Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Billingham tassen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Billingham tassen

    Mijn huidige fototas is veel te klein geworden. Ik wil af van een rugzak, en terug naar een schoudertas. (Misschien iets minder comfortabel, maar veel praktischer bij een objectiefwissel.) Mijn keuze is gevallen op Billingham. Maar ik twijfel nog tussen de verschillende types (450-550-555).
    Ik zou daarom graag de verschillende tassen eens naast elkaar zien staan, en uitproberen.

    Weet er iemand een winkel -in het Antwerpse- die:
    a) Billingham verkoopt.
    b) de verschillende modellen effectief in voorraad heeft?

    met dank,
    Walt
    https://waltertalboom.be-
    Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

  • #2
    Re: Billingham tassen

    Een 445 heeft een tussen vak over de hele breedte met daarin nog 2 ruime pockets voor flitser en lens.
    De 550 heeft dat tussenvak niet, terwijl het hoofdvak niet vele groter is. voordeel van de 550 is dus wel dat de tas iets dunner is als je in een drukke omgeving staat te schieten.
    Als je materiaal in een 445 niet past heb je trouwens binnen korte tijd een ernstig ontwricht skelet, een 555 lijkt me dus zwaar overkill.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Billingham tassen

      Heb zelf de 445 en ben er heel tevreden over. Had vroeger een schoudertas Lowepro AW, maar die is gestolen. Persoonlijk vind ik de Lowepro nogal opvallend als fototas en bijgevolg gemakkelijk herkenbaar door mensen met minder goeie bedoelingen. De Billinghams zijn dat dus niet en zijn zeer goed afgewerkt. Ik berg er naast de camera met 17-55 erop nog 3 à 4 andere lenzen rechtopstaand. Eveneens een SB800 en X-drive. Verder alle klein spul zoals kaartjes, kuisgerief, batterijen met lader enz.
      De tas straalt pure degelijke engelse charme en klasse uit. Naast de schouderriem kan je de tas ook nog gewoon met handvat van echt leder in de hand dragen terwijl de schouderriem dan mooi weggeborgen is onder de grote afsluitklep.
      Kortom, voor mij een goeie koop.
      Heb deze gekocht bij kamera-express. Was in voorraad en binnen de week leverbaar.

      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Billingham tassen

        Spit hier maar eens doorheen Walt

        http://forum.belgiumdigital.com/show...&highlight=tas

        Gr Kees
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #5
          Re: Billingham tassen

          Bedankt voor de reacties.

          ik koop dit echter liever niet via een webshop. (Toch niet zo goedkoop.) Ik had graag de tassen naast elkaar gezien, en a visu willen "wikken en wegen".
          Vroeger heb ik de tassen in de kast zien staan bij FotoArt in Brugge. Maar de website van deze winkel is onbereikbaar. Ik weet niet of deze zaak nog bestaat. De laatste weken heb ik een heleboel winkels afgelopen, op zoek naar Billingham (en Camera Control Pro van Nikon). zonder resultaat.

          We zullen er wel eens op stoten, voorlopig houden we het bij een sporttas.
          (Om zoals Pol Callens schrijft "iets discreter op pad te gaan".)
          https://waltertalboom.be-
          Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

          Comment

          Working...
          X