Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

karper mode

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • karper mode

    tijdens een karper sessie trokken we verscheidene vissen eentje ervan vond ik zelf beetje speciaal en dit was eigenlijk begonnen als een grap.
    zelf ben ik noch een leek in de fotografie maar ik had graag jullie mening over deze foto en alle tips zijn welkom.
    mijn toestel is momenteel een canon EOS 350 d en ik trek uitsluitend manueel omdat ik zo sneller het toestel wil leren kennen

    Last edited by dafke_1305; 9 oktober 2006, 23:52.
    canon EOS 350 d + nikon coolpix 3200
    vissen is een leven de foto de vereeuwiging

  • #2
    Re: karper mode

    vanaf de zijkant genomen toont ie veel groter hoor, rechts ook wat aan de donkere kant, kleur van de pet past wel bij het beest.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: karper mode

      wat een held!
      je beseft toch wat die stof van het hoedje
      met de slijmlaag van dat beest doet?


      een snapshot van een mishandelde vis,
      sorry ...

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: karper mode

        als je wil leren uit je foto's plaats die dan in fotodiscussie aub
        showcase dient voor "mooie" foto's, het is misschien als grap begonnen maar niet grappig om te zien , ook sorry

        Comment


        • #5
          Re: karper mode

          Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
          als je wil leren uit je foto's plaats die dan in fotodiscussie aub
          showcase dient voor "mooie" foto's, het is misschien als grap begonnen maar niet grappig om te zien , ook sorry
          volledig akkoord. In dit geval gaan vissen en fotografie niet samen.
          Mogen we je ook volgende keer een haak door je lip jagen en een mutsje opzetten? en dan smile, you're on camera?

          Comment


          • #6
            Re: karper mode

            Nogal smakeloos, sorry, liever niet.

            Comment


            • #7
              Re: karper mode

              Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              wat een held!
              je beseft toch wat die stof van het hoedje
              met de slijmlaag van dat beest doet?


              een snapshot van een mishandelde vis,
              sorry ...

              mm
              ten eerste de hoed is nat ten tweede als je wist hoe wij karper vissers onze vis behandelen ten opzichte van andere vissers zou je aardig kijken. Wij controleren onze vis op eventueele verwondingen en verzorgen die. Voor allen die de vangst niet met respect behandelen zeg ik ,blijf weg van het water .Als de haak het probleem is wordt dan alvast maar vegitarier.veel van wat je dagelijks eet wordt brutaal afgemaakt.denk daar eens over na.

              indien je twijfelt aan mijn oprechtheid kom gerust eens een kijkje nemen op ons forum.

              grtz dafke

              ps: no hard feelings maar oordeel niet te snel.
              Last edited by dafke_1305; 11 oktober 2006, 01:33. Reden: schrijf fout
              canon EOS 350 d + nikon coolpix 3200
              vissen is een leven de foto de vereeuwiging

              Comment


              • #8
                Re: karper mode

                met alle respect voor je hobby Dafke maar dat maakt het nog altijd geen mooie of goede foto of die hoed nu nat is of niet

                Comment


                • #9
                  Re: karper mode

                  ik ben vegetariër en ik vind dit een héél smakeloze foto. Om nog maar te zwijgen over de manier waarop de vis zich moet voelen.

                  Neen voor mij een
                  www.wildlifepixs.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: karper mode

                    Oorspronkelijk geplaatst door dafke_1305 Bekijk bericht
                    ten eerste de hoed is nat ten tweede als je wist hoe wij karper vissers onze vis behandelen ten opzichte van andere vissers zou je aardig kijken. Wij controleren onze vis op eventueele verwondingen en verzorgen die. Voor allen die de vangst niet met respect behandelen zeg ik ,blijf weg van het water .Als de haak het probleem is wordt dan alvast maar vegitarier.veel van wat je dagelijks eet wordt brutaal afgemaakt.denk daar eens over na.

                    indien je twijfelt aan mijn oprechtheid kom gerust eens een kijkje nemen op ons forum.

                    grtz dafke

                    ps: no hard feelings maar oordeel niet te snel.
                    Inderdaad ik ben zelf ook enthousiast karpervisser geweest en weet met hoeveel respect de karper behandeld word in die tak van de sportvisserij. Als de meeste mensen eens wisten met hoeveel respect zouden ze zelfs de meeste karpervissers voor gek verklaren. Speciale grote kussens die zeer zacht en vochtig gehouden worden tijdens het onthaken tot anti-ontsmettingsmiddel voor het wondje van de haak.

                    Maar goed ik kan hier een heel betoog over gaan houden maar het gaat hier om een foto niet over de vissport. En aangezien veel mensen een negatief beeld over vissport hebben zul je ook minder positieve reacties hebben. Zelf vind ik eigenlijk dat het onderwerp de vis fotografisch ook niet super interessant is maar voor als visser is het natuurlijk zaak zo mooi mogelijk je grootste vangsten vast te leggen voor al die moeite(want ja ik weet hoeveel moeite dat kost). Maar goed in dat geval had ik gewoon de zijkant van de vis gefotografeerd. Ten eerste omdat jij en de hele vis dan zo goed belicht worden, nu zie je schaduwen achter de vis. Ik beschouw het dus eigenlijk mee als een grappige snapshot(ook niks mis mee) want de scherpte en de focus liggen wel goed Zoals gezegd misschien beter in fotodiscussie geplaatst
                    ''De camera is een instrument dat de mensen leert kijken zonder camera''
                    Nikon D50, Tamron 28-75mm F2.8 , Panasonic DMC-FZ5

                    Comment


                    • #11
                      Re: karper mode

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hen Bekijk bericht
                      Inderdaad ik ben zelf ook enthousiast karpervisser geweest en weet met hoeveel respect de karper behandeld word in die tak van de sportvisserij. Als de meeste mensen eens wisten met hoeveel respect zouden ze zelfs de meeste karpervissers voor gek verklaren. Speciale grote kussens die zeer zacht en vochtig gehouden worden tijdens het onthaken tot anti-ontsmettingsmiddel voor het wondje van de haak.

                      Maar goed ik kan hier een heel betoog over gaan houden maar het gaat hier om een foto niet over de vissport. En aangezien veel mensen een negatief beeld over vissport hebben zul je ook minder positieve reacties hebben. Zelf vind ik eigenlijk dat het onderwerp de vis fotografisch ook niet super interessant is maar voor als visser is het natuurlijk zaak zo mooi mogelijk je grootste vangsten vast te leggen voor al die moeite(want ja ik weet hoeveel moeite dat kost). Maar goed in dat geval had ik gewoon de zijkant van de vis gefotografeerd. Ten eerste omdat jij en de hele vis dan zo goed belicht worden, nu zie je schaduwen achter de vis. Ik beschouw het dus eigenlijk mee als een grappige snapshot(ook niks mis mee) want de scherpte en de focus liggen wel goed Zoals gezegd misschien beter in fotodiscussie geplaatst

                      bedankt voor de steun en het advies m8 en de zijkant heb ik ook hoor maar vondt deze wel geslaagt kwa scherpte ben ook noch maar een beginner in de fotografie
                      canon EOS 350 d + nikon coolpix 3200
                      vissen is een leven de foto de vereeuwiging

                      Comment


                      • #12
                        Re: karper mode

                        Jeetje mensen *rolt eens flink met ogen* Een mishandelde vis. . .je kan het natuurlijk ook flink overdrijven he. Ik denk niet dat iedereen hier vegetarisch is en een karpervisser is echt aardiger als de slachter die bij de tweede poging pas echt de keel van een varken heeft doorgesneden. Of denken jullie echt dat het altijd in 1 keer goed gaat en pijnloos is.

                        Maar goed. . . eerst negatief afzeiken en dan jezelf afvragen hoe de karpervissers nu eigenlijk zijn voor de vis. Mensen foto is een momentopname. . .die vis heeft echt geen half uur met een nat petje op zn knar gezeten. Jammer dat de foto rechts zo donker is!! Maar wel een leuke snapshot voor de grap!

                        Comment


                        • #13
                          Re: karper mode

                          FOTOS !!
                          daar gaat het in de eerste plaats toch over op dit forum,
                          ge hebt zo van die mensen die op alles en iedereen kritiek moeten geven tegen blote mensen kunnen ze niet ,tegen beesten met een hoed op ook al niet ,,vraag me eigenlijk af tegen wat wel, vind het een echte schande dat iemand een voor hem een leuke al dan niet ,voor 100% naar de goesting van degene die er naar kijkt, een foto plaatst, en dan maar direct tot de grond afgebroken word ,,het is niet omdat jezelf goed bent in je fotografie ,, dat iemand anders zijn werk moet afgebroken worden ,heb je ooit al eens gehoord over opbouwende kritiek ? en ooit al eens gehoord over tips?(en neen ik doe ook niet mee aan betogingen over verdraagzaamheid).Het is zo dat ik weinig of nooit commentaar geef op het forum maar vond dat ik hier toch wel eens men mening mocht zeggen ,en ik volg al heel lang veel topics mee ,maar moet zeggen er worden dikwijls mensen afgebroken omdat piet,jan of pol dat leuk vinden
                          Ikzelf ben heel lang op belgium digitaal aan het lezen geweest voordat ik me lid heb gemaakt,gewoon om het feit dat ik heel veel geleerd heb hier op het forum ,en al heel dikwijls goesting gehad om fotos te posten ,maar heb gewoon geen goesting om afgemaakt te worden door een clown met zijn gevolg ,die niet eens weet hoe de omstandigheden van het nemen van de foto waren of hoe men vissen behandeld ,of (en dat heeft hier niks mee te maken )tegen geen bloot lichaam kunnen ,omdat het te chokerend zou zijn ,die niet eens de achtergrond van de fotograaf kennen ,
                          man man man waar gaat dat hier naar toe van tijd
                          Ben zelf maar tot mijn 14 naar school geweest en heb alles moeten leren na mijn werkuren ,zowel wat men hobby of men werk betreft en of dat je nu gelooft of niet intreseert me gene bal ,maar zou toch veel liever opbouwend kritiek lezen dan direct elk onderwerp afgebroken te zien ,
                          ik vind de foto een leuke moment opname ,ben zelf altijd visser geweest en inderdaad de karpervisser is de visser met het meeste respect voor de vissen ,en weet dan ook dat het niet simpel is om dat tegenover leken te moeten rechtvaardigen ,ikzelf kan er geen technise details aan vast plakken daarvoor ken ik er veeeeel te weinig van (zoals de meeste onder ons).
                          groet des

                          Comment


                          • #14
                            Re: karper mode

                            Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                            als je wil leren uit je foto's plaats die dan in fotodiscussie aub
                            showcase dient voor "mooie" foto's, het is misschien als grap begonnen maar niet grappig om te zien , ook sorry
                            @Des ga mijn eigen tekst eens quoten, je zit hier wel bij "showcase".

                            Comment


                            • #15
                              Re: karper mode

                              Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                              @Des ga mijn eigen tekst eens quoten, je zit hier wel bij "showcase".
                              @ linda ,
                              je hebt geen ongelijk ,wat betreft de topicplaats , maar er zijn zoiets als moderators om deze foto van topic te verhuizen , als er zich iemand vergist heeft in het plaatsen, en deze mensen zijn niet 24 op 24 online,(en hoop dat je men kritiek niet al te zwaar opneemt
                              mvg des

                              Comment

                              Working...
                              X