Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WACOM tekentablet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • WACOM tekentablet

    Wie werkt hier met een WACOM tekentablet en wat zijn jullie ervaringen hierover?
    Wat is het beste formaat,een A4 of A5?
    Zelf werk ik met een 19 inch CRT schrem voor mijn beeld en een 19 inch TFT voor mijn palletjes

    mvg,
    Peter.
    Last edited by peter C.; 14 oktober 2006, 16:35.
    Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

  • #2
    Re: WACOM tekentablet

    Hallo Peter,

    Ik heb nog een oude windows tablet liggen. Nu heb ik al jaren mac dus dat blad blijft maar liggen. Als je wilt kun je die eens proberen. Ik weet ook niet of daar drivers voor zijn voor XP.
    Nu werk ik ermee op Mac en dat gaat goed maar wat ik doe gebruik ik hem niet veel.
    Ik blijf toch een muis type

    Comment


    • #3
      Re: WACOM tekentablet

      Oorspronkelijk geplaatst door peter C. Bekijk bericht
      Wat is het beste formaat,een A4 of A5?
      Ik heb een Wacom Intuos3 A4 tablet. Zou niet meer zonder kunnen.

      Ik heb het A4 formaat gekozen omdat ik 2 21" schermen naast erkaar staan heb. Voor één enkel scherm is een A5 model meer dan groot genoeg, A4 is naar mijn gevoel dan te groot.
      DigiCam

      Comment


      • #4
        Re: WACOM tekentablet

        Ik heb een wacom intuos 3 A5 tablet.
        Ik gebruik het vooral om te tekenen en te schilderen, maar ook voor photoshopbewerkingen.
        In het begin is het wat wennen, maar eens je het goed kan gebruiken is het onmisbaar omdat je veel nauwkeuriger dan met een muis kan werken. Overigens kun je muis en tablet samen gebruiken.

        Comment


        • #5
          Re: WACOM tekentablet

          ik gebruik een intuos3 A5 wide

          mijn PC is een notebook met widescreen, met een externe widescreen monitor -> dermee : een A5 Wide
          www.Klikkerdeklik.be
          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

          Comment


          • #6
            Re: WACOM tekentablet

            ik deed het eerst met de volito 1 (aldi model van bijna jaar terug) maar die was gauw kapot en was net goed genoeg om de smaak ervan te leren kennen!
            Kort erna de volito 2 gekocht (+-45 euro) en die vind ik stukken beter dan de 1! is op 19 inch scherm en doet het goed!

            Comment


            • #7
              Re: WACOM tekentablet

              Ik heb ook een Wacommetje. A5 formaat. HetA4 formaat was iets te duur.
              Ik heb hem al een paar jaar en ook ik zou niet meer zonder willen. Het werkt met de pen veel fijner als met een standaard muis.

              Ik weet trouwens niet hoe het tegenwoordig is, maar de muis die je bij de Wacom krijgt is maar een onding, daar is echt geen rechte lijn mee te trekken

              Comment


              • #8
                Re: WACOM tekentablet

                Ik heb twee wacom Digitizer UD-1212-R tabletten in gebruik deze hebben een werkoppervlak van 305 X305 mm met 20 sneltoetsen die je Bv kan instellen op Photoshop gereedshappen, of voor eender welke functie kan programeren, alsook een instelling om de hardheid van je pen te regelen, bovendien heeft de muis ook nog eens vier knoppen, die je ook apparte functies kan geven, zo heb ik de middelste een dubbele klik toegewezen, waardoor dubbel klikken met één druk op de middelste knop gebeurt, je kan ook de versnelling van de muispijl proportioneel gaan instellen, wie dit niet gewoon is heeft daar in het begin moeite mee, maar éénmaal je dat gewoon bent wil je niets anders meer
                Daar ik met twee computers werk is het wel handig dat je met dezelfde muis/tabletpen, van de ene tablet naar de andere kan overgaan zonder te moeten wisselen van muis/Pen.

                Comment


                • #9
                  Re: WACOM tekentablet

                  Ik heb ook zo'n Wacom tekentablet A5: ik werk er niet mee want ik kan er niet aan wennen.
                  Met mijn muis werk ik veel nauwkeuriger en sneller bij fotobewerking.

                  Comment


                  • #10
                    Re: WACOM tekentablet

                    Een Wacom Intuos 2 A4 tablet - ik zou niet meer zonder kunnen of willen. De beste (computer)aanschaf die ik gedaan heb. eenmaal gewend aan het tekenen, vraag je jezelf af waarom je al die tijd met een muis geklungeld hebt.
                    Ik heb er wel een muis naast, voor het gewone gecompjoeterwerk.
                    Bezit nu ook een Wacom Volito A5 voor mijn schootcomputertje (past in de schootcomputertas )
                    meer over mijn fotografie is te vinden op
                    http://www.nandoonline.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: WACOM tekentablet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Ik heb ook zo'n Wacom tekentablet A5: ik werk er niet mee want ik kan er niet aan wennen.
                      Met mijn muis werk ik veel nauwkeuriger en sneller bij fotobewerking.
                      Zelfde ervaring, maar vermoedelijk had ik niet het geduld met de pen te leren werken...
                      https://www.behance.net/Lynx1966

                      Comment


                      • #12
                        Re: WACOM tekentablet

                        Heb nog gewerkt bij een software-bedrijf waar de sw bestuurd moest worden adh van een A3 Mutoh tablet....
                        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                        MySite - All your base are belong to us - What you say

                        Comment

                        Working...
                        X