Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweedehands lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tweedehands lenzen

    Aangezien ik gehoord heb dat oude analoge lenzen op de nieuwe digitale pentax toestellen gaan, ben ik even op zoek gegaan naar lenzen voor mijn K110D. Als beginner wil er ik er nog niet zoveel geld aan uitgeven.

    Ik heb nu al een kitlens + 50-200 mm zoomlens.
    Ik kan volgende lenzen tweedehands kopen samen met een oud toestel:

    pentax A zoom 28mm-80mm

    vivitar macro focusing zoom 70mm-210mm

    Zijn dat aanraders of kan ik daar niets mee doen? (ik weet er echt niet veel van)
    Ik zou vooral heel graag macrofoto's / heel gedetailleerde foto's gaan maken.

    Alvast bedankt voor jullie tips.

  • #2
    Re: tweedehands lenzen

    Met de twee lenzen die je nu hebt heb je een bereik van 18mm tot 200mm, dat is zeker en vast niet slecht om mee te beginnen.

    Als je in lenzen wilt investeren, zou ik die twee niet meteen nemen.
    Aangezien je al een telezoom hebt, is die 70-210mm nogal overbodig, en hij zou meer werk vragen dan de DA 50-200mm (die trouwens een heel goed objectief is, dat zegt iedereen op dit forum toch...)

    Die 28-80mm zou misschien wel interessant zijn voor wat meer bereik dan de kitlens, maar ik zou ze persoonlijk niet kopen.

    Als je een macro lens wilt, kan je er op ebay en kapaza al degelijke vinden voor tussen de €100 en €200. Vooral omdat je voor macrowerk toch manueel focust, zijn oudere lenzen op dit gebied heel interessant. Zorg dat je een vergrotingsfactor van minstens 1:2 hebt, liefst 1:1

    TDN
    ~TDN
    fotoblog: www.tdn9.be

    Comment


    • #3
      Re: tweedehands lenzen

      bedankt hoor! Als je er ergens eentje ziet staan! let me know
      ik ga alvast ook op zoek

      Comment


      • #4
        Re: tweedehands lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door exes Bekijk bericht
        bedankt hoor! Als je er ergens eentje ziet staan! let me know
        ik ga alvast ook op zoek
        ik hou het mee in de gaten maar als er één ding lastiger is met Pentax, dan is het wel het aanbod van 2de handslenzen, een pak minder dan bij Nikon en Canon . . .helaas maar o zo waar.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment

        Working...
        X