Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta lenzen

    Hallo,

    Ik heb een sony alpha en ben op zoek naar een goede tweedehands macrolens.Ik heb wat rondgeneusd en ben op enkele lenzen gebotst waarvan ik denk dat het macrolenzen zijn.Kan iemand mij vertellen welke van deze lenzen goede lenzen zijn en waarvoor je ze elk kunt gebruiken.
    Is het ook wel te vertrouwen zo'n lens tweedehand te kopen.

    Minolta AF 50 mm 1:1.7

    minolta AF 20/2.8

    minoilta AF 28/2.8

    minolta 135 mm 2.8

    Ik ben leek maar zou me graag wat met dit soort fotografie bezighouden,daarom wil ik een tweedehand aanschaffen.Maar ook omdat veel oude minolta gebruikers hun toestellen verkopen om een ander merk aan te schaffen.En soms zijn bij deze mensen(als die wat onwetend zijn over het feit dat deze objectieven passen op de sony alpha)koopjes te doen.


    Groeten
    Sony alpha 100/18-70mm

  • #2
    Re: Minolta lenzen

    De prijzen zijn respectievelijk:
    110 euro

    400 euro

    125 euro

    50 euro


    Hoe zijn de prijzen in verhouding met de kwaliteit van de lenzen?
    Sony alpha 100/18-70mm

    Comment


    • #3
      Re: Minolta lenzen

      Volgens mij zijn dit geen van allen macro lenzen. Als je wat meer wilt weten over lenzen met minolta vatting is http://www.dyxum.com/lenses/index.asp een mooi beginpunt. Hier vind je in het overzicht van de lenzen verreweg de meeste lenzen die met een minolta vatting op de markt zijn (geweest). Daar kun je bijv. vinden dat minolta als macro heeft een 50mm F2.8 , en een 100mm F2.8. Dus niet de lenzen die je hier noemt.
      Marktplaats heeft nog wel eens tweede hands macro lenzen.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: Minolta lenzen

        Op dit moment is er een tweedehands Sigma 50/2.8 Macro voor Minolta te koop op www.marktplaats.nl.