Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe HP printer Pro B9180 dikke flop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe HP printer Pro B9180 dikke flop

    Veertien dagen geleden kocht ik een HP Pro B9180. Toen ik de cartridges en printkoppen geïnstalleerd had, bleek de prinktkop geblokkeerd te zijn. Dus terug naar afzender.
    Maandag ontving ik een nieuw model. Na een vijftal A4-prints kreeg ik de melding dat er twee printkoppen stuk zijn en een errorcode op het display. Stekker uitgetrokken en eens opnieuw gestart en dan kon ik nog een diagnose pagina afprinten. De teller staat op 15 pagina's terwijl ik er maar vijf geprint heb + drie calibratiepagina's. Inktniveau van zwart en magenta staan nog iets meer dan 50%.
    Hp gebeld maar sturen mij doodleuk door naar leverancier. Van een goede service gesproken. Een geluk dat ze bij Ingram bereid zijn de hp terug te nemen en dat ik een Epson in de plaats kan kopen.
    Nota bene: in de handleiding staat dat er aangeraden wordt de printer constant te laten aanstaan. Verbruik 10 Watt x 24 Uur X 365 dagen ... reken maar eens uit.

    Heb hem laten omruilen voor een Epson R2400. Hopelijk heb ik daar meer geluk mee !!!

  • #2
    Re: Nieuwe HP printer Pro B9180 dikke flop

    Hey Yves. Schandalig wat ik hier lees. Die printer krijgt nogthans positieve reviews, waarschijnlijk een fabricagefout in de reeks waar die 2 stuks vandaan komen. Heb zoals je wsl weet zelf de R1800 van Epson en die doet het nog steeds heel goed. Alvast veel succes met je R2400 . Ik weet je wel te vinden voor mijn z/w prints

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe HP printer Pro B9180 dikke flop

      Oorspronkelijk geplaatst door yvesw Bekijk bericht
      Verbruik 10 Watt x 24 Uur X 365 dagen ... reken maar eens uit.
      Wel ik heb dat eens gedaan voor jou. Dat is dan in totaal 87 kWh. Zelfs al heb je enkel dagtarief (15 cent/Kwh) dan is dat nog maar 13€ op een gans jaar .

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe HP printer Pro B9180 dikke flop

        Oorspronkelijk geplaatst door yvesw Bekijk bericht
        Veertien dagen geleden kocht ik een HP Pro B9180. Toen ik de cartridges en printkoppen geïnstalleerd had, bleek de prinktkop geblokkeerd te zijn. Dus terug naar afzender.
        Je moet eens op dpreview.com lezen in het printer forum. Jouw geval is blijkbaar geen alleenstaand geval. 't zou iets te maken hebben met het "glijmiddel" dat op de staaf waarover de printkop beweegt is aangebracht bij de fabricage.

        Toch wel een zorgelijke situatie voor een printer die op PMA begin dit jaar voorgesteld werd, pas 9 maand later leverbaar is en dan nog dergelijk (blijkbaar vaak) optredend probleem heeft. 'k ben eens benieuwd naar de Canon Pro 9500, ook op PMA aangekondigd en pas leverbaar in 2007. Waar gaan we naartoe, zeg !
        DigiCam

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe HP printer Pro B9180 dikke flop

          Dat de inkt die je erbij krijgt snel leeg raakt is normaal, is bedoelt voor de kanaaltjes te vullen. Denk maar niet dat je gratis inkt krijgt
          Met mijn Epson heb ik ook niet heel veel kunnen printen hoewel dat zogezegde cartridges waren van 110ml. De cartridges welke ik erna kocht gingen precies langer mee.

          Hp's zijn deels gemaakt uit recyclage stukken dacht ik, de rollende elementen toch. Misschien dat ze daarom rap uit elkaar vallen... heb ookal een HP gehad, daar ging ook alles wat mechanish was stuk. Nu, dat was een goedkoop ding, maar ik koop wel geen HP meer!

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe HP printer Pro B9180 dikke flop

            Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
            Dat de inkt die je erbij krijgt snel leeg raakt is normaal, is bedoelt voor de kanaaltjes te vullen. Denk maar niet dat je gratis inkt krijgt
            Met mijn Epson heb ik ook niet heel veel kunnen printen hoewel dat zogezegde cartridges waren van 110ml. De cartridges welke ik erna kocht gingen precies langer mee.

            Hp's zijn deels gemaakt uit recyclage stukken dacht ik, de rollende elementen toch. Misschien dat ze daarom rap uit elkaar vallen... heb ookal een HP gehad, daar ging ook alles wat mechanish was stuk. Nu, dat was een goedkoop ding, maar ik koop wel geen HP meer!
            Mja, wel wat gevaarlijk om te veralgemenen vind ik...Heb zo ooit een Epson MFP gehad, waar een inktslangetje na 3 maand losgeraakt is (gekend probleem op Internet bleek). Maar daarom zijn niet alle Epsons slecht hé....Er kan altijd wel es een slecht(e) model/reeks tussenzitten.


            Heb al een tiental HP-printers versleten en nog nooit problemen gehad (hout vasthouden) en ik kan je verzekeren dat ik ze redelijk intensief gebruik.
            D7000 en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe HP printer Pro B9180 dikke flop

              Oorspronkelijk geplaatst door Luad Bekijk bericht
              Mja, wel wat gevaarlijk om te veralgemenen vind ik...Heb zo ooit een Epson MFP gehad, waar een inktslangetje na 3 maand losgeraakt is (gekend probleem op Internet bleek). Maar daarom zijn niet alle Epsons slecht hé....Er kan altijd wel es een slecht(e) model/reeks tussenzitten.


              Heb al een tiental HP-printers versleten en nog nooit problemen gehad (hout vasthouden) en ik kan je verzekeren dat ik ze redelijk intensief gebruik.
              Ik veralgemeen toch niet, ik ga enkel af op feiten die zich bij mij voordeden.
              Ik vind Epson zeker niet slecht hoor, ik ben héél content van mijn printer. Kzeg alleen maar dat de inkt die bij het toestel zit vlug leeg is. Ik heb met die inkt ongeveer een halve rol kunnen printer = 1500cm lengte * 42cm breedte.
              Met de inkt welke ik erna kocht was er 20% inkt verbruikt op een volledige rol papier 3000cm * 42cm.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe HP printer Pro B9180 dikke flop

                Een HP printer? Een ferme mep op de rechterkant en 't is weer in orde voor een paar dagen.


                seppuku.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe HP printer Pro B9180 dikke flop

                  Waarom heb je niet gereageerd in mijn topic hierover????http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=129243
                  De mijne arriveert maandag..... Ben benieuwd. Heb van een collega héél mooie zw/w A3's gezien....
                  D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                  BD0323BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe HP printer Pro B9180 dikke flop

                    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Wel ik heb dat eens gedaan voor jou. Dat is dan in totaal 87 kWh. Zelfs al heb je enkel dagtarief (15 cent/Kwh) dan is dat nog maar 13€ op een gans jaar .
                    als je voor die 13 € één cartridge uitspaart, heb je al 200%winst!
                    D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                    BD0323BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe HP printer Pro B9180 dikke flop

                      Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo Bekijk bericht
                      als je voor die 13 € één cartridge uitspaart, heb je al 200%winst!
                      Bij veel printers wordt er trouwens bij het aanzetten van de printer een schoonmaakcyclus gestart. Dus het zou wel eens 200% verlies kunnen zijn .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe HP printer Pro B9180 dikke flop

                        Inderdaad....
                        het relaas van een gebruiker:

                        Ink use is very light. I don't have figures for the number of prints possible with a set of cartridges (and it would depend on the media and image printed), but the HP B9180 seems to have inherited the miserly ink use of the DesignJet 130. You can further reduce ink use by leaving the printer on at all times (which is what the user guide recommends). This prevents the printer from doing a full nozzle check and printhead servicing at startup. The HP B9180 will perform a nozzle check each day, and if a clog is found only the affected nozzles are cleaned, saving a great deal of ink. Combined with the larger cartridge size (27ml vs 12-13ml), you'll spend much less time swapping cartridges out.
                        D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                        BD0323BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe HP printer Pro B9180 dikke flop

                          Geen problemen met de nieuwe Hp photosmart pro B9180.

                          Werkt hier perfect.
                          En prachtige zwart wit foto's rollen eruit.

                          Nu nog het juiste papiersoort vinden.

                          ps: calibratietest zijn 5 pagina's.
                          Joeri
                          Canon toestel en (GL)asbak. www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&user_id=979153

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe HP printer Pro B9180 dikke flop

                            Oorspronkelijk geplaatst door Joeri Bekijk bericht
                            Geen problemen met de nieuwe Hp photosmart pro B9180.

                            Werkt hier perfect.
                            En prachtige zwart wit foto's rollen eruit.

                            Nu nog het juiste papiersoort vinden.

                            ps: calibratietest zijn 5 pagina's.
                            Joeri
                            Joeri,
                            wanneer kies jij voor zwartwit "samengesteld zwart" of "enkel zwarte en grijze" inkten gebruiken???

                            NB Installatie verliep vlot en perfekt. De eerste prints zijn veelbelovend....
                            D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                            BD0323BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe HP printer Pro B9180 dikke flop

                              Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo Bekijk bericht
                              Joeri,
                              wanneer kies jij voor zwartwit "samengesteld zwart" of "enkel zwarte en grijze" inkten gebruiken???

                              NB Installatie verliep vlot en perfekt. De eerste prints zijn veelbelovend....
                              Gebruik de photoshop plugin , daar enkel zwart wit selecteren en klaar.
                              Met samengesteld zwart wit gebruikt hij ook kleur.
                              Canon toestel en (GL)asbak. www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&user_id=979153

                              Comment

                              Working...
                              X