Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-50 EX DC F/2.8 nieuw model, wat is het verschil?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-50 EX DC F/2.8 nieuw model, wat is het verschil?

    De huidige versie van de Sigma 18-50 F/2.8 is nog niet zo heel erg lang op de markt en wordt nu vervangen door een nieuw model.

    Waarom? En wat is het verschil?

    Peter.
    www.dpix.nl event photography

  • #2
    Re: Sigma 18-50 EX DC F/2.8 nieuw model, wat is het verschil?

    Wat ik heb begrepen heeft die een macro stand en het oude type niet.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18-50 EX DC F/2.8 nieuw model, wat is het verschil?

      Dat heb ik ook gelezen, maar om daar nu een nieuw objectief voor op de markt te brengen. De macrostand is toch geen echte macro.

      Ik vraag me af of er optisch iets verbeterd is.

      Peter.
      www.dpix.nl event photography

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 18-50 EX DC F/2.8 nieuw model, wat is het verschil?

        1 element zou in de nieuwe versie vervangen zijn door een ELD-lens, zodat er mogelijk wat minder problemen met CA zijn. Dit vond ik in een thread op DPreview.

        De filterthread is ook groter geworden, al is het niet duidelijk of ook het voorste element groter is - mogelijk hoopt Sigma door een grotere filterthread op minder vignettting problemen bij het gebruik van filters.

        Ik ben wel nieuwsgierig naar de resultaten van vergelijkende tests - hopelijk doet Photozone er eentje.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 18-50 EX DC F/2.8 nieuw model, wat is het verschil?

          Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
          Ik vraag me af of er optisch iets verbeterd is.
          De lens is opnieuw berekend volgens mij. De oude variant bestond uit 15 lenzen in 13 groepen. De nieuwe heeft dit ook, maar de groepen zijn iets anders samengesteld. Er is een ELD element aan toegevoegd. De oude variant kende 2 aspherische lens en 1 SLD element. De nieuwe variant kent 2 asherische lenzen, 1 SLD element en 1 ELD element.

          Je kunt deze info halen uit de doorsnedes die Sigma geeft van de lenzen. In de nieuwe lensbrochure kun ke downloaden via http://www.sigma-photo.co.jp/english/index.htm

          Comment

          Working...
          X