Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

    Ben morgen een dagje in verlof, en 'k zou er wel eens van willen profiteren om eens een natuurgebied te bezoeken. 'k dacht aan't zwin, maar er zijn er ongetwijfeld nog die best een bezoekje waard zijn. Daarom graag jullie advies. Vermits ik momenteel geen macrolens heb, komen vooral de grotere dieren en landschappen in aanmerking...

    Bedankt voor jullie advies!

  • #2
    Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

    Grotere dieren? Eerder in Wallonië denk ik.
    Ga eens rondneuzen in de Gaume, de streek rond Florenville-Orval-Virton.

    Comment


    • #3
      Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

      De Kalmthoutse Heide ten noorden van Antwerpen ......altijd de moeite waard om een bezoekje te brengen. Je kan er makkelijk een hele dag in ronddolen
      Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

      Bezoek mijn foto's online

      Comment


      • #4
        Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Grotere dieren? Eerder in Wallonië denk ik.
        Ga eens rondneuzen in de Gaume, de streek rond Florenville-Orval-Virton.
        tja, met grotere dieren bedoel ik dieren die niet noodzakelijk met een macro objectief moeten worden gefotografeerd, kunnen vogels zijn bijvoorbeeld, en niet noodzakelijk damherten of everzwijnen . alvast bedankt!

        Comment


        • #5
          Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

          Verdronken land van Saeftinghe :

          http://www.hetzeeuwselandschap.nl/saeftinghe/index.php

          Wel met de getijden rekening houden, anders kan je beter een onderwatercamera meenemen .


          Of ook wel leuk, zij het kleiner: de polders van Rupelmonde, Bazel en Kruibeke langs de Schelde, eventueel te combineren met bezoek aan centrum Bazel (met kasteel, gezellig kerkpleintje, en een goeie pint of maaltijd en/of centrum Rupelmonde (met zijn oude visserwijk, Graventoren, watermolen, redelijk interessante kerk én unieke ambachtelijke ijs van Crèmerie Chantal, recht tegenover de kerk !).
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

            't Molsbroek en de Hamputten in Lokeren zijn in deze tijd van het jaar ook altijd de moeite. Serieuze tele is wel noodzakelijk.
            Wandeling rond het Molsbroek duurt ongeveer één uur (zonder overal stil te staan om fotookes te pakken natuurlijk).
            Maakt ge daarna nog een lus rond de Hamputten reken dan nog eens op een uur.
            Recent (10/10)waargenomen : 2 Grote Zilverreigers, Roerdomp, Bruine Kiekendief, en nog veel meer natuurlijk
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

              idd, had molsbroek ook al in gedachten, met in het achterhoord de recente fotos die jdm (dacht ik) gepost heeft. Heb voorlopig nog de 70-200 + 2x converter. zou dit volstaan denk je?

              Comment


              • #8
                Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

                johan, mijnen hof!
                daar zitten grote katachtigen (4 tot 8) en ook enkele bruine kiekens.
                en 't is maar een boogscheut van 't gentse krugerpark ...
                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

                  Ik heb ook het probleem dat ik nogal slecht woon tov natuurgebieden. Dus als iemand tips heeft rond de grens van Oost en West-vlaanderen, altijd welkom.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

                    Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                    idd, had molsbroek ook al in gedachten, met in het achterhoord de recente fotos die jdm (dacht ik) gepost heeft. Heb voorlopig nog de 70-200 + 2x converter. zou dit volstaan denk je?
                    Is maar 100mm minder dan mijne 50-500, lukt dus wel. Voor de trekvogels die in de midden zitten komt ge sowieso tekort. Voor de watergangen errond (waarop JDM die reigers getrokken heeft) is dat meer dan genoeg. Als je gaat moet je zeker eens de andere kant (rond de Hamputten) gaan bekijken, minder gekend maar stilaan ook de moeite aan het worden (is natuurgebied in herstel).
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

                      Ga eens kijken op http://www.natuurpunt.be

                      Daar vind je veel natuurgebiedien in vlaanderen, met ook een lijst van vogelkijkhutten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

                        Ik zou dezelfde vraag wensen te stellen...
                        Heeft iemand een idee hoe het vogelbestand in het Zwin er deze tijd van het jaar uitziet? zijn er nog andere vogelrijke gebieden die de moeite waard zijn?
                        Dank !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Verdronken land van Saeftinghe :

                          http://www.hetzeeuwselandschap.nl/saeftinghe/index.php

                          Wel met de getijden rekening houden, anders kan je beter een onderwatercamera meenemen .
                          Een paar weken geleden ben ik naar het verdronken land van Saeftinghe gegaan. Op zich een mooie locatie, ware het niet dat men over de hele breedte van de dijk aan het werken was. Het was een komen en gaan van vrachtwagens met zand. Toch uitkijken dus.

                          Groeten,
                          Jeroen
                          http://www.jvermeulen.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

                            Eilandspolder: prachtige natuur en grote beeste.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke natuurgebieden zijn de moeite waard?

                              Van deze lijst heb ik er reeds heel wat bezocht:

                              http://www.marnikugille.be

                              Comment

                              Working...
                              X