Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe 430 EX Speedlite aansturen met flits 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe 430 EX Speedlite aansturen met flits 20D

    De vraag is simpel:

    Kan je een Speedlite 430EX van Canon aansturen met eender welke flits, zoals een studioflitser in slave mode.
    Kan de 430EX reageren op een lichtflits of heeft hij de infraroodverbinding nodig om te slaven?

    Concreet: Ik wil mijn 430EX aansturen met de ingebouwde flits van m'n 20D. Is dit mogelijk, of zijn er trucjes om dit mogelijk te maken.

    Ik moet niets weten van andere externe flitsen.

    groeten,
    joris
    www.joriscasaer.be

  • #2
    Re: Hoe 430 EX Speedlite aansturen met flits 20D

    Oorspronkelijk geplaatst door Kaspaar Bekijk bericht
    De vraag is simpel:

    Kan je een Speedlite 430EX van Canon aansturen met eender welke flits, zoals een studioflitser in slave mode.
    Kan de 430EX reageren op een lichtflits of heeft hij de infraroodverbinding nodig om te slaven?

    Concreet: Ik wil mijn 430EX aansturen met de ingebouwde flits van m'n 20D. Is dit mogelijk, of zijn er trucjes om dit mogelijk te maken.

    Ik moet niets weten van andere externe flitsen.


    groeten,
    joris

    Een 430 kan enkel dienen als flits op het toestel en als slave los van het toestel maar gestuurd door een 550 EX en 580EX of een ST - E2 zijde een losse infraroodzender voor het draadloos sturen van 550, 580 of 420 en 430 EX flitsen.

    Spijtig maar dit is nu eenmaal zo, en het is niet alleen het aansturen van de flits is er een behoud van de ETTL meting ook draadloos en het niveau van beide groepen kan worden bijgesteld in de gewenste verhouding tussen beide.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Hoe 430 EX Speedlite aansturen met flits 20D

      Als het er enkel om draait om de flitser laten af te gaan, zonder TTL, dan kan je natuurlijk een aparte "flitsslave" aanschaffen (kost ong. €25 en bevat een eigen flitsschoen en lichtcel).

      Deze doet niets anders dan de slave flits triggeren met behulp van een andere lichtflits (bv. van je ingebouwde flits).

      Kan besteld worden bij de meeste grote internetwinkels (zoals Konijnenberg bv.)
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

      Comment

      Working...
      X