PDA

Volledige versie bekijken : iemand zo vriendelijk voor een schermafdruk PS?

MadMax
5 oktober 2006, 21:32
Hoi,
Kan iemand voor mij even een schermafdruk maken van een engelstalig PS cs?

Het gaat om het rijtje in het lagenmenu. Ik heb een engels boek, maar CS II in het Nederlands.

Nu hebben ze het weer over luminosity... en tja.. wat is dat in het nederlands:)

Dan kan ik het even naast elkaar houden en vergelijken :D

THNX!!

http://www.houtsma.info/belgiumdigital/oog.jpg

moeikketreimeloe
5 oktober 2006, 21:48
Ik ben natuurlijk iets minder pro bezig hier :)

maar misschien dat dit (http://users.pandora.be/moeikketreimeloe/KeurieuzeNeus%20!/Screenshot.jpg) je toch helpt .

Dixie

MadMax
5 oktober 2006, 21:51
Yup.. dit is al een heel eind in de richting:) Is dus toch 'lichtsterkte' LOL

THnx. :G :G :G

guRuh
5 oktober 2006, 22:49
Ik denk dat mvdh (of hoe noemde ze ook alweer, die dat met veel lawaai vertrokken is?) eens een link gepost heeft met allerhande vertalingen.

Het kan ook Nina geweest zijn...

Maarten_T
5 oktober 2006, 23:08
Hebben jullie allemaal die Windows balken op blauw staan, je kan dat afzetten hoor :clown: :clown:

sloefke
6 oktober 2006, 09:06
Hebben jullie allemaal die Windows balken op blauw staan, je kan dat afzetten hoor :clown: :clown:

neen:D

Arousal
6 oktober 2006, 09:13
In het (Belgische althans) Nederlands gebruikt men ook het woord luminiciteit ;)

De warmte en luminiciteit zorgen ervoor dat de Chileense wijnstokken gelijkmatig kunnen groeien, terwijl de koele nachttemperaturen - onder invloed van de ...

Steven Crabbé
6 oktober 2006, 18:10

ook niet

azhrarn
6 oktober 2006, 22:51
Het kan liggen aan de verkleining van dit screenshot, maar als dat niet zo is zou ik toch even kijken naar de uitlijning van je TFT scherm. De letters laten zien dat dit niet helemaal in orde is. :rolleyes:

Marsupilami_NL
8 oktober 2006, 18:38
Het kan liggen aan de verkleining van dit screenshot, maar als dat niet zo is zou ik toch even kijken naar de uitlijning van je TFT scherm. De letters laten zien dat dit niet helemaal in orde is. :rolleyes:

Hoe kun je aan een screenshot zien, dat de uitlijning op een scherm niet in orde is... ??:confused:

paly
8 oktober 2006, 18:47
http://www.techzine.nl/tutorials/168/1/

nederlands - engels

alex from holland
8 oktober 2006, 18:49
http://www.techzine.nl/tutorials/168/1/

nederlands - engels

he die is handig. kan nog wel eens van pas komen. bedankt

alex

azhrarn
8 oktober 2006, 21:38
Hoe kun je aan een screenshot zien, dat de uitlijning op een scherm niet in orde is... ??:confused:

Aan de typische onscherpte bij teksten, te zien in het menu op het screenshot. Dit ontstaat wanneer de rand van een letter verdeelt wordt over twee pixels.
Aan verkleining van het screenshot kan het niet liggen, want dan zouden alle letters het moeten vertonen...

Marsupilami_NL
8 oktober 2006, 21:53
Aan de typische onscherpte bij teksten, te zien in het menu op het screenshot. Dit ontstaat wanneer de rand van een letter verdeelt wordt over twee pixels.
Aan verkleining van het screenshot kan het niet liggen, want dan zouden alle letters het moeten vertonen...

Dit effect ontstaat pas IN het tft scherm, als ie niet goed is uitgelijnd of de resolutie niet overeenkomt. Heeft dus niks met een schermafdruk te maken. Zelfde dat je bv je contrast of helderheidsinstellingen niet op een screenshot ziet.
Dat niet alle letters het hebben kan afhangen van gebruikt lettertype, kleurgebruik en grootte..

Dacht dat je opmerking als grap bedoeld was, vandaar mijn reactie ;)

azhrarn
8 oktober 2006, 22:02
Dit effect ontstaat pas IN het tft scherm, als ie niet goed is uitgelijnd of de resolutie niet overeenkomt. Heeft dus niks met een schermafdruk te maken. Zelfde dat je bv je contrast of helderheidsinstellingen niet op een screenshot ziet.
Dat niet alle letters het hebben kan afhangen van gebruikt lettertype, kleurgebruik en grootte..

Dacht dat je opmerking als grap bedoeld was, vandaar mijn reactie ;)

Hmm - ik dacht toch zeker van wel.

Dus heb ik het eens uitgeprobeerd.

En wat blijkt? Jij hebt gelijk. Een screenshot met niet uitgelijnde letters levert toch een plaatje op met uitgelijnde letters.
Ik neem mijn woorden terug.

Marsupilami_NL
8 oktober 2006, 22:07
Hmm - ik dacht toch zeker van wel.

Dus heb ik het eens uitgeprobeerd.

En wat blijkt? Jij hebt gelijk. Een screenshot met niet uitgelijnde letters levert toch een plaatje op met uitgelijnde letters.
Ik neem mijn woorden terug.

...het effect ziet inderdaad hetzelfde uit, heb maar al te vaak pc-gebruikers aan de telefoon met 'onscherpe' lijnen sinds de komst van de tft schermen :D

P@ul
8 oktober 2006, 22:32
Ik denk dat mvdh (of hoe noemde ze ook alweer, die dat met veel lawaai vertrokken is?) eens een link gepost heeft met allerhande vertalingen.
Het kan ook Nina geweest zijn...
Het kan wel zijn hoor, maar ik heb hier ooit een link gevonden van een exel-werkblad met vertalingen van nl=>uk door wijlen Marc Vossen, onder deze link (http://users.telenet.be/paul.de.cooman/Photoshop.xls) heb ik ze even gezet.

MadMax
15 oktober 2006, 19:45
wow.. zoveel reacties... had ze nog niet eens allemaal gezien:)
Dank jullie...dat exel ding is idd geweldig!!!

Toppie:G :G :G