Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarde Canon AE-1 Program?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarde Canon AE-1 Program?

    Wat zou --wellicht voor verzamelaars-- de waarde nog zijn van onderstaande?

    - Canon AE-1 Program ("new" FD mount)
    - Exakta 35-135mm f/3.5-4.5 MC Macro

    Vrijwel perfecte toestand.

    Gewoon uit nieuwsgierigheid...
    Groeten, David

  • #2
    Re: Waarde Canon AE-1 Program?

    ik heb circa 5 jaar geleden een AE1 + 50mm f1,8 + 70-200 f4 + 28-200 f3,5-5,6 + tussenringen+ toortsflits + medium fototas + filters, verlengkabel flits etc verkocht voor toen 7000 BEF aan een fotografiestudent die net dat toestel wilde hebben

    Comment


    • #3
      Re: Waarde Canon AE-1 Program?

      Een A1 (is upgrade aan AE-1) + 50/1.4, 70-210, 24/2.8; Metz 45CT1, Winder,
      Filter, en tas is hier buitengegaan voor 150 euro.
      Je kunt dat toestel beter houden, al is het maar nostalgie.
      maw. het is niks meer waard.

      mvg,

      Roland

      Comment


      • #4
        Re: Waarde Canon AE-1 Program?

        Ik heb al meer dan één jaar een A1, met motordrive, AE1 met winder, en hele set FD objectieven, een Doka uitrusting (alles behalve de vergroter) voor ZW en CibaChrome. Plus diverse accessoires. Het hoogste bod tot hiet toe (voor de hele set) was €150 à €175 (Bij Grobet-Antwerpen).
        Ik geef je dus niet veel hoop...
        https://waltertalboom.be-
        Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

        Comment


        • #5
          Re: Waarde Canon AE-1 Program?

          Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
          Je kunt dat toestel beter houden, al is het maar nostalgie.
          maw. het is niks meer waard.
          Niet onverwacht hoor... en ik was inderdaad niet zinnens om het weg te doen. Integendeel, ik denk dat ik er eens een filmrolletje ga instoppen en er eens mee op stap gaan om uit nostalgie de tijd van de manuele scherpstelling terug te beleven Wel een mooi toestel overigens.

          Iedereen bedankt voor je reacties!
          Groeten, David

          Comment


          • #6
            Re: Waarde Canon AE-1 Program?

            Mijn Canon A-1 staat bij mij met al zijn attributen in m'n vitrinekast.
            Soms neem ik deze uit nostalgie nog eens vast en kijk door de (mega-)zoeker.

            Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om deze "ziel" te verkopen
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

            Comment


            • #7
              Re: Waarde Canon AE-1 Program?

              Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
              Soms neem ik deze uit nostalgie nog eens vast en kijk door de (mega-)zoeker.

              Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om deze "ziel" te verkopen
              I like ! :-)
              Size doesn't matter, achievement does ...
              Canon 7D ~ EF-S 17-55 IS + EF 24-105 L IS + EFS 18-135 IS + EF 70-300 DO IS ~ Canon Speedlite 420EX ~ Manfrotto 055CB + 322RC2 / Avatar © pdeco

              Comment


              • #8
                Re: Waarde Canon AE-1 Program?

                Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                Mijn Canon A-1 staat bij mij met al zijn attributen in m'n vitrinekast.
                Soms neem ik deze uit nostalgie nog eens vast en kijk door de (mega-)zoeker.

                Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om deze "ziel" te verkopen
                Bij mij net hetzelfde. Maar dan geen Canon maar een Olympus OM1 met bijhorende zuiko-arsenaal. Mijn vrouw heeft al lang de hoop opgegeven dat ik dat ooit ga verkopen. Telkens ik dat vastneem voel ik mij zielsgelukkig. De klank van de klik... het oerdegelijke metalen geraamte... de diafragmaringen... de bekleding van de body... dat vind je toch niet meer bij dat moderne spul...
                Heb hier ook nog een zeer oude Leica liggen (van mijn schoonvader gekregen). Die dingen doe je gewoon niet weg, hoeveel ze ook waard zijn. Je eigen ziel verkopen doe je ook niet. (alhoewel, voor een lekker roske met TTT... )

                Groeten,
                Geert

                Comment


                • #9
                  Re: Waarde Canon AE-1 Program?

                  Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                  Mijn Canon A-1 staat bij mij met al zijn attributen in m'n vitrinekast.
                  Soms neem ik deze uit nostalgie nog eens vast en kijk door de (mega-)zoeker.

                  Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om deze "ziel" te verkopen
                  Draadje van zes jaar oud. Gelukkig zijn de mega-zoekers intussen back in town
                  Ik heb nooit kunnen wennen aan de zoeker van een crop-reflex. Het eerste wat ik destijds heb aangekocht voor mijn D1 was een oculairvergroter.
                  Die zit intussen al een tijd op mijn D3 en dat is bijna van het goede te veel in de zin van dat ik het hele veld niet meer "actief" kan zien zonder mijn pupil te bewegen.

                  Maar er zijn nog iconische camera's die zelfs nu nog erg gegeerd zijn, een Nikon F2 met een DP-1 zoeker in goede staat haalt nog altijd mooie prijzen. Eén van de allerbeste camera's die er ooit gemaakt zijn.
                  Een klik van een F2 vergeet je nooit meer, zeker niet als er een MD op zit (motordrive). Ik heb er hier 2 liggen en er zal in mijn testament staan dat ze niet verkocht mogen worden
                  Ik heb ook nog 2 Canons AE-1 en dat is toch echt wel heel wat anders hoor.

                  Comment

                  Working...
                  X