Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sneeuwlandschap

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sneeuwlandschap


    Hi guys & girls,

    Binnen enkele dagen staat deze jongen op z'n latten ergens in de Franse Alpen.
    Hebben jullie hints voor het fotograferen in toch wel extreme omstandigheden ? Ik bedoel, 't is alleszins heel koud, kan een Oly E10 daar tegen ? De batterijen ? En wat met de witbalans op 3000m hoogte in felle zon en niks dan witte sneeuw rondom ? Of in de mist ? Witbalans op "auto" laten ? Andere dingen ?

    Thanks,
    Tom

  • #2
    1 opmerking : als ge gaat snowboarden hebt ge uw handen vrij + 't is veel leuker dan skien.

    Effe serieus, ga je echt je E10 op de latten meenemen ? Ik zou dat dus niet doen. Ik zou eerder een compacter iets meenemen op de piste.

    Comment


    • #3

      'k Heb niet veel keuze...
      't Is natuurlijk niet de bedoeling er elke dag mee rond te toeren, maar als de omstandigheden ideaal zijn pak ik 'm wel mee.
      Ik ski goed genoeg

      Tom

      Comment


      • #4
        Naar mijn bescheiden mening zal je de witbalans moeten aanpassen.
        Ik heb ooit tijdens het snowboarden/skien (ja, kan het allebei) foto's genomen. Het was een bewolkte dag en ik had redelijk 'blauwige' foto's. Witbalans stond toen op auto.

        Comment


        • #5
          Een fototoestel kan wel wat koude verdragen...
          Maar de batterijen... Die zijn met koud weer snel leeg.
          Of je moet ze in je broekzak steken, waar ze warm zitten.
          Ik heb eens met mijn videocamera gefilmd bij min tien.
          Wel na enkele minuten was mijn volle batterij leeg.
          Dus die moet je zeker warm houden.

          Comment


          • #6
            ik zou nu ook niet die camera mee op de latten nemen , bij een goede val zou je weleens je camera kunnen breken in plaats van uw been.
            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

            Comment


            • #7
              Er is een week of twee terug een topic geweest over het fotograferen in de sneeuw.
              Doe eens een search.

              Comment


              • #8
                'k zou nog niet direct weten wat ik liever zou breken.

                JM

                Originally posted by fredericrom
                ik zou nu ook niet die camera mee op de latten nemen , bij een goede val zou je weleens je camera kunnen breken in plaats van uw been.

                JM
                Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

                Comment


                • #9

                  Ha! Kijk eens aan, mijn gebeden werden verhoord: ik kan van thuisuit al wat oefenen! Yippie! Hoewel de lichtsterkte niet echt is wat ik gevraagd had.

                  Arcturus, ik zal eens een search doen, thanks.

                  Mic, zou het kunnen dat batterijen definitief stuk gaan van de kou ? De mijne zijn bijvoorbeeld al eens meegeweest in extreme kou, en ik vind dat die toch zo belachelijk snel leeg zijn!

                  En alle andere ongeruste personen: ik laat jullie wel weten achteraf wat ik allemaal gebroken heb.

                  mvg,
                  Tom

                  Comment


                  • #10

                    Nog even toevoegen dat de vorige discussie hierover hier te vinden is:


                    Overbelichten is the message.

                    Comment


                    • #11

                      Voila, een selektie uit de probeersels in de sneeuw.
                      Heb hier en daar wat met de curves gespeeld in Photoshop omdat de foto's nogal snel flets uitvallen wanneer alles wit is.


                      Geen spectaculaire composities, behalve de laatste misschien.

                      mvg,
                      Tom

                      Comment

                      Working...
                      X