Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-60 f2.8 (vr. Nikon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 24-60 f2.8 (vr. Nikon)

    Hallo,
    Is er iemand die ervaring heeft met deze lens. Hoe is ze op f2.8?

    Patrick
    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

  • #2
    Re: Sigma 24-60 f2.8 (vr. Nikon)

    Ik heb hier geen ervaring mee, maar een vriendin van mij heeft deze onlangs ingeruild voor de tamron 28-75 2.8 Deze vond zij toch zichtbaar scherper en warmer van kleur. Zeker op 2.8 en 4.0 presteerde de tamron beter volgens haar.
    De voordelen van de Sigma zijn de extra groothoek en de snelheid.

    Deze dame had dan geen Nikon, maar een Canon eos 30...
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 24-60 f2.8 (vr. Nikon)

      Ik heb de Sigma 24-60 gehad.
      Gewoon een hele goeie lens.
      Ik miste wel wat groothoek maar dat zegt niets over de kwaliteit van de lens zelf.

      Heb hem verkocht en de Nikkor 17-55 gekocht

      Gr Kees
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 24-60 f2.8 (vr. Nikon)

        In de prijsklasse een prima lens; qua bereik prettiger dan de Tamron 28-75 en voelt mechanisch ook iets beter aan.
        Ik heb de lens gekocht als vervanging voor de 28-70 van Nikon (natuurlijk iets minder maar ook lichter om mee te nemen) maar nu de koper van de 28-70 AFS heeft afgehaakt is de 24-60 beschikbaar. Een collega van me heeft een paar lenzen in optie waaronder deze. Ik hoor van de week welke hij wil hebben.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 24-60 f2.8 (vr. Nikon)