Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ken er nog nie veel van

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ken er nog nie veel van

    ik wil me binnen de korste keren ook een nieuwe lens aanschaffen
    heb me laatst een nikon d70s en een 105 mm 2.8 gekocht
    zodat ik men droom (macro foto's ) kon waar maken
    maar nu ik ook geinteresseerd ben in andre dingen uit de natuurr zoals paddestoelen,dieren,..... maar ook vuurwerk, zonsopkomst en dergelijke...
    weet ik totaal niet welke richting uit, ik ken nog helemaal niets an lenzen en hoop hier wat raad te krijgen!!!! groetjes

  • #2
    Re: ken er nog nie veel van

    Koop je (zie ook eens bij aangeboden op dit forum) met een gerust hart de 18-70 3.5-4.5G ED DX standaardlens van de D70.

    Comment


    • #3
      Re: ken er nog nie veel van

      Maar al die dingen kun je toch ook met de 105/2.8 fotograferen.....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: ken er nog nie veel van

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Maar al die dingen kun je toch ook met de 105/2.8 fotograferen.....
        Vermits TS spreekt over macro, heeft hij zich of de Nikkor 105 2.8 VR gekocht, of de Sigma 105 2.8 macro en ik gok op deze laatste. Voor een zonsondergang is de 105 mm niet echt wijd te noemen, om 't zacht uit te drukken. En bewegende onderwerpen met een macrolens lijkt me ook best moeilijk (lens is als de meeste macrolenzen traag als wat). Sport kun je helemaal vergeten en voor tele (vogeltjes) is ze veel te klein van brandpuntsafstand. Rest nog ze te gebruiken als macrolens (waar ze voor gebouwd is) of als portretlens (waar ze eveneens uitstekend geschikt voor is).
        Pol zijn raad opvolgen voor de 18-70 voor de zonsondergangen, landschappen en diverse toepassingen en op termijn eens wat tele aanschaffen voor de vogeltjes
        fotosite

        Comment

        Working...
        X