Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-800 wireless / popup-flash naar '0' .. hoe ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SB-800 wireless / popup-flash naar '0' .. hoe ??

    Hello,

    Materiaal: D200 + SB800
    Wireless flitsen is geen probleem.
    Groep A en channel 1 ingesteld voor het gemak.

    De popup flash blijft echter zichtbaar extra licht geven op de foto.

    Hoe reduceer je die popup-flash naar '0' (nul) ?

    Heb in menu e3 (d200) al '--' geprobeerd of DDL -3.0 maar er blijft een output zichtbaar.

    Wat is de beste oplossing ?

    Thanks
    The Sky is the limit. Digital Gigi

  • #2
    Re: SB-800 wireless / popup-flash naar '0' .. hoe ??

    Ik heb ergens gelezen dat het een software fout is, iemand had dat getest met een spiegel waarop de flits zichtbaar was. Een oplossing is misschien het IR filter dat leverbaar is en op de flitschoen komt en dan voor de pop-up zit. Wordt geleverd bij de set met de kleine flitsjes rond de lens, maar is ook los leverbaar.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: SB-800 wireless / popup-flash naar '0' .. hoe ??

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Ik heb ergens gelezen dat het een software fout is, iemand had dat getest met een spiegel waarop de flits zichtbaar was. Een oplossing is misschien het IR filter dat leverbaar is en op de flitschoen komt en dan voor de pop-up zit. Wordt geleverd bij de set met de kleine flitsjes rond de lens, maar is ook los leverbaar.
      Ik kan me vergissen, maar ik denk niet dat het een fout is. Ik vermoed dat je bij de '--' instelling de echte flash niet meer ziet, maar enkel de pre-flashes. Deze pre-flashes worden gebruikt voor lichtmeting EN voor de communicatie met de remote flash.

      Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je dit kon oplossen door je toestel verder van je onderwerp te houden.

      Lees vooral deze tutorial eens door (wel in het Engels) : http://www.nikonians.org/nikon/d200_and_cls/

      Mvg,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

      Comment


      • #4
        Re: SB-800 wireless / popup-flash naar '0' .. hoe ??

        Als de ingebouwde flitser op -3 echt hinderlijk is gewoon even je vinger er voor houden
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: SB-800 wireless / popup-flash naar '0' .. hoe ??

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Als de ingebouwde flitser op -3 echt hinderlijk is gewoon even je vinger er voor houden

          Dat zal dus niet werken, want dan de remote flitser ook niet aangestuurd door de pre-flashes.

          Ik kan me vergissen, maar ik denk niet dat het een fout is. Ik vermoed dat je bij de '--' instelling de echte flash niet meer ziet, maar enkel de pre-flashes. Deze pre-flashes worden gebruikt voor lichtmeting EN voor de communicatie met de remote flash.
          Ik heb gisteren even een test gedaan in de spiegel en, op -3 en op m 1/124en uit, blijf je de pop-up flitser zien op de foto. Met de snelheid van het licht kan ik me niet voorstellen dat de preflashes zijn, wat wel zou kunnen dat deze verkeerd getimed zijn en in de sluiteropening vallen ipv ervoor.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: SB-800 wireless / popup-flash naar '0' .. hoe ??

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Dat zal dus niet werken, want dan de remote flitser ook niet aangestuurd door de pre-flashes.
            Toch wel. Ik heb het al gedaan. De volledige hand voor de pop-up flash en toch worden de remote(s) nog getriggerd. Probeer het maar eens. Afhankelijk van de opstelling kan het zijn dat het inderdaad niet werkt, maar ik heb toch al gekke dingen geprobeerd, en steeds bleef het goed werken, zelfs met de SB-800 uit het "zichtsveld" van de D200.

            Volgende links hebben mij alvast goed geholpen om het allemaal aan de praat te krijgen.

            http://www.nikonians.org/nikon/d200_...and_cls_5.html
            http://www.kenrockwell.com/nikon/ittlslave.htm
            http://www.mir.com.my/rb/photography...B800/index.htm


            Mvg,
            TravelToy.
            www.christian-bailleul.be | Blog

            Comment

            Working...
            X