Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lief he

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lief he

    Mijn zoontje Wesley;



    Gemaakt met een Sony DSC-P52......

    Gr. Sylvia
    Last edited by sylviab; 7 oktober 2006, 13:02.
    Canon EOS 400D en Analoog Canon Eos 300
    Ik ben hier om te leren.........

  • #2
    Re: Lief he

    een lief plaatje, maar denk om de schaduw/werking, het hoofd wordt nu zo groot.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Lief he

      ja dat zag ik later ook.....Hoe kan je ervoor zorgen dat je geen/zo min mogelijk schaduw hebt? Want ik zat zelf te denken aan een lamp, maar op welke plek plaats je die....

      Gr.
      Canon EOS 400D en Analoog Canon Eos 300
      Ik ben hier om te leren.........

      Comment


      • #4
        Re: Lief he

        ja kan de volgende keer proberen, je onderwerp(hier het kind) verder van de achtergrond te houden.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Lief he

          Die schaduw komt door de flits van uw toestel.
          Laat dat onding voor wat het is en werk met een andere lichtbron ( alle andere lichtbronnen zijn beter dan die flits ).

          Zet een lamp en laat het licht op zilverpapier reflecteren.
          zet een Lamp en hou er een witte paraplu voor.
          maar een bakje met wit boterpapier voor.
          Maakt niet uit zolang je maar difuus licht hebt, anders heb je weer schaduw.

          Hou wel rekening met het weinige licht, dus een statief zal onmisbaar zijn.
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: Lief he

            Ik vind wel de kleur niet goed

            Grt, Nathalie

            Comment


            • #7
              Re: Lief he

              Die schaduw is inderdaad wat storend. Is ook niet van een flitser op de camera (waar je dat van zou verwachten - in portretstand)
              Afgezien van dat, vind ik de sepia-achtige kleur niet zo mooi passen, maar ook de omzetting naar deze kleur vind ik niet geslaagd. Er zit geen contrast meer in.
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

              Comment


              • #8
                Re: Lief he

                Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik zal dat zeker een keer gaan uitproberen. Het werken met statief wil ikook nog wel eens uitproberen, maar omdat (mijn) kinderen nogal beweeglijk zijn komt het er niet echt van.....

                En wbt die sepia kleur....dat heb ik ingesteld in de camera, heb zelf ook gemerkt dat daar nogal wat verschil tussen zit, tussen de ene en de andere camera, als je die op sepia zet....

                Gr. Sylvia
                Canon EOS 400D en Analoog Canon Eos 300
                Ik ben hier om te leren.........

                Comment


                • #9
                  Re: Lief he

                  Zoals ik bij een vorige post een babyfoto al eens opmerkte ; ik vind sepia uitstekend om nostalgie te sugereren, maar ik vind het maar niks voor babietjes.
                  Verder vraag ik me af wat je met de foto hebt uitgespookt tijdens je aanpassing ? Die stond hier eerst toch duidelijk groter ?
                  fotosite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lief he

                    Nooit sepia instellen op je camera, dat effect kan je later nog altijd (en meer gecontroleerd) bereiken op je computer.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lief he

                      Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                      Verder vraag ik me af wat je met de foto hebt uitgespookt tijdens je aanpassing ? Die stond hier eerst toch duidelijk groter ?
                      Ik had de foto geupload met imageshack, maar de foto verdween later...Dus het forum pakt imageshack niet? Dus dan maar via een andere gedaan, maar krijg de foto of veel te groot, of zo klein.....

                      Gr, Sylvia
                      Canon EOS 400D en Analoog Canon Eos 300
                      Ik ben hier om te leren.........

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lief he

                        Oorspronkelijk geplaatst door sylviab Bekijk bericht
                        Ik had de foto geupload met imageshack, maar de foto verdween later...Dus het forum pakt imageshack niet? Dus dan maar via een andere gedaan, maar krijg de foto of veel te groot, of zo klein.....

                        Gr, Sylvia
                        Ik plaats alle foto's via imageshack, dus daar zal het probleem niet liggen, veronderstel ik. Soms moet je met Imageshack weleens wat geduld hebben, kan er wel eens druk zijn;
                        Mss dit effe doornemen : http://www.belgiumdigital.com/tips/articleid/152
                        fotosite

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lief he

                          Oorspronkelijk geplaatst door sylviab Bekijk bericht
                          Ik had de foto geupload met imageshack, maar de foto verdween later...Dus het forum pakt imageshack niet? Dus dan maar via een andere gedaan, maar krijg de foto of veel te groot, of zo klein.....

                          Gr, Sylvia
                          Pas je foto zelf aan met de juiste afmetingen en link dan je originele foto.

                          hesy.be
                          BD0319BE

                          Comment

                          Working...
                          X