Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweedehands Nikon 105mm 2,8 D of nieuwe sigma 150 mm 2,8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tweedehands Nikon 105mm 2,8 D of nieuwe sigma 150 mm 2,8

    Lijkt sterk op de topic voor met de 150mm sigma en de 105 mm VR maar ik weet niet of deze van optiek hetzelfde zijn.Daarom deze vraag.
    Ik kan aan en heel mooie prijs aan een tweedehands nikon 105 mm f2,8 D 1:1 lens geraken.Voor 150 euro meer kan ik echter ook de sigma 150 mm kopen.Ik sta nu echt voor een dilemma wat ik zou doen.
    Ik heb thuis nog een kenko pro 1.4 convertor liggen dus kan van de 105 pracktisch ook een 150mm maken.

    Volgens testen lees ik wel dat de nikon zer scherp is, te scherp zelfst voor portret.Mijn bedoeling is om de lens buiten macro ook voor portret en eventueel voor foto's te maken van mijn zoon tijdens het basketten.

    Wat raden jullie mij aan?
    Alvast bedankt

    Mvg
    Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

  • #2
    Re: tweedehands Nikon 105mm 2,8 D of nieuwe sigma 150 mm 2,8

    Oorspronkelijk geplaatst door Gleeke Bekijk bericht
    Lijkt sterk op de topic voor met de 150mm sigma en de 105 mm VR maar ik weet niet of deze van optiek hetzelfde zijn.Daarom deze vraag.
    Ik kan aan en heel mooie prijs aan een tweedehands nikon 105 mm f2,8 D 1:1 lens geraken.Voor 150 euro meer kan ik echter ook de sigma 150 mm kopen.Ik sta nu echt voor een dilemma wat ik zou doen.
    Ik heb thuis nog een kenko pro 1.4 convertor liggen dus kan van de 105 pracktisch ook een 150mm maken.

    Volgens testen lees ik wel dat de nikon zer scherp is, te scherp zelfst voor portret.Mijn bedoeling is om de lens buiten macro ook voor portret en eventueel voor foto's te maken van mijn zoon tijdens het basketten.

    Wat raden jullie mij aan?
    Alvast bedankt

    Mvg
    Als jij die nikkor 105 niet neemt voor 150€, stel ik me direct kandidaat
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: tweedehands Nikon 105mm 2,8 D of nieuwe sigma 150 mm 2,8

      Oorspronkelijk geplaatst door 21kine Bekijk bericht
      Als jij die nikkor 105 niet neemt voor 150€, stel ik me direct kandidaat
      Waar lees jij dat die nikkor 150 € kost?????
      Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

      Comment


      • #4
        Re: tweedehands Nikon 105mm 2,8 D of nieuwe sigma 150 mm 2,8

        Als je ze ook voor portret wil gebruiken zal 150mm zeker te lang zijn.
        Ga dus gerust voor de Nikon.

        Comment


        • #5
          Re: tweedehands Nikon 105mm 2,8 D of nieuwe sigma 150 mm 2,8

          Oorspronkelijk geplaatst door Gleeke Bekijk bericht
          Waar lees jij dat die nikkor 150 € kost?????
          Iets te snel gelezen blijkbaar . . . ik las het volgende : ik kan aan een Nikon 105 geraken voor 150 MAAR ik kan ook echter een Sigma . . . Te snel dus . . .er staat MEER ipv MAAR . . .sorry . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: tweedehands Nikon 105mm 2,8 D of nieuwe sigma 150 mm 2,8

            Niet twijfelen, ga voor de Nikkor,
            Als je de inkt komt ophalen, kan je hier een en ander eens op je camera zetten, waaronder een 105mm AFS VR.

            Comment


            • #7
              Re: tweedehands Nikon 105mm 2,8 D of nieuwe sigma 150 mm 2,8

              Het lijkt me dat de 105 van Nikon sedert zijn introductie wat duurder geworden is. Momenteel bij Konijnenberg 815 €. Introductieprijs was toch rond de 750 € begin dit jaar?
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: tweedehands Nikon 105mm 2,8 D of nieuwe sigma 150 mm 2,8

                Niet twijfelen, zelfs al kost de Nikon MEER, maar hier kost hij minder, dus ga voor de Nikon.
                De Sigma is ook goed maar de Nikon blijft een Nikon, er is geen vergelijking mogelijk.

                Comment


                • #9
                  Re: tweedehands Nikon 105mm 2,8 D of nieuwe sigma 150 mm 2,8

                  Het lijkt me dat de 105 van Nikon sedert zijn introductie wat duurder geworden is. Momenteel bij Konijnenberg 815 €. Introductieprijs was toch rond de 750 € begin dit jaar
                  Bij Japancamera 799€ maar na wat praten met Herman 750€.

                  Comment


                  • #10
                    Re: tweedehands Nikon 105mm 2,8 D of nieuwe sigma 150 mm 2,8

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Bij Japancamera 799€ maar na wat praten met Herman 750€.

                    http://www.japancamera.nl/catalog/in...51e24b2110c75e

                    Wat zijn hun verzendkosten voor België?
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: tweedehands Nikon 105mm 2,8 D of nieuwe sigma 150 mm 2,8

                      Wat zijn hun verzendkosten voor België?
                      Weet ik niet, maar op 29 oktober en 10 december, staat hij op de beurs te Berchem (Alpheusdal), als ik zoiets koop heb ik het liever eerst zelf eens op mijn toestel, en praten gaat makkelijker dan mailen, om nog iets te regelen.
                      Alle lenzen die ik bij Herman kocht heb ik zonder problemen bij Nikon Belux kunnen registreren
                      Stuur hem eens een mail vooraf, Japancamera.
                      E-mailadres(sen):
                      info@japancamera.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: tweedehands Nikon 105mm 2,8 D of nieuwe sigma 150 mm 2,8

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Weet ik niet, maar op 29 oktober en 10 december, staat hij op de beurs te Berchem (Alpheusdal), als ik zoiets koop heb ik het liever eerst zelf eens op mijn toestel, en praten gaat makkelijker dan mailen, om nog iets te regelen.
                        Alle lenzen die ik bij Herman kocht heb ik zonder problemen bij Nikon Belux kunnen registreren
                        Stuur hem eens een mail vooraf, Japancamera.
                        E-mailadres(sen):
                        info@japancamera.nl
                        Aha bestaat die beurs nog? In een ver verleden ging ik altijd naar Gent.
                        Heeft deze beurs nog een website met kalender?
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: tweedehands Nikon 105mm 2,8 D of nieuwe sigma 150 mm 2,8

                          I found a great domain name for sale on Dan.com. Check it out!

                          Comment


                          • #14
                            Re: tweedehands Nikon 105mm 2,8 D of nieuwe sigma 150 mm 2,8

                            Bedankt!
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: tweedehands Nikon 105mm 2,8 D of nieuwe sigma 150 mm 2,8

                              Bij basketbal is de snelle AF van de Sigma 150mm zeker in het voordeel in vergelijking met de 105mm AFD van Nikon. De nieuwe AFS/VR van Nikon is inderdaad ook een super lensje, maar kost weer 200 euro meer.
                              De Sigma 150mm zie je overigens ook wel af en toe 2e hands en doet optisch zeker niet onder voor de Nikon lenzen.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X