Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lezen Geheugenkaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lezen Geheugenkaart

    camera: D100 Nikon
    geheugenkaart Extreme III compactflash 1 Gb

    Probleem
    Ik heb een aantal fotos gemaakt in jepg en raw door mekaar.
    Bij opslag op computer worden alleen de jepgfotos opgeladen. De fotos in raw zijn niet zichtbaar.
    Wanneer ik de kaart terug in het fototoestel plaats wordt deze niet meer herkend:"no card". Wanneer ik de kaart daarna terug in de kaartlezer plaats worden de jepg fotos wel gelezen zoals voorheen de raw fotos weer niet.
    Wie kan mijn probleem oplossen
    Groeten.

  • #2
    Re: Lezen Geheugenkaart

    Hallo Frida,
    De Raw bestanden van Nikon (.NEF) hebben een specifieke codering, het zou kunnen dat uw computer geen software aan boord heeft die deze bestanden kan herkennen.
    Een gratis programma waarmee je .NEF foto's kan downloaden en bekijken is CAM2PC. Je kunt het downloaden op volgend adres:
    Error 404 - Not found - Error 404 - Not found

    Indien er software problemen met uw kaartje zijn, of de foto's zijn toevallig gewist, dat zijn er hier 2 gratis programma's die ze kunnen terughalen:
    PC Inspector -smartrecovery http://www.pcinspector.de/smart_medi...y/nl/demo.html
    Digital Image recovery:


    Je kunt ook altijd uw kaartje door Windows laten checken en eventueel repareren: Verkenner-kaartje aanklikken-eigenschappen-Extra-volume kontroleren op fouten (en laten herstellen).
    Zolang uw computer het kaartje herkent is er hoop.
    succes
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

    Comment

    Working...
    X