Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scannen van glasplaten.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scannen van glasplaten.

    Hallo, zit ik in de juiste rubriek?
    Plots kan ik beschikken over een scanner, die om (ongekende) reden niet werkte op een ander .
    Krijg ik dadelijk een (voor mij) moeilijkere opdracht.
    Kan je op een scanner, oude glasplaten (eerste negatieven) inlezen, en omzetten zodat ze gewoon "bekijkbaar" zijn, dit om eventuele herkenning, en later eventueel, definitieve afdrukken van maken
    Bestaat die instelling of mogelijkheid in scannersoftware ?
    Met dank.

  • #2
    Re: Scannen van glasplaten.

    Indien deze scanner een doorlichtscanner is, kan dat zeker en vast, mijn epson perfection 4990 kan dat alvast, het moet namelijk een scanner zijn waarmee je over het volledige vlak negatieven of dia's kan scannen, dus ene waar in het deksel een glas met lamp is voorzien.

    Comment


    • #3
      Re: Scannen van glasplaten.

      Dank je, mijn type heeft een gewone witte glanzende follie, dus geen lamp in de deksel
      Maar wat ons vooral om te doen is, de inhoud van het beeld herkennen, en dan selecteren, houden of niet, en dan zullen we moeten zoeken naar een oplossing om deze op ordentelijke wijze om te zetten in een jpegje of zo....
      Misschien een experimenteren met zelf een tubelampje of zo.......thanks

      Comment


      • #4
        Re: Scannen van glasplaten.

        Oorspronkelijk geplaatst door pjotr Bekijk bericht
        Dank je, mijn type heeft een gewone witte glanzende follie, dus geen lamp in de deksel
        Maar wat ons vooral om te doen is, de inhoud van het beeld herkennen, en dan selecteren, houden of niet, en dan zullen we moeten zoeken naar een oplossing om deze op ordentelijke wijze om te zetten in een jpegje of zo....
        Misschien een experimenteren met zelf een tubelampje of zo.......thanks
        Ik weet dat er vroeger bij scanner van HP een tooltje was om negatieven in te scannen. Het tooltje was een prisma dat dienst deed als een dubbele spiegel, waardoor het licht naast de negatief zodanig wordt gereflecteerd, dat het door de negatief schijnt. Misschien dat je zo iets in elkaar kunt boxen.

        Suc6

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment

        Working...
        X