Mooie foto's . Bij de eerste kan je zien dat er ingeflitst werd, bij de andere 2 eigenlijk nauwelijks en dat is maar goed zo vind ik.
      Zeer mooie ogen die laatste.
      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

      Comment


      • #4
        Re: HSS cats

        Je derde vind ik een hele mooie
        Van alles...

        Comment


        • #5
          Re: HSS cats

          Oorspronkelijk geplaatst door Danny001 Bekijk bericht
          Mooi Wim.
          Op die eerste foto is zo'n groenachtige vertikale waas zichtbaar aan de staart van het beestje. wat zou dat zijn?
          Die tweede is wel een leuk zicht.
          Derde is wel fantastisch vind ik. Wel jammer dat het linker gedeelte van de snoet minder duidelijk is.
          Met welk toestel doe je het en welke instelling heb je gebruikt voor de laatste?
          Groen aan z'n staart: ik vermoed een grassprietje dat heel dicht bij de lens zat..

          Getrokken met een Olympus C-8080wz van een paar jaar oud, de instellingen van de laatste foto: 1/500s f/3.5 op 140mm (35mm) iso50, -1/3de EV, aperture priority, macro mode, raw omgezet in C1

          Het valt me nu pas op dat de grassprietjes het licht van de flits reflecteren, had ik nog niet op gelet.
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

          Comment


          • #6
            Re: HSS cats

            Thanks for info. best wel interessante test met die flits.
            Een Canon en een paar bokaalglazen.

            Comment


            • #7
              Re: HSS cats

              Flits was een Olympus FL-40, was ik vergeten zeggen... Ja werkt goed op deze manier al moet je wel opletten met de kleurtemperatuur. Flitslicht is stabiel en altijd hetzelfde maar de zon natuurlijk niet... Hoe later op de namiddag hoe warmer de kleurtemperatuur van de zon. Je kan maar voor 1 lichtsoort compenseren dus ofwel is de achtergrond correct maar het ingeflitste te blauw/koel, ofwel was het ingeflitste correct (neutraal) maar de achtergrond te geel/rood/warm... Dus enkel inflitsen rond de middag als het flitslicht ongeveer dezelfde kleurtemperatuur heeft als het zonlicht.

              Tenzij je het juist graag hebt dat het niet ingeflitste warm wordt weergegeven, het heeft wel iets vind ik. Liever de achtergrond te warm en het ingeflitste neutraal dan de achtergrond neutraal en het ingeflitste te blauw.
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

              Comment


              • #8
                Re: HSS cats

                ga zeker voor de laatste opname.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: HSS cats

                  Ga ook voor de laatste. . .zo'n lichte en donkere kant heeft ook wel wat.
                  Tweede foto ook een leuk moment.

                  Comment

                  Working...
                  X