Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer "cleaning cartridge"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printer "cleaning cartridge"

    Cleaning cartridge voor inkjet printers , iemand ondervinding mee, aan te raden of af te raden .Mijn printer is een epson photo stylus 870 die ik reeds lang gebruik met namaak inkt van het merk "spectrum" en de resultaten trekken op niets meer , nu dacht ik kuisen en terug "dure" epson inkt gaan gebruiken ?????
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

  • #2
    Re: Printer "cleaning cartridge"

    Hmm, mijn ervaring is dat je toch altijd ergens fout loopt met die printers. ik stuur nu mijn fotos gewoon door naar het kruidvat of foto.com of iets dergelijks.
    Ze drukken kwalitatief beter of zeker zo goed af en het kost minder......
    Reken je prijs van fotopapier en inkt maar al alleen.....

    Het is natuurlijk niet echt een antwoord op je vraag, maar koppenreinigen kan helpen, maar ook niet altijd. Het is moeilijk te zeggen, misschien is je printer wel einde leeftijd....
    Ik neem aan dat hij 'vaste' koppen gebruikt, vervangbare zijn wel beter, die zitten op het inkpatroon vast en worden telkens mee vervangen.


    -M-
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

    Comment


    • #3
      Re: Printer "cleaning cartridge"

      Een "cleaning cartridge" helpt enkel bij verstopte inktbuisjes. Bij Epson gebeurt dit regelmatig, omdat Epson met een vaste printkop werkt in tegenstelling to HP waar de printkop op het inktreservoir zit.

      Druk een test af met je epson voor de controle van je inktbuisjes. Als je witte strepen hebt is het tijd voor de kuisen. je kan dit doen met de inkt die je printer zit of met een speciale "cleaning cartridge".
      Een apart programma zoals dat van digital revolution om de chip te resetten heeft ook betere kuisfuncties. Je kan bv enkel zwart kuisen als je enkel met zwart een probleem hebt

      Ik gebruik ook goedkope inkt die ik met een naald in het reservoir spuit. Dit is nogal lastig en zal dus overschakelen naar goedkope inkt eens mijn voorraad op is.

      Foto's afdrukken doe ik bij photobox. Goedkoop en kwalitatief niet te vergelijken met de beste printers.
      Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

      Comment


      • #4
        Re: Printer "cleaning cartridge"

        Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
        Cleaning cartridge voor inkjet printers , iemand ondervinding mee, aan te raden of af te raden .Mijn printer is een epson photo stylus 870 die ik reeds lang gebruik met namaak inkt van het merk "spectrum" en de resultaten trekken op niets meer , nu dacht ik kuisen en terug "dure" epson inkt gaan gebruiken ?????
        Kijk in elk geval eerst of je printer het nog waard is. Normaal worden - niet professionele - printers zeer goedkoop verkocht en betaal je de inkt. Het kan dus zijn dat je voor relatief weinig geld een nieuwe hebt, waar je zeker van bent (nou ja zeker een garantie) dat hij goed zal werken. Er is toch nog altijd wat evolutie in de kwaliteit van inkjetprinters (en inkten).

        Je huidige kan je dan misschien nog gebruiken voor andere doelen...


        Alain

        Comment

        Working...
        X