Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-60 f2.8 (vr. Nikon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 24-60 f2.8 (vr. Nikon)

    Hallo,
    Is er iemand die ervaring heeft met deze lens. Hoe is ze op f2.8?

    Patrick
    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

  • #2
    Re: Sigma 24-60 f2.8 (vr. Nikon)

    Ik heb hier geen ervaring mee, maar een vriendin van mij heeft deze onlangs ingeruild voor de tamron 28-75 2.8 Deze vond zij toch zichtbaar scherper en warmer van kleur. Zeker op 2.8 en 4.0 presteerde de tamron beter volgens haar.
    De voordelen van de Sigma zijn de extra groothoek en de snelheid.

    Deze dame had dan geen Nikon, maar een Canon eos 30...
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 24-60 f2.8 (vr. Nikon)

      Ik heb de Sigma 24-60 gehad.
      Gewoon een hele goeie lens.
      Ik miste wel wat groothoek maar dat zegt niets over de kwaliteit van de lens zelf.

      Heb hem verkocht en de Nikkor 17-55 gekocht

      Gr Kees
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 24-60 f2.8 (vr. Nikon)

        In de prijsklasse een prima lens; qua bereik prettiger dan de Tamron 28-75 en voelt mechanisch ook iets beter aan.
        Ik heb de lens gekocht als vervanging voor de 28-70 van Nikon (natuurlijk iets minder maar ook lichter om mee te nemen) maar nu de koper van de 28-70 AFS heeft afgehaakt is de 24-60 beschikbaar. Een collega van me heeft een paar lenzen in optie waaronder deze. Ik hoor van de week welke hij wil hebben.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 24-60 f2.8 (vr. Nikon)

          Ik heb hele goede resultaten gehad met de Tamron 28-75, een hele mooie lens, ik heb nu de Sigma 24-60 op mijn Canon, die is bij f2.8 heeel goed, bij f4 is hij nog scherper, scherper dan de Tamron. Probleem, ook bij de Sigma is, je moet een goede hebben, de eerste die ik kocht was brol, redelijk scherp maar nooit op het onderwerp waar ik op richte, kreeg prompt een nieuwe lens. Het was mijn bedoeling om deze lens voor binnen te gebruiken, echter hij is zo goed dat hij meestal op mijn camera blijft zitten, ook buiten dus.
          Heel scherp en zeer goede kleuren.....enne....behoorlijk snel...
          mvg, Dick.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 24-60 f2.8 (vr. Nikon)

            Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
            Ik heb de Sigma 24-60 gehad.
            Gewoon een hele goeie lens.
            Ik miste wel wat groothoek maar dat zegt niets over de kwaliteit van de lens zelf.

            Heb hem verkocht en de Nikkor 17-55 gekocht

            Gr Kees
            Bijkomend vraagje: Zie je een wezenlijk kwaliteitsverschil met je Nikkor 17-55?
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 24-60 f2.8 (vr. Nikon)

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              ... qua bereik prettiger dan de Tamron 28-75...
              Dat is voor ieder anders denk ik. Ik heb persoonlijk meer aan het stuk 60-75mm dan aan 24-28mm...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 24-60 f2.8 (vr. Nikon)

                Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                Bijkomend vraagje: Zie je een wezenlijk kwaliteitsverschil met je Nikkor 17-55?
                Niet bij iedere foto natuurlijk.
                Over het algemeen zien de fotos er gewoon beter uit en dan bedoel ik niet alleen de scherpte.
                Of het nu het contrast of de kleuren zijn ik weet het niet.
                Misschien dat iemand met meer verstand van lenzen er iets over kan vertellen.

                Gr kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment

                Working...
                X