Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sb600 vs sb 800 maar dan dieper

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sb600 vs sb 800 maar dan dieper

    zou mij voor op m'n d200 een flits willen kopen.

    de sb600 heb ik vroeger gehad en daar was ik heel tevreden over.

    maar wie kan mij nu precies zeggen waar de verschillen zitten tussen deze 2 flitsen. niet op gebied van meer aansturingsmogelijkheden van de 800.

    maar echt op functionaliteit.

    wat kan de 800 nu beter en meer dan de 600.

  • #2
    Re: sb600 vs sb 800 maar dan dieper

    ik heb ze alletwee liggen .. en wat ik heel handig vind bij de SB800 is de bediening en LCD scherm dat veel overzichtelijker is en makkelijker in te stellen. Dit is eigenlijk mijn grootste teleurstelling in de SB600

    het richtgetal van de SB800 is groter, je krijgt ook een ingebouwde two-way-boncer en een meegeleverde omnibouncer waarbij de flits weet dat er een omnibouncer op staat als je die erop zet.

    de SB800 kan je ook met 5 batterijtjes gebruiken voor sneller te regenereren als je high-speed zit te fotograferen (5 flitsen per seconde)

    Wil je een lijstje van wat de ene heeft dat de andere niet heeft .. ik geef enkel gebruikerservaringen ;o)

    Comment


    • #3
      Re: sb600 vs sb 800 maar dan dieper

      Ken Rockwell beantwoordt deze vraag afdoende.

      Comment


      • #4
        Re: sb600 vs sb 800 maar dan dieper

        ach ja .. als er iemand weet hoe je een SB600 in SU4 modus zet .. please let me know, want bij mijn weten is dit bv. een feature die niet op de SB600 aanwezig is

        ook bij draadloos flitsen is er veel minder in te stellen: de SB800 heeft daar een veel uitgebreider menu naargelang wat je nodig hebt

        Comment


        • #5
          Re: sb600 vs sb 800 maar dan dieper

          Meer licht vooral denk ik!
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: sb600 vs sb 800 maar dan dieper

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Meer licht vooral denk ik!
            De nagel op de kop . . . daar komt het uiteindelijk op neer . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: sb600 vs sb 800 maar dan dieper

              Oorspronkelijk geplaatst door immage Bekijk bericht
              zou mij voor op m'n d200 een flits willen kopen.

              de sb600 heb ik vroeger gehad en daar was ik heel tevreden over.

              maar wie kan mij nu precies zeggen waar de verschillen zitten tussen deze 2 flitsen. niet op gebied van meer aansturingsmogelijkheden van de 800.

              maar echt op functionaliteit.

              wat kan de 800 nu beter en meer dan de 600.
              Het is afhankelijk waar je hem voor gebruikt: in de meeste gevallen geeft de de 600 voldoende licht. Ik gebruik zelf de sb 800 en meestal met de flitsen minder dan op halve kracht. Als u tevreden was met de SB 600 waarom zou u dan het dubbelen uitgeven voor de SB 800?

              Comment


              • #8
                Re: sb600 vs sb 800 maar dan dieper

                Kijk de 800 heeft 1 stop meer licht. Bij het indirect flitsen, wat trouwens veel betere resultaten geeft wil dit zeggen dat je 1 stop hogere fwaarde kunt gebruiken. Als dat geen meerwaarde is! Moesten ze vandaag een camera kunnen maken die 1 stop beter is dan zouden die fors verkopen!

                Een flits met hogere lichtopbrengst kan ook meer vermogen leveren in dezelfde tijd. Bij toepassingen waarbij je juist snelle actie's wilt bevriezen speeld dit een belangrijke rol. De ideale flits is deze die het hoogste vermogen kan leveren in de kortste tijd. Ook hierin is de 800 een stuk beter.

                Maar er zijn nog belangrijke verschillen, zelfs als je vandaag bepaalde modes niet gebruikt zou je morgen wel eens kunnen spijt hebben geen 800 gekocht te hebben.

                Ik zie bijgevolg maar 1 reden waarom je een 600 zou kopen en dat is je buget.

                En ja ik gebruik hier 5 flitsen waarvan 3 stuks SB-80-DX, 1 SB800 en een vivitar 283 terwijl voor vaste opstellingen nog een Metz 45CT4 beschikbaar is.

                Frans.

                Comment


                • #9
                  Re: sb600 vs sb 800 maar dan dieper

                  bedankt voor deze uitleg.

                  Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm Bekijk bericht
                  Kijk de 800 heeft 1 stop meer licht. Bij het indirect flitsen, wat trouwens veel betere resultaten geeft wil dit zeggen dat je 1 stop hogere fwaarde kunt gebruiken. Als dat geen meerwaarde is! Moesten ze vandaag een camera kunnen maken die 1 stop beter is dan zouden die fors verkopen!

                  Een flits met hogere lichtopbrengst kan ook meer vermogen leveren in dezelfde tijd. Bij toepassingen waarbij je juist snelle actie's wilt bevriezen speeld dit een belangrijke rol. De ideale flits is deze die het hoogste vermogen kan leveren in de kortste tijd. Ook hierin is de 800 een stuk beter.

                  Maar er zijn nog belangrijke verschillen, zelfs als je vandaag bepaalde modes niet gebruikt zou je morgen wel eens kunnen spijt hebben geen 800 gekocht te hebben.

                  Ik zie bijgevolg maar 1 reden waarom je een 600 zou kopen en dat is je buget.

                  En ja ik gebruik hier 5 flitsen waarvan 3 stuks SB-80-DX, 1 SB800 en een vivitar 283 terwijl voor vaste opstellingen nog een Metz 45CT4 beschikbaar is.

                  Frans.

                  Comment

                  Working...
                  X