Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flistopstelling zwangerschapsfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flistopstelling zwangerschapsfotografie

    Hallo,

    Onlangs vroeg men mij om foto's te maken van 2 zwangere schoonzussen.
    Daar ik geen studio heb, was het wat improviseren, en heb als volgt geschoten:

    1/ wit laken die ik opghangn heb aan het venster
    2/ flits (SB 800) in remote mode heb ik laten bijflitsen op het doek, dit om het doek weg te flitsen en een egale witte achtergrond te verkrijgen.
    3/ on-board flits (D70s) om het onderwerp te verlichten
    4/ 18-70mm standaard kitlens

    Deze opstelling gaf volgend resultaat:



    Nadien heb ik wel nog wat moeten shoppen om wat storende dingen weg te werken, dus wel al het volgende geleerd:

    1/ doek moet GROOT zijn. Wat ik had (een laken van 2x2) was veel te bepertk. De onderwerpen stonden +/- 1 meter van de doek, en meestal stak er wel een hoofd/arm/... naast het doek (zeker als er 5 mensen op de foto kwamen), wat ik dan moet wegwerken met fotoshop.
    2/ groepsfotografie is niet makkelijk. Met de mannen en een kindje er bij waren er 5 personen. En dan is het niet altijd makkelijk om iedereen in beeld te krijgen. (= naar de camera kijkend, zonder gekke bekken trekken, ...)
    3/ ik had zwart/witte kledij gevraagd, en dat viel goed mee. Ook nog foto's genomen met Lila, ook goed!
    4/ lens heeft last van paarse/blauwe randen op de plaatsen waar een hoog contrast zit (= beperking van de lens)

    Mijn vragen:
    1/ is dit het maximum wat ik uit mijn materiaal kan halen?
    2/ was de opstelling een juiste keuze? Ik heb eerst een aantal foto's gemaakt met de SB800 op het toestel, met als gevolgd dat er schaduwen zijn op het doek achter. Met de flitser op het doek verdwenen deze

    Graag tips hoe het in de toekomst beter kan.

    mvg,
    Kristof Meirlaen
Working...
X