Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de beste fotoboeken? (niet OVER fotografie, maar met foto's)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de beste fotoboeken? (niet OVER fotografie, maar met foto's)

    Hallo!
    ik ben een liefhebber van mooie foto's (vooral zw-w dan), maar ik weet niet waar begonnen als ik een boek wil kopen. De meeste winkels hebben niks op voorraad, dus even bladeren kan niet.
    Ik heb onlangs in luxemburg "the family of man" bezocht en heb ook een cataloog gekocht, 't zijn vooral dingen van die strekking die ik zoek. Cartier-bresson, Capa, enzovoort enzoverder.
    Zijn er van jullie die bepaalde boeken in de kast staan hebben die je toch af en toe eens bovenhaalt om door te bladeren? Aanraders, afraders?

    En NEE aub geen anne geddes

  • #2
    Re: de beste fotoboeken? (niet OVER fotografie, maar met foto's)

    The man, the image and the world van Henri Cartier-Bresson.
    [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

    FotoBlog

    Comment


    • #3
      Re: de beste fotoboeken? (niet OVER fotografie, maar met foto's)

      "Beautiful people" van Willem Wernsen. Als je het nergens kunt vinden kun je het boek ook op zijn website bestellen: www.fotowillem.com.

      Comment


      • #4
        Re: de beste fotoboeken? (niet OVER fotografie, maar met foto's)

        "Blood bonds " van de Nederlandse fotografe Diana Block. Een prachtige studie van mensen die bloedverwantschap hebben.
        En ik blijf een liefhebber van de foto's van Jan Saudek. Sommigen Z/W, de meesten in kleur. Veel mensen vinden zijn foto's (veelal 18+ en niet bepaald vleiend voor de mensheid) te expliciet en over het randje. Maar ik houd er van omdat hij met fotografie doet wat Peter Greenaway doet met film. Ze plaatsen beiden mensen in levende naturalistische schilderijen.
        Meer foto's op mijn website

        Comment


        • #5
          Re: de beste fotoboeken? (niet OVER fotografie, maar met foto's)

          Jean-Loup Sieff van Taschen vind ik een prachtig boek.
          Groeten, David

          Comment


          • #6
            Re: de beste fotoboeken? (niet OVER fotografie, maar met foto's)

            Kijk eens bij De Slegte in oa Gent. Een wand vol met de prachtigste fotoboeken en omdat veel boeken daarvan 2ehands zijn, goedkoper dan nieuw . Ik heb daar meer dan 2 uur staan bladeren en met (te veel) mooie boeken weggegaan

            Gr. X.

            Comment


            • #7
              Re: de beste fotoboeken? (niet OVER fotografie, maar met foto's)

              een van de eerste fotoboeken die ik me kocht was van kors van bennekom.
              "de familie van bennekom", een fotoboek met familie-snapshots uit 1990.
              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: de beste fotoboeken? (niet OVER fotografie, maar met foto's)

                Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                een van de eerste fotoboeken die ik me kocht was van kors van bennekom.
                "de familie van bennekom", een fotoboek met familie-snapshots uit 1990.
                mm
                Die heb ik ook in mijn boekenkast staan.
                Ietsjes gedateerde fotografie imho maar wel een prachtig document.
                Meer foto's op mijn website

                Comment


                • #9
                  Re: de beste fotoboeken? (niet OVER fotografie, maar met foto's)

                  Sally mann:

                  immediate family.
                  Deep south.
                  What remains.

                  Het is mijn persoonlijke favo, meesteres in zwart wit portretten.
                  Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

                  Gratis kijkplezier Coming soon

                  Comment


                  • #10
                    Re: de beste fotoboeken? (niet OVER fotografie, maar met foto's)

                    bedankt voor die tip ivm De Slegte. Op Ebay en yezzz en kapaza is 't maar triestig qua aanbod tweedehands-boeken.

                    Dat boek van Cartier-Bresson (the man...), is dat een soort "totaaloverzicht"? 't Is niet zo goedkoop maar als het echt een uitgebreid en mooi overzicht geeft wil ik de "investering" wel overwegen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: de beste fotoboeken? (niet OVER fotografie, maar met foto's)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
                      Sally mann: immediate family.
                      staat bij mij vlak naast die van kors van bennekom
                      mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #12
                        Re: de beste fotoboeken? (niet OVER fotografie, maar met foto's)

                        Misschien ook een interessante tip.
                        Ik koop mijn fotoboeken meestal in de boekenwinkels in de boekendorpen Redu (als ik in de Ardennen ben) en Damme (da's in de buurt voor mij).

                        Heel mooie boeken, vaak 2de hands maar in prima staat, voor een zeer aanvaardbare prijs.
                        Meer foto's op mijn website

                        Comment


                        • #13
                          Re: de beste fotoboeken? (niet OVER fotografie, maar met foto's)

                          Steve Bloom
                          Dieren

                          Geweldig boek met veel en . Veel foto's van hoe heeft ie het kunnen doen en als ik eens.......was dat maar waar.

                          Leon

                          Comment


                          • #14
                            Re: de beste fotoboeken? (niet OVER fotografie, maar met foto's)

                            @pendragon:
                            zijn er winkels waar ik speciaal eens moet binnengaan? 't Is eigenlijk weer veel te lang geleden dat ik nog eens in Redu geweest ben... (maar ook tips voor Damme mag je geven... is het daar de 1e en de 3e zondag of de 2e en de 4e boekenmarkt? Ik weet dat het zoiets is...)

                            Comment


                            • #15
                              Re: de beste fotoboeken? (niet OVER fotografie, maar met foto's)

                              In de Fnac staan er ook genoeg hoor

                              Comment

                              Working...
                              X