Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 50mm/f1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 50mm/f1.4

    een beetje een vreemde vraag:

    Ik heb via internet een (nieuwe) nikon 50/1.4 gekocht. Heb de lens nog niet uitgebreid gebruikt, maar op het eerste zicht lijkt alles me vrij normaal. Prima scherpte.

    Maar...
    de lens rammelt een (klein) beetje als ik er in de lengterichting mee schud.

    Mijn vraag is eenvoudig, zijn er hier mensen die dezelfde lens hebben, die er eens mee willen schudden en me laten weten of er iets mis is met mijn lens.

    alvast bedankt

    dirk
    Dirk Panier
    http://www.travelling.be

  • #2
    Re: Nikon 50mm/f1.4

    Is het niet het hendeltje dat het diafragma laat bewegen?
    Anders zal ik vanavond eens met mijn exemplaar schudden.

    Jo
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 50mm/f1.4

      .................
      Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 16:11.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 50mm/f1.4

        Ik voel me al beetje opgelucht, nog van dat!
        Dirk Panier
        http://www.travelling.be

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 50mm/f1.4

          Oorspronkelijk geplaatst door DirkPanier Bekijk bericht
          Ik voel me al beetje opgelucht, nog van dat!
          als ik er aan schud en er mijn oor tegen leg, hoor ik de zee
          Jeroen || OM-D EM-5

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 50mm/f1.4

            De zee?? Dan moet de mijne toch beschadigd zijn tijdens het transport!
            Dirk Panier
            http://www.travelling.be

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 50mm/f1.4

              Mijn 28 f2.8D rammelt hoorbaar, de plastic fantastic 50 f1.8D niet, maar ik voel wel dat daar iets in beweegt. Met beide lenzen maak ik foto's zonder problemen. Normaal dus.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 50mm/f1.4

                yep,

                Mijn 50 1.4 'rammelt' ook een beetje. De 1.8 deed dit echter niet.De 35mm F/2 is ook 'muisstil'
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 50mm/f1.4

                  Mijn 50mm/f1.4 "rammelt" ook een klein beetje, niks om je zorgen over te maken.
                  Van alles...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 50mm/f1.4

                    Bedankt allemaal, ik ben gerustgesteld!
                    Dirk Panier
                    http://www.travelling.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 50mm/f1.4

                      Als ik de lens met aan de doppen vasthoudt is het redelijk stil (enkel precies de lamelletjes van het diafragma die 'klikken')
                      Als ik hem aan de zijkant vast houdt is het precies of er een beetje speling zit op het huis en daardoor de het binnen werk wat verschuift.

                      Jo.
                      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                      Nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 50mm/f1.4

                        Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                        Als ik de lens met aan de doppen vasthoudt is het redelijk stil (enkel precies de lamelletjes van het diafragma die 'klikken')
                        Als ik hem aan de zijkant vast houdt is het precies of er een beetje speling zit op het huis en daardoor de het binnen werk wat verschuift.

                        Jo.

                        Hier hetzelfde : als je de lens aan de doppen vasthoudt en je schudt in lengterichting, niets. Als je ze vasthoudt thv de diafragmeringring of tussen de focusring en de diafragmeringring en je schudt in dwarsrichting is er wel geluid, dus wat speling op het binnenwerk, wellicht het focussysteem.
                        Met mijn 85mm 1.4 en 28mm 1.4 is er alleen een licht geluid bij schudden in de lengterichting, dus niet als je in dwarrichting schudt. Deze lenzen zijn uiteraard nog wat degelijker gebouwd dan de 50mm en ook een pak zwaarder.

                        Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment

                        Working...
                        X