Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

actiefotos.be... graag jullie mening

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • actiefotos.be... graag jullie mening

    Al geruime tijd speelde ik met de gedachte om zelf een site in mekaar te steken. Van websites bouwen, uploaden ed heb ik geen kaas gegeten, maar enkele weken geleden besloot ik de uitdaging aan te gaan en wat te gaan spelen met Frontpage.

    Het resultaat is nog niet volledig klaar, maar de site begint stilaan vorm te krijgen. De foto's zullen hoofdzakelijk op Pbase geplaatst worden en vervolgens worden gelinkt.
    Kijk eens even, en vertel eens wat jullie ervan vinden...
    www.actiefotos.be

    groeten,
    Luc

  • #2
    Het is niet gemakkelijk zo iets goed maken, kan er van meespreken.

    Ben even op "bezoek" geweest maar... de eerste pagina komt "ontzettend" traag binnen (de foto's) je moet "alle" foto's véél verkleinen in volume !! Zodat deze "flitsend" binnen komen rollen

    Comment


    • #3
      Thanks... de traagheid ligt niet zozeer aan de foto denk ik,
      de foto is een samengestelde JPEG uit drie foto's en is maar 390kb groot. Dit mag imo toch geen probleem zijn.
      Bij mij rolt hij trouwens flitsend binnen

      groeten,
      Luc

      Comment


      • #4
        sober maar degelijk en overzichtelijk
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Originally posted by clash
          Thanks... de traagheid ligt niet zozeer aan de foto denk ik,
          de foto is een samengestelde JPEG uit drie foto's en is maar 390kb groot. Dit mag imo toch geen probleem zijn.
          Bij mij rolt hij trouwens flitsend binnen

          groeten,
          Maar 390 KB? Een snelle modemgebruiker doet er dan nog steeds 65 seconden over om de pagina te downloaden!

          De reden dat het bij jou zo snel gaat is omdat de foto in het cache staat op jouw computer dsu niet opnieuw wordt gedownload.

          Ook is hij in het echt 800 pixels breed maar wordt hij weergeven met 700 pixels, dat is pas echt verspilling an bandbreedte, resize hem naar 100 pixels en stel een wat zwaardere JPEG compressie in zodat de foto absoluut niet groter is dan 100 KB.
          <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

          Comment


          • #6
            ok, doe ik... thanks!
            Luc

            Comment


            • #7
              Mooie site...
              Zit mooi in elkaar en mooie foto's Proficiat

              Comment


              • #8
                lijkt me wel goed te komen die site , en die foto's zijn misscien op het randje van grootte maar daar heb ik geen last van, downloud :100kbper sec
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by fredericrom
                  lijkt me wel goed te komen die site , en die foto's zijn misscien op het randje van grootte maar daar heb ik geen last van, downloud :100kbper sec
                  Mja... ga ze toch voorlopig zo laten. Juist geprobeerd met mijn tweede pc en ook daar staat de pagina redelijk rap op 't scherm.
                  Zwaardere jpeg-compressie geeft een zeer slecht resultaat op 't scherm. Bedoeling is toch dat de foto's nog duidelijk blijven.
                  De foto op de homepage is slechts voorlopig, ben nog aan 't werken aan een collage van 't veldrijden.

                  groeten,
                  Luc

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by mic
                    Mooie site...
                    Zit mooi in elkaar en mooie foto's Proficiat
                    thanks Mic... beschouw het als een serieus compliment
                    Luc

                    Comment


                    • #11
                      Ik zou die 3 foto's gewoon apart laten, ook al is het geheel dan misschien niet sneller binnen, het lijkt alvast sneller omdat ze de eerste foto dan toch op 1/3e van de totale tijd al te zien krijgen...

                      It's just an idea

                      De link Schriek D lijkt niet te werken?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tony smeT
                        Ik zou die 3 foto's gewoon apart laten, ook al is het geheel dan misschien niet sneller binnen, het lijkt alvast sneller omdat ze de eerste foto dan toch op 1/3e van de totale tijd al te zien krijgen...

                        It's just an idea

                        De link Schriek D lijkt niet te werken?

                        Thanks, de foto op de frontpage is maar voorlopig... ik wacht nog op een foto van de nieuwe wereldkampioen om mijn collage volledig te maken.
                        Er schijnt idd iets mis te zijn met de link, maar 'k ben bezig met alle foto's op pbase te plaatsen en naar daar door te linken.

                        groeten,
                        Luc

                        Comment


                        • #13
                          een van de links bij pictures is een link naar je C
                          www.vildaphoto.net

                          Comment


                          • #14
                            Doorgaan Luc.

                            Vind'm mooi, eenvoudig en met heel mooie foto's.

                            Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

                            Comment


                            • #15
                              Grafisch vind ik ze niet mooi, nogal simpel eigenlijk. Maar this wel een duidelijke.
                              Tiggy - Nikon Coolpix 4300

                              Comment

                              Working...
                              X