Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kogelgewricht op eenbeen zinvol?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kogelgewricht op eenbeen zinvol?

    Hallo,

    Ik hoop dat jullie mij enige argumenten kunnen geven die mijn keuze zouden kunnen vereenvoudigen.

    Ik ben op zoek naar een éénbeenstatief en heb eigenlijk mijn oog al laten vallen op 2 types:

    De prijs is overigens bij Topfoto gelijk, al is de eerste wat completer.

    Bilora 1119 met kogelgewricht, snelsluiting en tas
    www.top-foto.de?artnum=BILSTAT1119
    of
    Manfrotto 681 zonder gewricht en snelsluiting
    www.top-foto.de?artnum=MANMA681

    Ik ga er maar alvast vanuit dat een snelsluiting een pré is.

    Een aantal vragen om een beetje gerichte adviezen te krijgen:
    1. is een kogelgewricht zinvol?
    2. welk statief is beter?
    3. is een statief uit 3 delen sterker dan een uit 4 delen?
    4. als de keuze zou vallen op de Manfrotto, welke kop is dan aan te bevelen?
    5. zelf aanvullen

    Ik heb nu een Manfrotto 3-poot die ik weg wil doen. Daarbij heb ik nog een Cullmann 2902 zonder snelsluiting. De Manfrotto bevalt goed, alleen is hij wat te zwaar om mee te nemen en de koppelingen zijn geen snelsluitingen, maar schroefklemmen, waardoor opzetten redelijk wat tijd kost. Dit zijn in principe zaken die ik bij een nieuw statief zeker anders wil.

    Bij voorbaat dank voor de info,
    Mischa
    Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

  • #2
    Re: Kogelgewricht op eenbeen zinvol?

    Ik bezit zelf de manfrotto 681B een goede monopod 53 euro en goed voor 12 kg. draagvermogen. Daarop heb ik een 234RC staan met snelspanplaat 39 euro, hetvoordeel van deze kop is dat je snel even een portret foto kan nemen, iets wat anders niet kan met een monopod. Maar het grootste voordeel is de snelspanplaat het is dezelfde die ook op mijn statief past en hoef dus nooit meer mijn snelspanplaat te verwisselen.
    Mvg, drh

    "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

    Comment

    Working...
    X